2023-03-20, 20:46
Medlem
Porslinsdocka96s avatar
Hall!

Jag har gjort ett litet experiment. Jag har gjort tinktur p vilda toppisar!

Tinktur innebr att man lgger en vxt i sprit fr att dra ut de verksamma mnena, lter det dra i en tt, mrk burk i p ett svalt och mrkt stlle. Lt det st i cirka 4 veckor, sila bort vxten, hll upp i pipettflaska och lt den st mrkt och svalt s hller den lnge.
Jag har tyvrr inte haft tillgng till ngon starkare sprit n 40% men ju hgre % desto bttre har jag hrt. Tror jag anvnde cirka 50 toppisar som var frystorkade innan.

Jag har vldiga problem med pms som fr mig att vilja krypa ner under en sten en vecka i mnaden, s tnkte prova att microdosera under de vrsta dagarna.

r det ngon annan som provat, hur mycket ska man ta?

Har tnkt experimentera med mngd men vill inte bli helt bng d jag har ett jobb att skta!

Kan ven rapportera hur det gr om det skulle vara av intresse
Citera
2023-03-20, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porslinsdocka96
Hall!

Tinktur innebr att man lgger en vxt i sprit fr att dra ut de verksamma mnena, lter det dra i en tt, mrk burk i p ett svalt och mrkt stlle. Lt det st i cirka 4 veckor, sila bort vxten, hll upp i pipettflaska och lt den st mrkt och svalt s hller den lnge.
Jag har tyvrr inte haft tillgng till ngon starkare sprit n 40% men ju hgre % desto bttre har jag hrt. Tror jag anvnde cirka 50 toppisar som var frystorkade innan.

Jag har vldiga problem med pms som fr mig att vilja krypa ner under en sten en vecka i mnaden, s tnkte prova att microdosera under de vrsta dagarna.

Har tnkt experimentera med mngd men vill inte bli helt bng d jag har ett jobb att skta!

Omg vad spnnande! 😃

Det r ingen jttedos. Frdela det p tio frst. Blir du frustrerad s ta en dos till.
Det r nd smdoser vi pratar om.
Liksom, pratar vi PMS s mrker ingen om svamp kan gra dig lite lugnare, vi i omgivningen ger er mjlkchoklad och stannar ur vgen bara. 😂

Tillgg: Ja uppdatera grna. 🙂
Citera
2023-03-20, 21:42
Medlem
Porslinsdocka96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Omg vad spnnande! 😃

Det r ingen jttedos. Frdela det p tio frst. Blir du frustrerad s ta en dos till.
Det r nd smdoser vi pratar om.
Liksom, pratar vi PMS s mrker ingen om svamp kan gra dig lite lugnare, vi i omgivningen ger er mjlkchoklad och stannar ur vgen bara. 😂

Tillgg: Ja uppdatera grna. 🙂

Visst r det spnnande! 😃 jag har bara haft positiva upplevelser p svamp och ser den som en god vn.

Det r en vldigt liten en! Hstens skrd r dyrbar s vill inte slsa om det inte funkar alls. Men kan inte se varfr det inte skulle funka?

Ska prova imorgon att ta en liten dos, tror min pms ska brja d! S fr jag se om jag knner mig mindre miserabel 😉
Citera
2023-03-20, 22:41
Medlem
Citat:
Visst r det spnnande! 😃 jag har bara haft positiva upplevelser p svamp och ser den som en god vn.

Det r en vldigt liten en! Hstens skrd r dyrbar s vill inte slsa om det inte funkar alls. Men kan inte se varfr det inte skulle funka?

Ska prova imorgon att ta en liten dos, tror min pms ska brja d! S fr jag se om jag knner mig mindre miserabel 😉
Ja ta bara lite! Svampen r min goda vn ocks. 🙂
Det finns ingen som har kunnat leda mig till s bra insikter i livet s som svampen. 😔😌
Ta lite nu och kolla vad du knner, men det har du skert redan gjort, 😛 Ta bara lite mer imorrn s gr det nog bra om du knner dig i form fr det. Annars vnta. 🙏
Citera
2023-05-23, 20:54
Medlem
Citat:
Hall!

Hejsan!

r nyfiken om din Tinktur psilocybin-svamp mot pms hjlpte?
Min fru lider av pms s r extra nyfiken av den anledningen.
Citera
2023-05-23, 21:43
Medlem
Intressant med tinktur. Uppdatera grna hur det gick fr dig.
En frga har jag, har du provat mikrodosera ra svampar som de r? Allts bara kka 3-5st toppisar fr att se om det hjlper mot dina besvr? Det har gett bra effekt fr mig som anvnder dessa rackare mot nedstmdhet och ngest. Jag har aldrig provat tinktur fr jag tycker att bara kka dem funkar bra nog fr mig, enda biverkningen r lite illamende ibland. Finns det ngon srskild anledning till att du vill gra tinktur eller bara nyfikenhet? Angende dosering s tycker jag du borde prova s lite som mjligt, helst nr du r ledig s du kan utvrdera effekterna. Jag tycker personligen att svamp kan ha en positiv effekt i vldigt sm doser, och om du har ett jobb att skta vill du absolut inte riskera att brja trippa
Citera
2023-06-18, 17:25
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Tinktur i alkohol r till fr att extrahera ut de fettlsliga mnena i en naturmedicin.

Psilocybin r en vattenlslig alkaloid, s det behvs ingen alkohol.

Alkaloiden psilocybin r basisk s du fr en bttre extraktion om du krossar svampen och lgger den i sur vinger. ttikayran i vingern hjlper till att extrahera det basiska psilocybinet.
Citera
2023-06-18, 17:39
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrJohnBWatson
Tinktur i alkohol r till fr att extrahera ut de fettlsliga mnena i en naturmedicin.

Psilocybin r en vattenlslig alkaloid, s det behvs ingen alkohol.

Alkaloiden psilocybin r basisk s du fr en bttre extraktion om du krossar svampen och lgger den i sur vinger. ttikayran i vingern hjlper till att extrahera det basiska psilocybinet.

Vet att citronsyra gr bra ox aka "lemon tek" men det kanske inte r effektivt vid en tinktur.
Citera
2023-06-18, 18:17
Medlem
Porslinsdocka96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrnissen
Intressant med tinktur. Uppdatera grna hur det gick fr dig.
En frga har jag, har du provat mikrodosera ra svampar som de r? Allts bara kka 3-5st toppisar fr att se om det hjlper mot dina besvr? Det har gett bra effekt fr mig som anvnder dessa rackare mot nedstmdhet och ngest. Jag har aldrig provat tinktur fr jag tycker att bara kka dem funkar bra nog fr mig, enda biverkningen r lite illamende ibland. Finns det ngon srskild anledning till att du vill gra tinktur eller bara nyfikenhet? Angende dosering s tycker jag du borde prova s lite som mjligt, helst nr du r ledig s du kan utvrdera effekterna. Jag tycker personligen att svamp kan ha en positiv effekt i vldigt sm doser, och om du har ett jobb att skta vill du absolut inte riskera att brja trippa

Hej hopp!
Jag provar av ren nyfikenhet bara men nu var det vldigt vldigt lngesen. Haft s fullt upp och inte haft tid att rka bli bng. Nu knner jag att det stora mrkret rullar in s ska prova att ta en hel pipett, kan uppdatera om jag knde ngot imorgon eller senare ikvll. Ska lyssna p ngon trevlig ljudbok!
Citera
2023-06-18, 18:20
Medlem
Porslinsdocka96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abbefurdo
Hejsan!

r nyfiken om din Tinktur psilocybin-svamp mot pms hjlpte?
Min fru lider av pms s r extra nyfiken av den anledningen.

Hej! Detta projekt har legat nere pga grejer i livet som inte tilltit mig att rka vara pverkad men ska prova nu ikvll och se om jag knner ngon skillnad, mrkret brjar rulla in nu s att sga. Jag uppdaterar i trden
Citera
2023-06-18, 22:56
Medlem
Porslinsdocka96s avatar
Uppdatering! Knde mig inte jttepverkad, lite annorlunda bara. Men p bttre humr definitivt. Har lyckats f saker gjort jag prokrastinerat hela dagen, knde mig typ lite mer busig och glad och lttsam under kvllen? Svrt att frklara. Men mitt fokus var p topp, fast fr mig brukar ett ordentligt svamprus gra tvrtom, s vet inte om det var humrsvngningarna 😂 ska ta lite imorn ocks.
Citera
2025-01-18, 15:09
Medlem
Hej. Kr med dubbelextraktionsmetoden: Allts frst alkohol och nr den r klar efter minst 4 veckor s tar du ut vxtdelarna och drar ut det i vatten. Sen kan du blanda ihop vattenextraktionen och spritextraktionen 1:1 s du fr 20% alkohol i blandningen. D har du ftt ut mest ut svampen och blandningen hller sig lnge i svalt mrker.

Aprop PMS kan jag tipsa om Damiana: Att gra te eller rka vid pms. Men gr ju ocks att gra en tinktur p det med. https://mecindo.se/damianablade-100g...8aAn1QEALw_wcB
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in