2023-03-13, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Et innspill.

Tenkte det samme da jeg leste saken om Hemsedalsranet. Det er etter min mening et noe merkelig valg bruke gebrokkent norsk/svensk i trusselbrevet, og ikke engelsk. Men p den andre siden kan hvem som helst finne frem til de svenske ordene som er brukt, s jeg vet ikke om det sier oss s mye.
Citera
2023-03-13, 15:23
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Men hva tenker dere om at TH ikke har fulgt opp serise henvendelser fra kompetente folk som vil hjelpe til med lse kryptogten?
Et innspill er at hvis dette er en seris henvendelse s burde den bli belyst i media. En krypto-ekspert som mener kunne oppklare krypto-rigget burde ikke bare bli en FB-spekulasjon.

Norge er ogs et rikt land s se ikke bort fra at betaling til en slik ekspert enkelt kunne ordnes hvis noen gikk inn for det. I dag finnes det mange mter samle inn penger til gode forml p (f.eks crowdfunding) og tipper mange i Norge ville bidratt, men det avhenger av mediadekning)

Hva er problemet og hvorfor har ikke media nevnt denne eksperten tenker du?
Citera
2023-03-13, 15:28
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Tenkte det samme da jeg leste saken om Hemsedalsranet. Det er etter min mening et noe merkelig valg bruke gebrokkent norsk/svensk i trusselbrevet, og ikke engelsk. Men p den andre siden kan hvem som helst finne frem til de svenske ordene som er brukt, s jeg vet ikke om det sier oss s mye.
Han er heller ikke siktet s er ogs i tvil.
Citera
2023-03-13, 15:51
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Det var mye interessant i skjermdumpene.

Er det mulig at RU kjenner MWL? Det ville forklare redselen under avhr.

Nei vi kjenner ikke til noen link mellom RU og MWL.
Citera
2023-03-13, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring

Har dere funnet ut nr samarbeidet mellom PSS og MWL startet?
Citera
2023-03-13, 15:56
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Et innspill er at hvis dette er en seris henvendelse s burde den bli belyst i media. En krypto-ekspert som mener kunne oppklare krypto-rigget burde ikke bare bli en FB-spekulasjon.

Norge er ogs et rikt land s se ikke bort fra at betaling til en slik ekspert enkelt kunne ordnes hvis noen gikk inn for det. I dag finnes det mange mter samle inn penger til gode forml p (f.eks crowdfunding) og tipper mange i Norge ville bidratt, men det avhenger av mediadekning)

Hva er problemet og hvorfor har ikke media nevnt denne eksperten tenker du?

Tror ikke det er et smart trekk offentliggjre spesifikke etterforskningsskritt, srlig
ikke fr de eventuelt iverksettes.

Citat:
Han er heller ikke siktet s er ogs i tvil.

Kan potensielt hende MWL er hemmelig siktet. PSS var vel det ogs en stund.
Politiet virket i det hele tatt lite lysten p snakke om PSS' siktelse.
Kanskje fordi folk i hans krets ogs var i kikkerten, og de ikke nsket avslre seg?

N er vel MWL uansett spass ute kjre at han kanskje har sett seg over skulderen i lang tid.
Kan ikke vre s enkelt vre kriminell samtidig som man skal fremst som lovlydig.
Citera
2023-03-13, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Heller ikke at en av de kjenner en som kjenner den andre av de to,
eller at en av de kjenner en som kjenner en som kjenner den andre av de to?
Senast redigerad av z-z-z 2023-03-13 kl. 16:01.
Citera
2023-03-13, 16:02
Medlem
Citat:
Det var mye interessant i skjermdumpene.

Er det mulig at RU kjenner MWL? Det ville forklare redselen under avhr.

Kan vre at Pas har plukket opp at det foregikk kryptomter mellom RU og TH p Futurum og Pas kjenner vel MWL, hvis jeg har forsttt dette riktig.

Det kan ha blitt noe de i samarbeid har klekket ut, nr TH ikke var interessert. Ren spekulasjon selvflgelig, men ikke mindre sannsynlig enn mange andre teorier.
Citera
2023-03-13, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Kan vre at Pas har plukket opp at det foregikk kryptomter mellom RU og TH p Futurum og Pas kjenner vel MWL, hvis jeg har forsttt dette riktig.

Det kan ha blitt noe de i samarbeid har klekket ut, nr TH ikke var interessert. Ren spekulasjon selvflgelig, men ikke mindre sannsynlig enn mange andre teorier.
Fetad: Eller at TH fortalte sin navnebror ("bollespiseren") om kryptomtene med RU, og navnebroren nevnte det til MWL (de to sistnevnte kjenner hverandre?)?
Citera
2023-03-13, 16:12
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Har dere funnet ut nr samarbeidet mellom PSS og MWL startet?

Virker ikke penbart at det er en direkte kobling mellom dem to personlig, annet
enn at de begge er dmt for heleri av midler fra samme bedragerisak.
Citera
2023-03-13, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf

Ja, det hres ikke helt usannsynlig ut.
Citera
2023-03-13, 16:16
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Tror ikke det er et smart trekk offentliggjre spesifikke etterforskningsskritt, srlig
ikke fr de eventuelt iverksettes.
Tanken min er at en krypto ekspert som mener kunne oppklare krypto-rigget ikke bare burde bli en flashback-spekulasjon.

Vet ikke hvordan media faktasjekker opplysninger fr de publiseres, men hvorfor dette ikke har kommet frem i media er det jeg lurer p
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in