Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-09-18, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LSD-Lars
Det andra jag reagerade p var att pulvret var relativt kornigt som det gr nr CBD isolat dragit till sig fukt, precis som om det hade frvarats i en ej lufttt behllare. Nr man betalar fucking 500kr fr 1 g frvntar jag mig bttre.

Jag har endast tagit relativt lga doser och misstnker att effekterna blir starkare vid Hgre doser eller om man rker/vajpar

1 g rcker lnge om du tar 10-20 mg doser.

Jag hade dock inte betalat 500 fucking spnn fr 1 gram CBN igen. Ett mer rimligt pris borde vara typ 200 kr. Frhoppningsvis kommer priset sjunka nr fler sljare tar in produkter. Jag har sett priser p 150 kr p amerikanska sidor.

Ptal om CBN, Provade det hr CBN haschet hos Naturexpressen hromdagen & blev verkligen supernjd, fick ett sknt bodyhigh tom och tyckte det var jttesknt att sova p.

Nt annat lite coolt som jag mrkt r att nr man rker mycket thc (spec innan lggdags) s brukar man aldrig drmma / komma ihg sina drmmar typ, och sen ifall man tar man en paus, s fr man vldigt intensiva drmmar.

Iallafall grejen va att jag mrkte rtt snabbt att med CBN s verkade man kunna drmma nd, vilket jag tyckte var rtt uppskattat & intressant, Personligen fredrar jag nog ltt CBN fre CBD ven om jag gillar CBD ocks
Citera
2021-09-18, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsirgentleman
Ptal om CBN, Provade det hr CBN haschet hos Naturexpressen hromdagen & blev verkligen supernjd, fick ett sknt bodyhigh tom och tyckte det var jttesknt att sova p.

Nt annat lite coolt som jag mrkt r att nr man rker mycket thc (spec innan lggdags) s brukar man aldrig drmma / komma ihg sina drmmar typ, och sen ifall man tar man en paus, s fr man vldigt intensiva drmmar.

Iallafall grejen va att jag mrkte rtt snabbt att med CBN s verkade man kunna drmma nd, vilket jag tyckte var rtt uppskattat & intressant, Personligen fredrar jag nog ltt CBN fre CBD ven om jag gillar CBD ocks
Hrligt!

Jag har inte testat rka CBN n men ska frska gra det inom snar framtid.
Citera
2021-10-11, 19:40
Medlem
Har testat vajpa typ 10-20 mg CBN isolat. Mycket mer effekt n att snorta

Vajpar det, ta ca 3-4 riktigt djupa bloss och hll CBN ngorna s lnge jag kan.

Effekten kommer efter ca 5 min och sitter i ca 1-2 timmar, du knner en viss efter bnghet dagen efter.

Du knner en varm knsla i brstet ett bra vlbehag, ltt eurofori, en del munchies,sknt att sova p, klar i huvudet och inga flummiga tankar, musik lter lite bttre men ingen strre skillnad.

Jag tror att det r en shyst substans fr den som ltt blir nojig och paranoid eller fr den som vill ha en mjukstart och inte vill rka super starkt 40% THC grs.

Jag ger ruset 3/5

Jag ska testa att mixa CBN och CBD isolat och se om de kompletterar varandra.
Senast redigerad av LSD-Lars 2021-10-11 kl. 19:45.
Citera
2021-10-11, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LSD-Lars
Har testat vajpa typ 10-20 mg CBN isolat. Mycket mer effekt n att snorta

Vajpar det, ta ca 3-4 riktigt djupa bloss och hll CBN ngorna s lnge jag kan.

Effekten kommer efter ca 5 min och sitter i ca 1-2 timmar, du knner en viss efter bnghet dagen efter.

Du knner en varm knsla i brstet ett bra vlbehag, ltt eurofori, en del munchies,sknt att sova p, klar i huvudet och inga flummiga tankar, musik lter lite bttre men ingen strre skillnad.

Jag tror att det r en shyst substans fr den som ltt blir nojig och paranoid eller fr den som vill ha en mjukstart och inte vill rka super starkt 40% THC grs.

Jag ger ruset 3/5

Jag ska testa att mixa CBN och CBD isolat och se om de kompletterar varandra.

Det sitter i lnge detta hller jag med om, drfr bst innan lggdags. Man ska nog inte inta det fr sent heller fr d kommer man inte vilja g upp d det r verkligen bra smnmedel.

Det blir nnu bttre nr det kombineras med CBD och CBG, de tre ihop blir vldigt komplett verkan, iaf nr jag blandar buds och hasch.

Tycker du borde prva budsen och haschet. Det r inte bara att det finns s mnga olika cannabinoider i det utan ven terper och bioflavonoider ocks. Isolat anser jag att man ska ha fr att piffa till buds och s. Men ven om man gr edibles och ejuice.
Citera
2022-04-19, 13:57
Medlem
flygandApans avatar
Nn som testat gra egen olja med CBN och CBD isolat? Tnkte kra med MCT olja. Har gjort mycket egna oljor frn buds och trim men aldrig med isolat. N tips?
Citera
2023-03-07, 17:39
Medlem
CarlXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandApan
Nn som testat gra egen olja med CBN och CBD isolat? Tnkte kra med MCT olja. Har gjort mycket egna oljor frn buds och trim men aldrig med isolat. N tips?
Hur gick det? Har lst upp hhc i olja, men r mer intresserad av cbn nu. Lste hhc i varm billig cbd olja, fungerade.
Senast redigerad av CarlXII 2023-03-07 kl. 17:48.
Citera
2023-03-08, 08:51
Medlem
flygandApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlXII
Hur gick det? Har lst upp hhc i olja, men r mer intresserad av cbn nu. Lste hhc i varm billig cbd olja, fungerade.

Det gick jttebra, sen jag skrev inlgget har jag gjort mnga oljor med CBD/CBN/CBG och ngra stycken med HHC.

Har testat att lsa i olja som r i rumstemperatur och att vrma upp den innan, har inte mrkt ngon skillnad i effekt. Dock tar det ngra timmar fr isolaten att lsa sig i olja som r i rumstemperatur. Fr skaka flaskan nn gng i timmen.
Citera
2023-03-15, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flygandApan

Kp till lite CBG och terpener ocks. Det kommer bli bttre med det och ja terpenerna verkar definitivt gra ngon skillnad, fr att hampa innehller mycket terpener som r en av dom aktiva mnen i det. CBG r bra om man gr oljor till dagtidsanvndning, men ven bra att ha i sm mngder 1-2% fr att frstrka verkan utav andra cannabinoider, ven om man gr en olja som r mer lmpad fr kvllstid.

Gr shr:
Blanda innehllet i en liten ren glasskl eller "flaska" (rekommenderar att blanda det direkt i det man planerar att frvara oljan i, slnge det r i glas), hll i den mngden olja du vill ha (rkna ut hur mycket cannabinoider per ml olja du ska ha s du kan estimera styrkan p oljan).
Stll det i en gryta du stter p medium styrka s det kokas upp sakta.
Nr det kokats upp s kommer vrmen ha hjlpt till att smlta alla aktiva mnen, tillslut r det enbart en olja. Lt det svalna och viola, din olja r redo fr att anvndas.

Rekommenderar att testa oljan sublingualt, det r mer effektivt p s stt p grund av bttre biotillgnglighet. Det r en medicin som gjort stor skillnad fr mig som lider utav mental ohlsa, hllbart i lngden och skert fr konsumtion, anses t.o.m. vara nyttigt.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2023-03-15 kl. 03:39.
Citera
2024-11-19, 15:06
Medlem
la-places avatar
Har ngon frslag p bra CBN produkter? Fr smnen. Finns en del sidor som sljer, men svrt att veta hur kvalitn kan skilja sig varumrken emellan. S vnder mig till Flashback ifall ngon god sjl hrinne kan rekommendera bra varumrke/produkt.
Citera
2024-11-19, 18:27
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av la-place
Har ngon frslag p bra CBN produkter? Fr smnen. Finns en del sidor som sljer, men svrt att veta hur kvalitn kan skilja sig varumrken emellan. S vnder mig till Flashback ifall ngon god sjl hrinne kan rekommendera bra varumrke/produkt.
Skulle testa en spray frn nordicmedcan.se.
Ltt med en ren spray att se om det r just den som gr det.
Senast redigerad av Rastapunx 2024-11-19 kl. 19:22.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in