Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Tack för intressanta länkar
Åtminstone för mig var det en nyhet att CO2-nivåerna kanske börjar plana ut.
Undrar om Greta känner till det? I så fall lär hon ta åt sig äran ..
Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
Hur och när vi stödjer varandra är vår ensak. Däremot kan berättas att Greta har en vän i Mensa. Detta kan betyda att hon är med där själv, men bekräftar inget.
Det bevisar åtminstone ingenting.
Med tanke på Gretas oförmåga till logiska resonemang och konsekvenstänk har jag väldigt svårt att tro att hennes IQ är särskilt högt.
Du tyckte att Gretas agerande i Oslo var fel men hoppades att hon skulle slippa böter. Är du emot straff i största allmänhet eller är det just hon som ska behandlas med silkesvantar?
Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
Vad jag minns vad det just i flera veckor. Dock verkar det första medgivande ha varit av mera tillfällig art, för sedan fick Greta besked om att hon dels inte fick vara kvar direkt utanför entren till riksdagen och dels dessutom behövde söka ett vanligt polistillstånd för torgmöte.
Något spontant var Gretas första demonstration precis inte. Vi hade talat om möjliga skoldemonstrationer under ett par månader vad jag minns i den första digitala diskussionsgruppen. Så om Greta ville skriva till talmannen och be om lov hade hon gott om tid för detta.
Med demonstration tänker jag på när hon satt ensam på marken och tjurade. En del kanske avser demonstrationstågen?
Men du erkänner alltså att det var en hel grupp som låg bakom och i ”månadsvis” planerade detta. Greta var alltså bara en ”poster girl” som skickades fram i rampljuset. Hur tycker du att det rimmar med hennes egen version?