2023-03-03, 08:53
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
https://www.verifiera.se/2023/03/01/...er-an-du-tror/

Här får Greta en hel del att tänka på. Hon och vi får allt mer målkonflikter att hantera i F4F, även i vårt livräddande ARZ.

Kan du förklara på ett begripligt och logiskt sätt vad ARZ har för samband med hybrit och samernas vilja eller ovilja att upplåta mark till vindkraftverk? Skulle vara intressant att se hur man tänker i de kretsarna.
2023-03-03, 08:56
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Greta sägs just nu ha mycket ont om pengar, efter att ha gett bort tre miljoner till IOM, så jag hoppas hon slipper betala böter.

Men du har inte givit bort tre miljoner till någon, så där finns det nog pengar att hämta - eller hur? Då skulle du väl kunna hosta upp lite diñero för hennes skull.
2023-03-03, 08:58
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Om någon annan har en mer sannolik förklaring till hur Greta fick demonstrera flera veckor sittande i en säkerhetszon precis utanför riksdagsentren, så kom igen!

Min kvalificerade gissning till hur Greta fick sitta i fred på ett väldigt speciellt ställe vid riksdagen, grundas på att talmännen är riksdagens främsta företrädare.

Föräldrar med känningar helt enkelt. Då kan vi släppa detta och gå vidare. Vem f-n vill älta detta i all oändlighet, Monsieur l'inspirateur?
2023-03-03, 09:00
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Hur har hon tid att sittstrejka här och där hela tiden? Hon skulle enl uppgift gå i skolan och det är mitt i terminen.
Sportlov nu. Greta idrottar i Norge genom att agera träningsvikter åt motionerande norska poliser. Visst är det en plausibel förklaring?
2023-03-03, 09:01
Medlem
Citat:
Om någon annan har en mer sannolik förklaring till hur Greta fick demonstrera flera veckor sittande i en säkerhetszon precis utanför riksdagsentren, så kom igen!

Min kvalificerade gissning till hur Greta fick sitta i fred på ett väldigt speciellt ställe vid riksdagen, grundas på att talmännen är riksdagens främsta företrädare.

Nja, flera veckor var det väl ändå inte?

Hörde ett radioprogram för några år sedan där de berättade att hon först suttit vid ett skyddsobjekt (minns ej exakta benämningen) men fick flytta därifrån efter några dagar, kanske.

Om din teori stämmer så spricker ju bilden av den spontana aktionen av det desperata lilla barnet. I så fall måste den ha föregåtts av en längre korrespondens med talmannen - och hur kommer man i kontakt med riksdagens främsta företrädare ”in the first place”? Inget som du eller jag skulle lyckas med.
2023-03-03, 09:01
Medlem
wwrs avatar
Koldioxinnivåerna håller på att plana ut. Vi behöver inte vaccinera oss mer.

Man riktigt känner hur desperationen lyser i ögonen på Camp Greta. Vad skall vi hitta på nu? Jo, vi demonstrerar för kärnkraft och protesterar mot vindkraftverk!
Citat:
CO2 emissions may be starting to plateau, says global energy watchdog
https://www.theguardian.com/environm...y-watchdog-iea

Citat:
"Friska personer mellan 18 och 49 år rekommenderas nu inte ta en påfyllnadsdos.

Rekommendationen om tre doser grundvaccinationer för samma åldersgrupp tas också bort."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1064831
(FB) Nya rekommendationer för covidvaccin 2023-03-01

Citat:
Greta Thunberg says it would be "a mistake" for Germany to switch off its nuclear power plants
https://www.euronews.com/green/2022/...ut-energy-savi

Citat:
Greta Thunberg i protest mot vindkraftpark i Norge
https://www.dn.se/varlden/greta-thun...tpark-i-norge/
Senast redigerad av wwr 2023-03-03 kl. 09:47.
2023-03-03, 09:04
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa65
För Gretas avtryck i historien är en varning att föräldrars vanvård, där skadlig kost, vegankost, ger både fysiska och psykiska skador och måste stoppas till varje pris. Gretas skadade fysik uppvisas av extrem sen utveckling och i det närmaste dvärgväxt. Psyket är enligt inspiratoeren i tråden mycket skört (extremt sömnbehov, ovilja till beröring av män, etc) och dessutom uppvisar hon ett beteende (irrationella skrattanfall och idiotsvar på relevanta frågor) som helt klart visar ett skadat psyke.

Njae, det handlar inte så mycket om skadat psyke som om att Gretas utveckling i vissa avseenden är försenad med ett antal år. Hon beter sig - i vissa avseenden - som en fjortis och det är inte speciellt ovanligt bland Aspergare i ungefär den åldern. Hon kommer att växa ur det när psyket hinner ikapp kalenderåldern... någon gång...
2023-03-03, 09:09
Medlem
Citat:
Jag tycker det är helt rätt, att demonstrera för ursprungsbefolkningarnas rättigheter, särskilt som Greta genom sin andliga vigning till Kvinnan som kommer från himlarna, är fullt ut en representant för ursprungsbefolkningarna.

Däremot tycker jag att det var helt fel, att demonstrera i en säkerhetszon.

I Solvognen demonstrerade vi gärna, men vi undvek i regel civilt motstånd, som lätt skapar ökade spänningar. Denna linje står jag för än idag. Demonstration utan tillstånd i en säkerhetszon är ett exempel på just civil olydnad.

Greta är som artikeln konstaterar ingen tusenfoting, utan behöver hitta hållbara lösningar och strategier!
Greta kallar sig själv för miljö- OCH klimataktivist.

Sist så blir jag orolig, när Greta har ont om pengar. Risk finns för att hon då äter för lite ännu en gång! Naturligtvis skänker folk pengar i första hand för att pengarna ska gå till miljö- och klimatarbete. En viss del har Greta dock rätt att behålla för sina egna behov, för insamlingskostnader och för administration.

För ett 90-konto får högst 25% gå till sådant, minst 75% ska gå till ändamålet!

Men då måste väl Greta även protestera för ursprungsbefolkningen i Sverige? När tänker hon göra det?

Varför är vindkraft ett jätteproblem för samer i Norge och ingen annanstans?

Greta har inget 90-konto så den jämförelsen är enbart löjlig. Har hon någonsin erkänt att hon behåller en del ”för sina egna behov”? Varför beklagade sig då skitungen över att hon hade så svårt att klara sig på enbart studiebidraget?

Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Sportlov nu. Greta idrottar i Norge genom att agera träningsvikter åt motionerande norska poliser. Visst är det en plausibel förklaring?

Det är det säkert, men då stupar Monsieur l’Inspirateurs förklaring om att hon känner sig som ett dagisbarn
2023-03-03, 09:16
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Det är det säkert, men då stupar Monsieur l’Inspirateurs förklaring om att hon känner sig som ett dagisbarn

Monsier l'Inspirateur fantiserar fritt kring Greta. Hon småler i polisernas handgrepp - kanske för att hon känner sig generad som ett dagisbarn eller kanske för att hon tänker på en kopp klimatvidrig varm choklad som Monsieur l'Inspitaeur tänker traktera henne med.

Allt kan hända och tänkas i denna snurriga Gretavärld.
2023-03-03, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Men du har inte givit bort tre miljoner till någon, så där finns det nog pengar att hämta - eller hur? Då skulle du väl kunna hosta upp lite diñero för hennes skull.
Hur och när vi stödjer varandra är vår ensak. Däremot kan berättas att Greta har en vän i Mensa. Detta kan betyda att hon är med där själv, men bekräftar inget.
2023-03-03, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Nja, flera veckor var det väl ändå inte?

Hörde ett radioprogram för några år sedan där de berättade att hon först suttit vid ett skyddsobjekt (minns ej exakta benämningen) men fick flytta därifrån efter några dagar, kanske.

Om din teori stämmer så spricker ju bilden av den spontana aktionen av det desperata lilla barnet. I så fall måste den ha föregåtts av en längre korrespondens med talmannen - och hur kommer man i kontakt med riksdagens främsta företrädare ”in the first place”? Inget som du eller jag skulle lyckas med.
Vad jag minns vad det just i flera veckor. Dock verkar det första medgivandet ha varit av mera tillfällig art, för sedan fick Greta besked om att hon dels inte fick vara kvar direkt utanför entren till riksdagen och dels dessutom behövde söka ett vanligt polistillstånd för torgmöte.

Något spontant var Gretas första demonstration precis inte. Vi hade talat om möjliga skoldemonstrationer under ett par månader vad jag minns i den första digitala diskussionsgruppen. Så om Greta ville skriva till talmannen och be om lov hade hon gott om tid för detta.
Senast redigerad av inspiratoeren 2023-03-03 kl. 11:22.
2023-03-03, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Koldioxinnivåerna håller på att plana ut. Vi behöver inte vaccinera oss mer.

Man riktigt känner hur desperationen lyser i ögonen på Camp Greta. Vad skall vi hitta på nu? Jo, vi demonstrerar för kärnkraft och protesterar mot vindkraftverk!

https://www.theguardian.com/environm...y-watchdog-iea

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1064831
(FB) Nya rekommendationer för covidvaccin 2023-03-01

https://www.euronews.com/green/2022/...ut-energy-savi

https://www.dn.se/varlden/greta-thun...tpark-i-norge/

Tack för intressanta länkar Åtminstone för mig var det en nyhet att CO2-nivåerna kanske börjar plana ut.

Undrar om Greta känner till det? I så fall lär hon ta åt sig äran ..

Citat:
Hur och när vi stödjer varandra är vår ensak. Däremot kan berättas att Greta har en vän i Mensa. Detta kan betyda att hon är med där själv, men bekräftar inget.

Det bevisar åtminstone ingenting.

Med tanke på Gretas oförmåga till logiska resonemang och konsekvenstänk har jag väldigt svårt att tro att hennes IQ är särskilt högt.

Du tyckte att Gretas agerande i Oslo var fel men hoppades att hon skulle slippa böter. Är du emot straff i största allmänhet eller är det just hon som ska behandlas med silkesvantar?

Citat:
Vad jag minns vad det just i flera veckor. Dock verkar det första medgivande ha varit av mera tillfällig art, för sedan fick Greta besked om att hon dels inte fick vara kvar direkt utanför entren till riksdagen och dels dessutom behövde söka ett vanligt polistillstånd för torgmöte.

Något spontant var Gretas första demonstration precis inte. Vi hade talat om möjliga skoldemonstrationer under ett par månader vad jag minns i den första digitala diskussionsgruppen. Så om Greta ville skriva till talmannen och be om lov hade hon gott om tid för detta.

Med demonstration tänker jag på när hon satt ensam på marken och tjurade. En del kanske avser demonstrationstågen?

Men du erkänner alltså att det var en hel grupp som låg bakom och i ”månadsvis” planerade detta. Greta var alltså bara en ”poster girl” som skickades fram i rampljuset. Hur tycker du att det rimmar med hennes egen version?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in