Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
Jonna Sima verkar tro att gängkriminaliteten är den nuvarande regeringens och Gunnar Strömmers fel
Den nuvarande regeringen har suttit vid makten ett halvår och inte ens den mest naiva idioten tror att man kan vända den utvecklingen på så kort tid. Men det är bra att Aftonbladet på ledarplats skriver om gängkriminaliteten. Synd bara att man inte gjorde det när den förra regeringen satt vid makten.
"När man inte trodde att den svenska gängkriminaliteten kunde bli värre har den nått nya vidriga nivåer. Våldet har utökats till att drabba även oskyldiga anhöriga till brottslingar.
Just nu är Stockholmsområdet skådeplats för en verklighet vi tidigare bara sett i blodiga amerikanska gangsterfilmer.
Inom loppet av fem dagar har fyra personer blivit brutalt mördade i södra Stockholm. En 30-årig man avrättades i Flemmingsberg med flera skott, bland annat i huvudet. Ett nioårigt barn befann sig i lägenheten vid händelsen.
I en villa i Tullinge sköts en 50-årig man ihjäl, även där fanns barn i huset."
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...pat-kontrollen
Sima skriver såklart heller inte om vilka åtgärder hon vill se för att lösa problemen. Vill hon ha hårdare tag mot de kriminella eller vill hon att vi ska bygga ytterligare några fritidsgårdar?
Sima är urtypen för den tandlösa, hysteriska aggressiviteten som gör att jag känner mig väldigt lost som vänster. Lägg märke till att ALLT är kränkande, det finns inga lösningar, att ta initiativ och försöka göra rätt skapar bara offer (som hon kan göra sig till talesperson för). Småskit som en jävla Volvologotype gör att hon inkontinenskissar på sig.
Hon är fan urtypen för modern wokeism där endast offerkoftan betyder något. Jag har förmodligen räddat livet på ett antal kvinnor genom mina bloddonationer men Sima skulle fan vända på det och säga att jag håller på med toxisk godhetssignalering för att få fitta eller något lika tillkrånglat cringe.
Om vi lyckades få till en bättre beredskap mot skogsbränder skulle hon fan skruva in någon kränkthetsvinkel att det är islamofobiskt att släcka bränder.
Det är såklart en försvarsmekanism som är perfekt för en latteliberal, kälksåssig tant - man behöver inte ha riktiga åsikter. Ärligt talat så är det toxiskt att komma på lösningar, att kämpa, att tänka eller vara lite stoisk bland dessa NPC-er. Jag tror inte hon är så kissbyxedramatisk som vissa på högerkanten vill påstå. Nej, hon och hennes gelikar är så jävla blasé och von oben att de leker yrkeskränkta bara för att simulera de känslor som någon med deras socialnivå och kontaktnät slutat använda på riktigt.
Jag har sett krockdockor med mer naturligt känsloliv.