Citat:
Ursprungligen postat av
MidlifeMommy
Äntligen! Tack för en bra artikel! Kanske du börjar förstå någonting?
Om vindkraft är skadligt för de norska samernas renar är den rimligen även skadlig för de svenska samernas renar.
I så fall blir det helt omöjligt att genomföra det gigantiska och extremt energikrävande Hybrit-projektet, vars syfte är att minska Sveriges koldioxidutsläpp.
För alternativet att producera mer el genom utbyggd vattenkraft är givetvis omöjligt. Då återstår bara kärnkraft.
Skulle vilja påstå att Greta bara har ställt till det för sig. Vilket ben ska hon nu stå på?
Appappappapp, det där är ju inte Gretas personliga pengar. Folk har donerat till henne i tron om att hon skulle skänka dem vidare till miljöprojekt (finns ju dessvärre en del som tror att hon kämpar för miljöfrågor). Inte för att hon ska använda dem för att betala böter när hon själv bryter mot lagen.
Om hon inte gillar att bli bortburen hade det enklaste varit att inte blockera ingången för människor som bara försöker sköta sitt arbete. Trodde hon att det skulle fungera? Nog för att det finns brister i hennes intellekt, men detta …
Varför hoppas du att hon ska slippa böter? Tycker du verkligen att hon har handlat rätt?
Greta har förvandlats till en smutsig bråkstake. Hon är en skam för hela rörelsen. Tror att ett sammanbrott är nära.
Jag tycker det är helt rätt, att demonstrera för ursprungsbefolkningarnas rättigheter, särskilt som Greta genom sin andliga vigning till Kvinnan som kommer från himlarna, är fullt ut en representant för ursprungsbefolkningarna.
Däremot tycker jag att det var helt fel, att demonstrera i en säkerhetszon.
I Solvognen demonstrerade vi gärna, men vi undvek i regel civilt motstånd, som lätt skapar ökade spänningar. Denna linje står jag för än idag. Demonstration utan tillstånd i en säkerhetszon är ett exempel på just civil olydnad.
Greta är som artikeln konstaterar ingen tusenfoting, utan behöver hitta hållbara lösningar och strategier!
Greta kallar sig själv för miljö- OCH klimataktivist.
Sist så blir jag orolig, när Greta har ont om pengar. Risk finns för att hon då äter för lite ännu en gång! Naturligtvis skänker folk pengar i första hand för att pengarna ska gå till miljö- och klimatarbete. En viss del har Greta dock rätt att behålla för sina egna behov, för insamlingskostnader och för administration.
För ett 90-konto får högst 25% gå till sådant, minst 75% ska gå till ändamålet!