2023-03-27, 16:33
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Haha! Han måste varit extremt sugen på att prata politik! Har du träffat honom fler gånger?

Du borde ta betalt för det pratandet också... Det låter som du används som samtalsterapeut.
vad känner du att du själv kan berätta till kunder? Jag förstår att det är olika till olika kunder, men jag kan tro att det ändå finns en gräns som gäller för samtliga kunder, gällande vad du vill dela med dig av?
Tar betalt för tiden, så kostnaden är densamma oavsett om kunder vill prata, äta eller ligga.

Olika med olika kunder är det ja. Men jag har en princip jag håller i. Jag avslöjar likt många andra sexarbetare aldrig min identitet för kunder. Jag vill inte ge dem möjlighet till insyn i mitt privatliv.

Citat:
Ursprungligen postat av Sokoke.Cute
Ja men precis, när den fysiska distansen är nästintill obefintlig så måste åtminstone jag hålla en mental distans. Möjligt att jag lät kunder komma mig närmare när jag har jobbat utomlands -- inte svenska kunder men iaf kunder från andra länder. De kan inte hitta mig på nätet genom att känna till ett låtsasnamn, att jag kommer från Swe och att jag studerar XX. Med svenska kunder i staden jag bor i så är det så klart en helt annan grej.

Jag har haft turen att inte träffa på så många creeps som vill ha nån sorts hållhake på mig och drf vill veta mina riktiga identitet men ju mer jag tänker på det desto mer tror jag att det handlar om att många kunder förtränger för sig själva att de köper sex och faktsiskt tror jag blir glad av privata frågor om mitt liv.

Och ja!! Jag håller så med! En del av mig och min sexualitet delar jag jag bara med privata relationer. Det spelar inte så stor roll om det är nån jag verkligen älskar el om det är nån jag bara ligger lite med. Det är stor skillnad jämfört med privata relationer och den jag har med kunder. På temat så kan jag ju ta upp alla dessa skeva kunder som babblar om att kvinnor inte ligger med män gratis öht. Vet inte om det är ett sätt att legitimera sina egna sexköp eller nåt de verkligen tror pga aldrig får till det irl för att det är nåt hos dem gör dem ointressanta för kvinnor om de inte cashar (direkt el indirekt). Troligen en kombo? Deras verklighet är att kvinnan alltid är nån man behöver betala för att få vara med. Det spelar ingen roll om det är en sexarbetare, date eller fru. Alltid måste man betala. Några gånger har jag sagt sanningen -- nej då, du behöver inte alltid betala för att få pussy. Alla sexarbetare jag känner har relationer vid sidan av för vi -- som de flesta andra -- gillar att knulla av kåthet, intimitet och kärlek. Och neh, det är inte så att vi förväntar oss en massa av de vi ligger med privat. Det räcker fint med ömsesidig attraktion och najs sex. Blir man dessutom kär så är det givetvis så mycket bättre än så.

Inget ont om dig -- du verkar vettig och vilja väl -- men det är väääldigt tröttsamt med personer som ska försöka förstå sexarbetares situation, livsval och relationen kund-sexarbetare genom att applicera sina egna erfarenheter (typ nästan alltid från vården) på sexarbetarens liv. IMO låter det sig inte göras, det kan inte jämföras alls men jag vet att det är många som nästan tvångsmässigt tror att de fattar genom att dra upp relationen patient-vårdgivare. Dessutom finns det lika många olika anledningar till och upplevelser av att sälja sex som det finns sexarbetare så jag kan inte tala för alla eftersom vi inte är en homogen grupp, men det blir generalknas när sk utomstående tror att de fattar genom att berätta om sina egna upplevelser av att antingen jobba inom vård eller själv ta emot sån. Jag har många kunder som själva har varit svårt sjuka och STORT tvek på om de skulle jämföra relationen de har med en sexarbetare med relationen de har med sin vårdgivare. Och det finns sexarbetare som är vårdgivare och jag antar att de säger detsamma. Jag själv jobbade i vården ett tag och jag tycker inte alls att det är jämförbart varken vad gäller empatisk närhet el nåt annat. Jag tror nog att du helt enkelt får finna dig i att du inte kommer att fatta och det är ingen i branschen som förväntar sig att du ska göra det.

Det är heller inte jämförbart i den meningen att det är kundens behov som står i fokus. Visst är det så att kunden köper tjänster av mig och det är kunden som är beställare men det går ju så klart inte att jämföra med en svårt sjuk patient och att den ska få all vård den behöver. Jobbar du inom vården så har du en tydlig arbetsbeskrivning det har inte sexarbetare och skulle vi jobba efter att kundens vilja och behov alltid står i fokus så skulle det kunna leda till fruktansvärda övergrepp. IMO är sexarbete inte en bransch man kan jämföra med nån annan.
Jo, har från dag ett som eskort alltid tänkt kunder som vill få ens identitet vill det för att skaffa en hållhake på en, cyniker som jag är. Så är nog inte alltid fallet, men jag är inte beredd på att ta några risker.

Händer också kunder blir kära i en och då vore det jobbigt om de har ens identitet. Sådana kunder riskerar att aldrig sluta höra av sig, och jobbigt om de hetsringer även ens privata telefon.

Att de män man träffar privat vet ens identitet men inte kunder gör det känns också bra. Det är inte bara vissa delar av sexualiteten jag vill hålla privat.
Senast redigerad av strangegirl 2023-03-27 kl. 16:41.
Citera
2023-03-27, 16:50
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strangegirl
Tar betalt för tiden, så kostnaden är densamma oavsett om kunder vill prata, äta eller ligga.

Olika med olika kunder är det ja. Men jag har en princip jag håller i. Jag avslöjar likt många andra sexarbetare aldrig min identitet för kunder. Jag vill inte ge dem möjlighet till insyn i mitt privatliv.

Har från dag ett som eskort alltid tänkt kunder som vill få ens identitet vill det för att skaffa en hållhake på en, cyniker som jag är. Så är nog inte alltid fallet, men jag är inte beredd på att ta några risker.

Händer också kunder blir kära i en och då vore det jobbigt om de har ens identitet. Sådana kunder riskerar att aldrig sluta höra av sig, och jobbigt om de hetsringer även ens privata telefon.

Att de män man träffar privat vet ens identitet men inte kunder gör det känns också bra. Det är inte bara vissa delar av sexualiteten jag vill hålla privat.

Håller med i allt du skriver. Jag tar också betalt för min tid. Om jag bara skulle ta betalt för själva sexet så skulle det inte vara särskilt värt det för mig. Hade exvis nyligen en stammis där han betalade mig för 2h men där sexet var över på 5 min. Om jag bara tagit betalt för sexet så hade jag inte ens kunnat jobba med sexarbete. Ingen hade kunnat det.

Och ja så klart är man rädd att få nån inbilsk och kär stalker efter sig. Det vore ju en jävla nightmare liksom. Nån som söker upp en i vardagen, hittar mitt privata nummer, börjar interagera med min vaniljarbetsplats osv. Men jag är som jag skrev tidigare inte bara rädd för det -- jag tycker helt enkelt inte om att kunder kan få insyn i mitt liv. Vet man vad jag heter så kan man ju hitta mig ganska så enkelt och då också min sambo och genom honom kan man pga väldigt ovanligt efternamn hitta både hans syster och mamma bara genom en enkel googling. Det skulle känns så väldigt obekvämt för mig om folk satt och kunde söka på mig och andra på det sättet.
Citera
2023-03-27, 16:54
Citat:
'

Och jag har svarat dig -- du kommer aldrig nånsin att förstå -- varken känslomässigt eller intellektuellt -- eftersom du inte har egen erfarenhet av att vara sexarbetare. Som jag sa så finns det dessutom lika många förhållningssätt till sexarbete som det finns sexarbetare och den här tråden är inte till för att DU ska kunna förstå vårt förhållningssätt till vårt arbete (eftersom du liksom aldrig kommer att fatta om du inte själv sexarbetar) oavsett hur mycket du än VILL förstå och hur GODA intentioner du än har. IMO är det inte hypoteser (antaganden om verkligheten som kan användas i en sk hypotesprövning) du kommer med utan snarare vilda gissningar -- där du dessutom inte lyssnar på de svar du får -- och ett fokus på att DU ska förstå sexarbetares förhållningssätt till sitt arbete. Jag är väl förmodligen helt jädra pantad men jag trodde att det här är en casual tråd där sexarbetare diskuterar kunder och träffar och svarar på frågor men du kanske har uppfattat den på annat sätt. Och jag vet inte jag men har du inte tagit upp lite för mycket plats här med dina sk hypoteser? De och din vilja till förståelse är inte ämnet här. Ciao!

____

Nu byter vi ämne och pratar om TS ist! Det här med kunder som skriver till en att de vill ses men att de inte har råd just nu. Varför?! Som att jag skulle kontakta en dyr frisörsalong och säga att jag vill klippa mig där men att jag inte har råd just nu. De: Öhhhh...? Ok...? Ring igen när du HAR råd!

Skumt beteende!! Och ja visst fattar jag att det är många som gillar att ha kontakt med sexarbetare och få en känsla av att vi liksom är lite kompisar men det är ju en vrickad företeelse faktiskt. Jag ringer till min ICA och säger att jag vill köpa oxfilé men har inte råd just nu. Personen som svarar: Okej! Antecknar det här! (lägger på och knölar ihop pappret och slänger i närmaste papperskorg)
Haha! Men är inte "jag har inte råd" bara ett lite mer kreativt sätt att pruta på?

De önskar man ska säga "Åh nej! Har du inte råd? Stackars dig, du som så gärna vill besöka mig. Hur ska vi lösa det då? Hmm... Jag kanske kan ge dig rabatt!".

Samma de som skriver innan träffen "jag har inte tagit ut pengar (och jag orkar inte göra det, så har bara si och så mycket)". Usch, ställt in ett par träffar pga det med förstagångskunder.

Märkligt beteende är det hur som.
Citera
2023-03-27, 17:15
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Haha! Men är inte "jag har inte råd" bara ett lite mer kreativt sätt att pruta på?

De önskar man ska säga "Åh nej! Har du inte råd? Stackars dig, du som så gärna vill besöka mig. Hur ska vi lösa det då? Hmm... Jag kanske kan ge dig rabatt!".

Samma de som skriver innan träffen "jag har inte tagit ut pengar (och jag orkar inte göra det, så har bara si och så mycket)". Usch, ställt in ett par träffar pga det med förstagångskunder.

Ja alltså det är ju så skevt -- oavsett om det är ett "mer kreativt" sätt att pruta el om det bara är ett billigt kontaktförsök. Vad ska man svara på det liksom? (jag svarar aldrig på det -- men ändå)

När jag tänker på vilket jädra mörker det kan vara att behöva ha kontakt med nya potentiella kunder så tänker jag att kör vidare på mina schyssta och trygga stammisar även om det är en viss en spänning och kick i att träffa nån ny. Men alltså nej, jag orkar inte med allt hustle.

Och hur många gånger genom åren har man inte blivit kontaktad av en lättscreenad kund som visar sig bo centralt men som påstår att alla bankomater i närheten är avstängda. Kanske troligt om den totala samhällskollapsen vore här men det är den ju inte så bete dig anständigt ffs och fixa kontanter innan träffen och sluta lova en banköverföring.
Citera
2023-03-27, 19:22
Medlem
FestligPersikas avatar
Citat:

Citat:
'

Nu byter vi ämne och pratar om TS ist! Det här med kunder som skriver till en att de vill ses men att de inte har råd just nu. Varför?! Som att jag skulle kontakta en dyr frisörsalong och säga att jag vill klippa mig där men att jag inte har råd just nu. De: Öhhhh...? Ok...? Ring igen när du HAR råd!

Skumt beteende!! Och ja visst fattar jag att det är många som gillar att ha kontakt med sexarbetare och få en känsla av att vi liksom är lite kompisar men det är ju en vrickad företeelse faktiskt. Jag ringer till min ICA och säger att jag vill köpa oxfilé men har inte råd just nu. Personen som svarar: Okej! Antecknar det här! (lägger på och knölar ihop pappret och slänger i närmaste papperskorg)

Det hände mig en gång att en kund, som jag träffat typ två gånger, berättade för mig att jag måste tänka på att han inte är miljonär. Jag bara ”Okej, jag noterar detta! ✏️”.

Varför skulle det ens vara mitt problem överhuvudtaget? Han får väl spara isf.

Jag har förresten haft några studenter som har sparat för att kunna träffa mig. Jag tycker att det är jättecharmigt att de valt att lägga sina pengar på att träffa mig. 😊
Citera
2023-03-27, 20:43
Medlem
majaparonpajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Låter som han var en riktig översittartyp. Bra att du hade modet att säga din mening, folk är i regel rädda för att säga sin mening. Har du träffat på honom vid senare tillfällen?

Usch, vilket vidrigt beteende av dem att dra av kondom, ta pengarna och hålla på! Sådant borde polisanmälas... Men fint att de internationella kunderna sköter sig korrekt och bra. Undrar vad det kommer sig av?
Har träffat honom flera gånger. Men varje gång han börjar prata om politik börjar jag tänka att jag borde ta mer betalt.

Har polisanmält 2st kunder. Ena som hotade med att sprida nakenbilder till min familj om jag inte träffade honom gratis. Men det jag är rädd för om jag polisanmäler kunder är att min identitet rubbas och det är ju aldrig kul... väldigt läskigt om han vill hämnas.
Citera
2023-03-28, 08:01
Vet ni vad jag är så himla trött på? Alla som hör av sig och vill ”fråga, diskutera, försöka ändra” priser, tjänster, längden på träffar osv, ”jag läste du vill göra/gillar x, men jag tänkte vi kunde diskutera det”.

Du som gör detta är ibland den 99e personen som gör det för dagen. Men våra kroppar våra val, köpare har inte rätt till en åsikt om vad vi gör med våra kroppar, vi kommer inte ställa upp på saker vi inte vill göra för att någon tycker vi ska göra det, och det är ingenting som kan diskuteras.

Jag förstår tyvärr att trafficking är en framgångsrik affärsmodell. Många sexköpare ser kvinnor som objekt utan medvetande, utan efterfrågan på denna ”produkt” skulle inte hallickar låsa in kvinnor och kasta bort nyckeln.
Senast redigerad av strangegirl 2023-03-28 kl. 08:34.
Citera
2023-03-28, 08:43
Medlem
majaparonpajs avatar
Citat:
Vet ni vad jag är så himla trött på? Alla som hör av sig och vill ”fråga, diskutera, försöka ändra” priser, tjänster, längden på träffar osv, ”jag läste du vill göra/gillar x, men jag tänkte vi kunde diskutera det”.

Du som gör detta är ibland den 99e personen som gör det för dagen. Men våra kroppar våra val, köpare har inte rätt till en åsikt om vad vi gör med våra kroppar, vi kommer inte ställa upp på saker vi inte vill göra för att någon tycker vi ska göra det, och det är ingenting som kan diskuteras.

Jag förstår tyvärr att trafficking är en framgångsrik affärsmodell. Många sexköpare ser kvinnor som objekt utan medvetande, utan efterfrågan på denna ”produkt” skulle inte hallickar låsa in kvinnor och kasta bort nyckeln.
DETTA ^

Är också sjukt trött på det. Och tror samma som du.

Tar emellanåt paus från SW och det är bland annat pga dessa saker. Behöver lite sinnesro och paus från kunder som behandlar mig illa. Det blir bara för mycket. Vill inte heller bli fartblind och normalisare att kunder behandlar mig illa eller med mindre respekt.
Citera
2023-03-28, 09:24
Medlem
FestligPersikas avatar
Citat:

Jaa, jag är också SÅ trött på det. Jag har fått väldigt många förfrågningar nu på kort tid där mannen beskriver att han är en lyhörd och respektfull gentleman som har läst mina krav och respekterar de till 100 %, som ändå undrar om jag kan tänka mig att ha analsex med honom på första träffen trots att jag är supertydlig med att jag inte gör det.

Hur kan man ens beskriva sig själv som lyhörd och respektfull när man försöker få till en tjänst som tjejen inte gör? 🙄 Väldigt osympatiskt beteende.

Jag frågade ett av stolpskotten hur han tänker när han kontaktar mig när jag inte erbjuder det han söker. Han svarade att när det är business och no strings attached så skadar det aldrig att fråga och att allt är diskuterbart oavsett man står i frågan. Obehaglig människa.
Citera
2023-03-28, 09:51
Citat:
Ursprungligen postat av majaparonpaj
DETTA ^

Är också sjukt trött på det. Och tror samma som du.

Tar emellanåt paus från SW och det är bland annat pga dessa saker. Behöver lite sinnesro och paus från kunder som behandlar mig illa. Det blir bara för mycket. Vill inte heller bli fartblind och normalisare att kunder behandlar mig illa eller med mindre respekt.
Citat:
Ursprungligen postat av FestligPersika
Jaa, jag är också SÅ trött på det. Jag har fått väldigt många förfrågningar nu på kort tid där mannen beskriver att han är en lyhörd och respektfull gentleman som har läst mina krav och respekterar de till 100 %, som ändå undrar om jag kan tänka mig att ha analsex med honom på första träffen trots att jag är supertydlig med att jag inte gör det.

Hur kan man ens beskriva sig själv som lyhörd och respektfull när man försöker få till en tjänst som tjejen inte gör? 🙄 Väldigt osympatiskt beteende.

Jag frågade ett av stolpskotten hur han tänker när han kontaktar mig när jag inte erbjuder det han söker. Han svarade att när det är business och no strings attached så skadar det aldrig att fråga och att allt är diskuterbart oavsett man står i frågan. Obehaglig människa.
Jag får också mycket sådana förfrågningar. Ofta vill de ha analsex första mötet eller göra korta träffar på en kvart. Undviker båda för att jag inte kan slappna av när jag är nervös eller stressad, och då gör det bara ont.

-Men är du säker? Ja okej, jag tänkte bara fråga.

Största knäppisen i denna genre var i början, en man med graviditetsfetisch som ville göra mig gravid. Jag är eskort inte surrogat, men han försökte övertala mig. Man kan ju bara göra abort sen. Sjukt praktiskt!

-Jag tänkte man kunde fråga, man måste liksom försöka verkliga sina idéer, så man kan ju alltid diskutera det.

Känns ofta som att det är de som inte respekterar ens gränser som säger de är respektfulla, lyhörda osv. Jag är faktiskt en jättebra kille, jag gillar bara inte samtycke.
Senast redigerad av strangegirl 2023-03-28 kl. 10:28.
Citera
2023-03-28, 11:15
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
strangegirl, Persikan och maja -- jag håller med!

Vilket jävla skämt när kunder beskriver sig själva som respektfulla och lyhörda gentlemän men inleder kontakten med INTE vara lyhörda och respektfulla. Och så "det skadar aldrig att fråga!! ". Jo det gör det faktiskt för nu har jag ingen som helst lust att träffa dig öht. Hej då!

Jag vet inte hur många frågor jag har fått genom åren där töntar jag aldrig har träffat vill att jag ska göra ett litet undantag för just dem och köra incall. Men srsly?! Och så "jag betalar extra!!" -- nej det spelar ingen roll.

Så sjukt off att kontakta nån som uppenbarligen inte erbjuder det man söker. Varför liksom?
Citera
2023-03-28, 12:07
Medlem
Kan vara svårt att balansera det där med politik men jag brukar oftast ställa nyfikna frågor kring kundens tankesätt och hålla med (helt eller delvis) i de bitar jag håller med om och fylla på med mina tankar eller prata om det ur ett annat perspektiv. Tycker det är intressant att höra om människors tankar och känslor – den biten gillar jag mycket med sexarbete.

Vad gäller diskussioner med kunder om sexköpslagen (+kopplerilagen) så upplever jag det som att de oftast har en väldigt förenklad bild av dess konsekvenser. De ser den endast från sitt eget håll och med riskerna för sig själva som utgångspunkt och tror kanske till och med att den är positiv för oss sexarbetare. Men förutom den konstanta stressen som lagen skapar så är den också basen för en mängd risker för oss, potentiellt allvarligare än kundens. Våra möjligheter att screena begränsas av lagen vilket på gruppnivå skapar en farligare arbetsmiljö för oss, våra partners kan bli åtalade för koppleri endast genom att leva ett normalt liv med oss med allt vad det innebär, våra barn kan bli omhändertagna osv. Det är inte många kunder som tänker på detta utan har endast sina egna risker i åtanke.

Det finns dock en sak som är positiv med sexköpslagen som jag ser det och det är att jag är rätt övertygad om att den driver upp våra priser rejält. Jag betraktar det som ett påslag från staten för sveda och värk. 😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in