Citat:
Ursprungligen postat av
Osynlige.Mannen
När nu Greta stämmer regeringen i klimatfrågan, kanske andra kan stämma Greta för åldersapartheid.
Se även hånet av de äldre bland kommentarerna
Citat:
Tur att det finns en ung Greta också. Som står för framtiden.
Kanske också en form av hets mot folkgrupp att mobba ut de äldre och inte tillåta dem att vara med i hennes världsomspännande klimatkamp. Bara de under 25 får vara med.
Jag undrar hur anmälan mot Greta om könsdiskriminering, hos JämO gick. Hon hade ställt 6 unga tjejer (samtliga deltagare i första ledet) varav 5 "etniska" (icke vit-svenska) först i sin Stockholmsdemonstration. Men jag vill inte outa mig och gräva. Jag har inga förhoppningar eftersom myndigheterna inte vågar gå mot Greta som agerar för EU.
Det hela handlar om att Greta egentligen bedriver "identitetspolitik". Hon försöker hetsa grupper mot varandra.
Från Gretas största tal, i FN
Citat:
You are failing us. But the young people are starting to understand your betrayal. The eyes of all future generations are upon you. And if you choose to fail us, I say: We will never forgive you.
Yet you all come to us young people for hope. How dare you!
"You have stolen my dreams and my childhood with your empty words.
Så länge inbördes motsättningar, mellan grupper, härskar i landet så kommer Sverige att förbli en spelpjäs åt EU och offras för de multinationella storföretagens maktövertagande.
Bali kommer väl från de kurd-kopplade grupper som nu orsakar kaos i Iran? Sverige är förmodligen deras nästa mål. "Kvinna, liv, frihet" - de helkvinnliga, stridande kurdplutonernas stridsrop, har funnits med vid Gretas demonstrationer. Hanif rök i år efter 12 år i riksdagen men vi har nu 12 riksdagsledamöter med iranskt ursprung. De tillhör olika iranska fraktioner och sprider liksom andra invandrare sina konflikter i världen. Sverige dömde just en iranier för massmord, påstått utfört i Iran. Den iranska ambassaden fick spel eftersom de anser att en annan iranier som jobbat för Folkets Mujahedin (MEK, som de terroristklassat) lurat regeringstjänstemannen till Sverige. Den iranska regeringen anser att Folkets Mujahedin, som alltså förefaller samarbeta med svenska domstolar, tidigare sprängt en annan iransk regering till döds.
Att sprida konflikter har varit religionernas målsättning i tusentals år för att ekonomiskt starka nätverk skall kunna ta över länderna från de demokratiskt valda politikerna.