2023-03-13, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Vet godt hvem det er og han har blitt en stille og rolig smbarnspappa med rene. Kan ikke i min villeste fantasi se for meg at vedkommende har noe med forsvinningen av AEH gjre.
Har et bilde p fb profilen sin med en svart mercedes gelderwagon.. Lnt den til mwl s han kunne ta en tur p ikea kanskje.
Citera
2023-03-13, 17:06
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsLarsen123
Har et bilde p fb profilen sin med en svart mercedes gelderwagon.. Lnt den til mwl s han kunne ta en tur p ikea kanskje.

Er vel MWL som eier den bilen.
Citera
2023-03-13, 17:28
Medlem
Citat:
stlandet/Oslo er lite og alle skurker kjenner hverandre p sett og vis. Alle kan linkes til alle hvis man legger godvilja og kreativitet til. Problemet med et slikt koblingsskjema er at den ene siktede ikke passer inn p noe logisk vis, nemlig RU.

Vi har jo meldet litt om dette via PM, men oppi all informasjonsflyten s m det jo vre en grunn til at RU fortsatt er siktet i saken. Nr det tydeligvis har vrt et brudd mellom RU og hans businesspartner MZ, s tok vi oss friheten til kontakte MZ personlig. Informasjonen vi fikk av han var mildt sagt hrreisende. Vi har skjermdumpet noe av meldingsloggen og den viser jo at RU er aktiv p ulike tradingbrser som til n ikke har vrt kjent i saken, herunder brsen Libertex.

Her er utdraget fra chatten med MZ:
https://ibb.co/NFRDtKF

Dette er skjermdumpen som MZ sendte oss av kontoen til RU p tradingplattformen Libertex:
https://ibb.co/61DsLp8

Veldig interessant informasjon som gir et ganske annet bilde av RU og hans konomiske situasjon.

Fasaden som hjemmeboende og raka fant grnder uten hell med penger, kan kanskje legges til side.
Det er jo pfallende at begge de to siktede i saken plutselig sitter p store verdier etter forsvinningen.

I tillegg belper de opplyste verdiene seg til omtrentlig den samme summen, dvs over 25 millioner kr.
RU og PSS har en karriere med mislykkede fremstt, men ender alts plutselig opp med det samme...

Samtidig med tilgang til kontoer med millionverdier, har RU holdt fast ved "fasaden" HoC har gitt ham.

Det at MZ ikke visste at RU er "kryptomannen" fr rsskiftet er ganske utrolig, om det faktisk stemmer.
Men det kan kanskje illustrere at RU er god p holde kortene tett til brystet, selv overfor kompiser.
Citera
2023-03-13, 17:33
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Tanken min er at en krypto ekspert som mener kunne oppklare krypto-rigget ikke bare burde bli en flashback-spekulasjon.

Vet ikke hvordan media faktasjekker opplysninger fr de publiseres, men hvorfor dette ikke har kommet frem i media er det jeg lurer p

Det er vel helst snakk om en person som mener kunne bidra, og som mener
det kunne vre formlstjenlig av TH utvide dusrgrunnlaget til ogs gjelde
oppnsting av kryptorigget. Det er garantert en omfattende og tidkrevende oppgave, og
jeg tviler p at en enkeltperson har kapasitet alene, uansett hvor dyktig vedkommende er.

Angende eksponering av en slik henvendelse, s kan det jo tenkes at personen det
gjelder ville vre utsatt for fare dersom det ble kjent. Uavhengig av hvem, s kan man
tenke seg at noen ikke nsker en oppklaring. Kripos kan vel jobbe relativt ufrstyrret, mens
privatpersoner kunne tenkes vre et ml for trusler eller verre ting.
Citera
2023-03-13, 17:33
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Tanken min er at en krypto ekspert som mener kunne oppklare krypto-rigget ikke bare burde bli en flashback-spekulasjon.

Vet ikke hvordan media faktasjekker opplysninger fr de publiseres, men hvorfor dette ikke har kommet frem i media er det jeg lurer p

Dette har blitt forklart fr. Media er fullt ut klar over henvendelsen. Men verken den/de som har fremmet henvendelsen nsker ikke st frem offentlig, SH og Politiet er jo avskret av taushetsplikten og kan ikke gi media noen kommentar om dette. Da har ikke media noen sak. Etter VVP s m kilder bekreftes fr det publiseres.

N er det ikke slik at en bestemt person som pstr at hen kan lse kryptorigget. Den/de som har fremmet henvendelsen mener de har en lsningsforslag til hvordan det kan utfres og at dette kan iverksettes med "no cure no pay". Alts ingen resultat, ingen betaling.
Citera
2023-03-13, 17:35
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Er vel MWL som eier den bilen.

Det er vel strengt tatt banken som eier den bilen
Citera
2023-03-13, 17:37
Medlem
Jofs avatar
Varfr har den hr trden strre intresse hr r mordet p Olof Palme?
Av norrmn mest, visserligen.

Vad r det som r s! intressant?
Citera
2023-03-13, 17:56
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
N er det ikke slik at en bestemt person som pstr at hen kan lse kryptorigget. Den/de som har fremmet henvendelsen mener de har en lsningsforslag til hvordan det kan utfres og at dette kan iverksettes med "no cure no pay". Alts ingen resultat, ingen betaling.
Ok, takk. Hvis det finnes en person som mener kunne komme med et lsningsforslag og det str p penger s finnes det muligheter i Norge til skaffe betaling selv om personen vil vre anonym. Hvis noen gr inn for det er alt mulig.

Er ingen krypto-eksoert men kan Holden mene det kun er politet som kan oppklare krypto-sporet pga av at en lsningen er avhengig av det politet allerede har ftt inn av tips (tips om 40745668 nummeret samt de 20 norske numrene som var til salgs i Bunnpris butikken, osv) og at gi denne informasjonen til en tredjepart er lovstridig?
Senast redigerad av Legokatt 2023-03-13 kl. 17:58.
Citera
2023-03-13, 18:12
Medlem
Citat:
stlandet/Oslo er lite og alle skurker kjenner hverandre p sett og vis. Alle kan linkes til alle hvis man legger godvilja og kreativitet til. Problemet med et slikt koblingsskjema er at den ene siktede ikke passer inn p noe logisk vis, nemlig RU.

Vi har jo meldet litt om dette via PM, men oppi all informasjonsflyten s m det jo vre en grunn til at RU fortsatt er siktet i saken. Nr det tydeligvis har vrt et brudd mellom RU og hans businesspartner MZ, s tok vi oss friheten til kontakte MZ personlig. Informasjonen vi fikk av han var mildt sagt hrreisende. Vi har skjermdumpet noe av meldingsloggen og den viser jo at RU er aktiv p ulike tradingbrser som til n ikke har vrt kjent i saken, herunder brsen Libertex.

Her er utdraget fra chatten med MZ:
https://ibb.co/NFRDtKF

Dette er skjermdumpen som MZ sendte oss av kontoen til RU p tradingplattformen Libertex:
https://ibb.co/61DsLp8
Drapsmotivet er mest fremtredende. Argumentet kidnapping som gikk galt kjper jeg ikke. De kriminelle det vises til i trden er ikke typiske leiemordere. Terskel fra trusler og narko til planlagt drap er hy. Det er heller ikke et populrt drapsoffer her. Kun th kan mene dette, med barna som outsidere. Tehs hukommelsestap kan bety han vet noe, medvirkning eller ikke. Tviler faktisk litt p at teh snakket med aeh.
Citera
2023-03-13, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Tviler faktisk litt p at teh snakket med aeh.

Helt eni.

Ang den skjermdumpen.. Jeg er helt blank p krypto. Men tolker jeg det riktig i at RU har tilgang p en krypto wallet med valuta tilsvarende 2,258 mill Euro???
Citera
2023-03-13, 18:32
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Helt eni.

Ang den skjermdumpen.. Jeg er helt blank p krypto. Men tolker jeg det riktig i at RU har tilgang p en krypto wallet med valuta tilsvarende 2,258 mill Euro???

Alternativt har MZ photoshoppet RU sitt navn inn i en skjermdump av sin egen Libertex-konto.
Kjper liksom ikke helt fortellingen om at han frst i vinter ble kjent med siktelsen av RU.
Han burde ha visst dette lenge, srlig siden han angivelig har vrt inne til avhr tidligere i saken.

Hva RU angr, s er han vel n blitt smertelig klar over at det sirkulerer en skjermdump
av det som angivelig er hans ikke helt ubetydelige kryptoformue. Det er kanskje noen i
hans krets som stusser litt over hvordan denne fattige mannen kan sitte p slike summer.
Senast redigerad av Svartediket 2023-03-13 kl. 18:34.
Citera
2023-03-13, 18:45
Medlem
Etter Operasjon Frank er det litt vanskelig se for seg at noen i den nre omgangskretsen til RU ikke har visst at han er "kryptomannen".
Kan ikke helt forestille meg at MZ ikke har ftt med seg noe fr ved rsskiftet 2022/2023. Men det sprs jo hvordan ting har vrt fremstilt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in