2023-03-02, 12:23
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Haha, såg ut som dom bar på nått som väger typ ingenting och fjälljudarna förnekar sig inte, ska bara ha och ha men ger aldrig något tillbaka.
Riktiga luffare!
2023-03-02, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Du glömde nämna att samerna ofta använder lastbil för att flytta renarna mellan betesmarker. Jag tror att det här är en nedärvd följd av att pappa Svante läste många indianböcker som barn. greta™ har vuxit upp med en Rousseauansk världsbild där de ädla vildarna är idealet. Lägg Malthusianism och Marxism ovanpå det, så blir resultatet som bevittnas. Inte logiskt och inte bra.
Greta kanske demonstrerade för avveckling av vindkraftverken i nordnorge så att samerna ska slippa frakta renarna hit och dit.
2023-03-02, 23:37
Medlem
https://www.verifiera.se/2023/03/01/...er-an-du-tror/

Här får Greta en hel del att tänka på. Hon och vi får allt mer målkonflikter att hantera i F4F, även i vårt livräddande ARZ.
2023-03-02, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor.
En ny show av Greta för de hjärntvättade och invigda alltså.
Greta gillar inte alls att bli bortburen, då känner hon sig som en dagisunge!

Bra i alla fall att polisen den här gången visade hänsyn, och såg till att det bara var kvinnliga poliser som bar bort Greta, vilket är lite lättare för henne.

Greta sägs just nu ha mycket ont om pengar, efter att ha gett bort tre miljoner till IOM, så jag hoppas hon slipper betala böter.

Problemet var att hon demonstrerade i en säkerhetszon precis utanför ingången till ett statligt departement och det är nästan omöjligt att få tillstånd att demonstrera i en säkerhetszon, vilket Greta mycket väl vet om.

Precis i början av Skolstrejk för klimatet, fick Greta sitta precis utanför riksdagens entre, även här i en säkerhetszon, vilket är ytterst ovanligt. Sannolikt var det riksdagens talman, som då gav Greta ett mycket ovanligt personligt medgivande. Fast många här har borrat i att Greta fick ovanlig draghjälp vid starten av F4F, har vad jag vet just detta inte tidigare uppmärksammats i tråden.
Senast redigerad av inspiratoeren 2023-03-02 kl. 23:59.
2023-03-03, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren

Bra i alla fall att polisen den här gången visade hänsyn, och såg till att det bara var kvinnliga poliser som bar bort Greta, vilket är lite lättare för henne.

Greta sägs just nu ha mycket ont om pengar, efter att ha gett bort tre miljoner till IOM, så jag hoppas hon slipper betala böter.

Problemet var att hon demonstrerade i en säkerhetszon precis utanför ingången till ett statligt departement och det är nästan omöjligt att få tillstånd att demonstrera i en säkerhetszon, vilket Greta mycket väl vet om.

Precis i början av Skolstrejk för klimatet, fick Greta sitta precis utanför riksdagens entre, även här i en säkerhetszon, vilket är ytterst ovanligt. Sannolikt var det riksdagens talman, som då gav Greta ett mycket ovanligt personligt medgivande. Fast många här har borrat i att Greta fick ovanlig draghjälp vid starten av F4F, har vad jag vet just detta inte tidigare uppmärksammats i tråden.
Antagligen pga att den tanken uppstod i din fantasi i just detta ögonblick.
2023-03-03, 08:10
Medlem
Citat:
https://www.verifiera.se/2023/03/01/...er-an-du-tror/

Här får Greta en hel del att tänka på. Hon och vi får allt mer målkonflikter att hantera i F4F, även i vårt livräddande ARZ.

Äntligen! Tack för en bra artikel! Kanske du börjar förstå någonting?

Om vindkraft är skadligt för de norska samernas renar är den rimligen även skadlig för de svenska samernas renar.

I så fall blir det helt omöjligt att genomföra det gigantiska och extremt energikrävande Hybrit-projektet, vars syfte är att minska Sveriges koldioxidutsläpp.

För alternativet att producera mer el genom utbyggd vattenkraft är givetvis omöjligt. Då återstår bara kärnkraft.

Skulle vilja påstå att Greta bara har ställt till det för sig. Vilket ben ska hon nu stå på?

Citat:

Appappappapp, det där är ju inte Gretas personliga pengar. Folk har donerat till henne i tron om att hon skulle skänka dem vidare till miljöprojekt (finns ju dessvärre en del som tror att hon kämpar för miljöfrågor). Inte för att hon ska använda dem för att betala böter när hon själv bryter mot lagen.

Om hon inte gillar att bli bortburen hade det enklaste varit att inte blockera ingången för människor som bara försöker sköta sitt arbete. Trodde hon att det skulle fungera? Nog för att det finns brister i hennes intellekt, men detta …

Varför hoppas du att hon ska slippa böter? Tycker du verkligen att hon har handlat rätt?

Greta har förvandlats till en smutsig bråkstake. Hon är en skam för hela rörelsen. Tror att ett sammanbrott är nära.
2023-03-03, 08:15
Medlem
Om någon annan har en mer sannolik förklaring till hur Greta fick demonstrera flera veckor sittande i en säkerhetszon precis utanför riksdagsentren, så kom igen!

Min kvalificerade gissning till hur Greta fick sitta i fred på ett väldigt speciellt ställe vid riksdagen, grundas på att talmännen är riksdagens främsta företrädare.
2023-03-03, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Äntligen! Tack för en bra artikel! Kanske du börjar förstå någonting?

Om vindkraft är skadligt för de norska samernas renar är den rimligen även skadlig för de svenska samernas renar.

I så fall blir det helt omöjligt att genomföra det gigantiska och extremt energikrävande Hybrit-projektet, vars syfte är att minska Sveriges koldioxidutsläpp.

För alternativet att producera mer el genom utbyggd vattenkraft är givetvis omöjligt. Då återstår bara kärnkraft.

Skulle vilja påstå att Greta bara har ställt till det för sig. Vilket ben ska hon nu stå på?

Appappappapp, det där är ju inte Gretas personliga pengar. Folk har donerat till henne i tron om att hon skulle skänka dem vidare till miljöprojekt (finns ju dessvärre en del som tror att hon kämpar för miljöfrågor). Inte för att hon ska använda dem för att betala böter när hon själv bryter mot lagen.

Om hon inte gillar att bli bortburen hade det enklaste varit att inte blockera ingången för människor som bara försöker sköta sitt arbete. Trodde hon att det skulle fungera? Nog för att det finns brister i hennes intellekt, men detta …

Varför hoppas du att hon ska slippa böter? Tycker du verkligen att hon har handlat rätt?

Greta har förvandlats till en smutsig bråkstake. Hon är en skam för hela rörelsen. Tror att ett sammanbrott är nära.
Jag tycker det är helt rätt, att demonstrera för ursprungsbefolkningarnas rättigheter, särskilt som Greta genom sin andliga vigning till Kvinnan som kommer från himlarna, är fullt ut en representant för ursprungsbefolkningarna.

Däremot tycker jag att det var helt fel, att demonstrera i en säkerhetszon.

I Solvognen demonstrerade vi gärna, men vi undvek i regel civilt motstånd, som lätt skapar ökade spänningar. Denna linje står jag för än idag. Demonstration utan tillstånd i en säkerhetszon är ett exempel på just civil olydnad.

Greta är som artikeln konstaterar ingen tusenfoting, utan behöver hitta hållbara lösningar och strategier!
Greta kallar sig själv för miljö- OCH klimataktivist.

Sist så blir jag orolig, när Greta har ont om pengar. Risk finns för att hon då äter för lite ännu en gång! Naturligtvis skänker folk pengar i första hand för att pengarna ska gå till miljö- och klimatarbete. En viss del har Greta dock rätt att behålla för sina egna behov, för insamlingskostnader och för administration.

För ett 90-konto får högst 25% gå till sådant, minst 75% ska gå till ändamålet!
Senast redigerad av inspiratoeren 2023-03-03 kl. 08:43.
2023-03-03, 08:31
Avstängd
FindAways avatar
En skitunge, ingenting annat.
Limma fast henne på E4an och låt henne sitta där
2023-03-03, 08:39
Medlem
Hur har hon tid att sittstrejka här och där hela tiden? Hon skulle enl uppgift gå i skolan och det är mitt i terminen.
2023-03-03, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Hur har hon tid att sittstrejka här och där hela tiden? Hon skulle enl uppgift gå i skolan och det är mitt i terminen.
Greta säger att hon ofta pluggar under aktioner. Ibland tillverkar hon då även en ny trevlig grön grodhatt! Greta tar inte betalt för sina grodhattar, utan ger mycket vänligt bort dem.
Senast redigerad av inspiratoeren 2023-03-03 kl. 08:56.
2023-03-03, 08:48
Medlem
Att diskutera gammal skit som hänt tillbaka i tiden är meningslöst och kontraproduktivt. Däremot skall man ta lärdom av det som hänt och inte göra om fel andra har gjort.

För Gretas avtryck i historien är en varning att föräldrars vanvård, där skadlig kost, vegankost, ger både fysiska och psykiska skador och måste stoppas till varje pris. Gretas skadade fysik uppvisas av extrem sen utveckling och i det närmaste dvärgväxt. Psyket är enligt inspiratoeren i tråden mycket skört (extremt sömnbehov, ovilja till beröring av män, etc) och dessutom uppvisar hon ett beteende (irrationella skrattanfall och idiotsvar på relevanta frågor) som helt klart visar ett skadat psyke.

Ett annat fall där vegankost gett ett barn skador är fallet i Göteborg. Det måste bli ett slut på denna vanvård. Gör Greta till det utmärkta skräckexempel som hon är i detta!

Greta som person behöver stöd och hjälp som för henne till en tillvaro med sund kost, blandkost, och ett bra liv. Hoppas det inte är försent!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in