• 1
  • 2
2023-03-09, 17:37
Medlem
Handlade grejer från nederländerna för 4 dagar sedan, sedan dess har det stått "Shipment expected, but not yet arrived at PostNL"

Helt plötsligt så står det nu så här, samt dykt upp i PostNord-appen där det står att transport har påbörjats den 7:e.

"About your parcel’s journey
Hooray! Your parcel has arrived safely in Sweden. Before our delivery partner can start processing it, your parcel will be checked by customs. This check may take a while. We'll let you know when your parcel has passed inspection.

Your parcel is on its way
March 9, 6:32
Shipment is ready for transport to the country of destination
Time of delivery: tomorrow
"

Blir lite fundersam när det står att det har kommit till Sverige, för att sedan säga att det kommer imorgon till Sverige? Det här är mitt första paket med PostNL - är det någon som känner sig hemma med PostNL och kan berätta på ett ungefär vad som gäller här? Får jag hem paketet imorgon som det står, eller kommer den till Sverige imorgon?

Här är hela timelinen:
Citera
2023-03-09, 17:46
Medlem
Vänta tills du får svar från PostNord. Det är en massa skit ute och fiskar efter info, jag har minst 10 paket att vänta enligt alla konstiga mail jag får. Inget är sant, väntar inget paket. Sen vill de ha pengar för tull och gudvetvad. Jag bara ignorerar , fast jag spärrade mitt kort ifall att det kom mera krav. När jag fått svar från PostNord har det varit ok och sant. Jag har nog blivit scammad och hackad nånstans tyvärr.
Citera
2023-03-09, 18:01
Medlem
Narutoshippchops avatar
Jag har beställ grejer från NL utan problem. Men du får vänta på postnords konfirmation att paketet anlänt till Sverige. Så om du har spårningsnummer så sök med det på postnord.
Citera
2023-03-09, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarpning
Vänta tills du får svar från PostNord. Det är en massa skit ute och fiskar efter info, jag har minst 10 paket att vänta enligt alla konstiga mail jag får. Inget är sant, väntar inget paket. Sen vill de ha pengar för tull och gudvetvad. Jag bara ignorerar , fast jag spärrade mitt kort ifall att det kom mera krav. När jag fått svar från PostNord har det varit ok och sant. Jag har nog blivit scammad och hackad nånstans tyvärr.

Va? Fattar ingenting. Jag har ju köpt saker därifrån, väntar på paket, har fått upp det i postnord-appen som jag skrev. Vad för svar från PN menar du, att det ska uppdateras ytterligare i appen eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Jag har beställ grejer från NL utan problem. Men du får vänta på postnords konfirmation att paketet anlänt till Sverige. Så om du har spårningsnummer så sök med det på postnord.

Har du fått det levererat med PostNL de gånger du köpt? Hur ser din timeline ut isåfall, om du söker med ditt spårningsnummer på en äldre beställning här? > https://tracking.postnl.nl/track-and-trace/
Citera
2023-03-09, 18:31
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvHerr
Va? Fattar ingenting. Jag har ju köpt saker därifrån, väntar på paket, har fått upp det i postnord-appen som jag skrev. Vad för svar från PN menar du, att det ska uppdateras ytterligare i appen eller?

Har du fått det levererat med PostNL de gånger du köpt? Hur ser din timeline ut isåfall, om du söker med ditt spårningsnummer på en äldre beställning här? > https://tracking.postnl.nl/track-and-trace/

Jag har inga paketnummer kvar. Men PostNL skickar ditt paket till svenska Postnord. vänta iaf 2 veckor innan du får panik.
Citera
2023-03-09, 20:35
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Så här ser det ut när jag spårar en av mina paket. Rätt ofta så händer det inget mer förrän försändelsen går att hämta hos ombudet.

Jag kollade några andra beställningar och två dagar efter att försändelsen har anlänt till Sverige så har det gått att hämta ut paketet.

Citera
2023-03-09, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeppoLundgren
Så här ser det ut när jag spårar en av mina paket. Rätt ofta så händer det inget mer förrän försändelsen går att hämta hos ombudet.

Jag kollade några andra beställningar och två dagar efter att försändelsen har anlänt till Sverige så har det gått att hämta ut paketet.

Tack! Precis det jag letade efter. <3
Citera
2023-03-10, 13:42
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Citat:
Tack! Precis det jag letade efter. <3

Nu står det att min senaste försändelse har lastats hos PostNord och då dimper den antingen ner i brevlådan eller hamnar hos ombudet.

Din försändelse borde befinna sig i landet och om det rör sig om en expressförsändelse så kanske du får paketet i dag.
Citera
2023-03-10, 19:04
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Paketet anlände i dag som väntat. Det tar 4 dygn efter överlämningen till PostNord, vilket är snabbt i jämförelse innan EU:s nya momsregler.
March 10, 14:25
Yes! Your shipment has been delivered to the recipient
Delivered on March 10, 14:25

March 8, 13:18
Yes! Your shipment has arrived in the destination country

March 6, 15:12
Your parcel has crossed the border

March 4, 11:39
Citera
2023-03-13, 11:36
Medlem
swebarbs avatar
Brukade aldrig ha några problem när jag handlade och det skickades via postnl, oftast tog det längre tid innan det gick iväg därifrån tills det kom fram i sverige då var det inte lång tid tills man fick hem det i brevlådan. Men dom är lite som postnord, har sådär rykte om sig...
Citera
2023-03-13, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeppoLundgren
Paketet anlände i dag som väntat. Det tar 4 dygn efter överlämningen till PostNord, vilket är snabbt i jämförelse innan EU:s nya momsregler.
March 10, 14:25
Yes! Your shipment has been delivered to the recipient
Delivered on March 10, 14:25

March 8, 13:18
Yes! Your shipment has arrived in the destination country

March 6, 15:12
Your parcel has crossed the border

March 4, 11:39

Så om det ser ut så här just nu, så borde det komma imorgon tisdag, eller? Det är en express-leverans. Vet du förresten om det flygs eller om det går via lastbilar, från NL till SWE?

Undrar då det står att det ska granskas av tullen först.
Citera
2023-03-13, 19:37
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Citat:
Så om det ser ut så här just nu, så borde det komma imorgon tisdag, eller? Det är en express-leverans. Vet du förresten om det flygs eller om det går via lastbilar, från NL till SWE?

Ingen aning hur transporten till Sverige går till, men troligtvis utnyttjas alla möjliga transportvägar mellan länderna.

Ditt paket borde anlända i morgon. Det brukar ta 4 dygn för PostNord sedan försändelsen korsar gränsen.

Citat:

Undrar då det står att det ska granskas av tullen först.

Det syns tydligt i appen med en röd symbol om försändelsen har stoppats. Ibland så rör det sig enbart om att godkänna PostNord som ombud.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in