Citat:
Ursprungligen postat av
kaReri182
Patrik Sjöbergs nivå när det gäller allmänbildning är nog jämförbar med Sara Sjöströms. Dvs i det närmaste obefintlig.
Sjöberg kanske är street-smart, men som du säger är han en av de minst allmänbildade kändisarna vi har. Han lämnade ju skolan i högstadiet eller nåt, för att leva rövare och hoppa högt. Det märks på sättet han pratar med konstant felaktiga ordval att han är rätt blåst. Dessutom höftar han fram information hela tiden, som ofta är felaktig, en taktik även Filip Hammar förlitar sig på. Dessa lär aldrig ha hållit i någon bok, förutom en och annan Kalle Anka-pocket i barndomen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Golfarn87
Tips, Grupp 2:
Olof Lundh och Ebba Kleberg von Sydow
Jennifer Kücükaslan och Erik Blix
Erik Johansson och Tom Sjöstedt
Reuben Sallmander och Ylva Hällen
Elsa Billgren och Ernst Billgren
Thomas Petersson och Tara Moshizi
Micha Billing och Martin Melin
Johan Rabaeus och Camilla Thulin
Topp-2 känns rätt givet. Jumbon likaså. Tajt mellan tredje- och sjätteplats i mitt tips, funderade länge och väl där. Har sett, läst och hört exakt noll sekunder av Sjöstedt, Billing, Moshizi och Thulin i mitt liv vad jag vet, så fick höfta en aning.
Lite kul med två i mästerkocksjuryn som tävlar mot varandra. Också glädjande att se att Olof och Ebba forsätter kriga, de är pelaren som till stor del lyfter upp programmet och jag var rädd att de skulle sluta nu när de äntligen nått målet vinst. Kanske är de nu ute efter något slags rekord i antal vinster, och de lär isåfall vara kvar som lag tills programmet läggs ner.