Citat:
Tar betalt för tiden, så kostnaden är densamma oavsett om kunder vill prata, äta eller ligga.Haha!
Han måste varit extremt sugen på att prata politik! Har du träffat honom fler gånger?
Du borde ta betalt för det pratandet också... Det låter som du används som samtalsterapeut.
vad känner du att du själv kan berätta till kunder? Jag förstår att det är olika till olika kunder, men jag kan tro att det ändå finns en gräns som gäller för samtliga kunder, gällande vad du vill dela med dig av?
![Grin](https://static.flashback.org/img/smilies2/grin.gif)
Du borde ta betalt för det pratandet också... Det låter som du används som samtalsterapeut.
vad känner du att du själv kan berätta till kunder? Jag förstår att det är olika till olika kunder, men jag kan tro att det ändå finns en gräns som gäller för samtliga kunder, gällande vad du vill dela med dig av?
Olika med olika kunder är det ja. Men jag har en princip jag håller i. Jag avslöjar likt många andra sexarbetare aldrig min identitet för kunder. Jag vill inte ge dem möjlighet till insyn i mitt privatliv.
Citat:
Jo, har från dag ett som eskort alltid tänkt kunder som vill få ens identitet vill det för att skaffa en hållhake på en, cyniker som jag är. Så är nog inte alltid fallet, men jag är inte beredd på att ta några risker. Ja men precis, när den fysiska distansen är nästintill obefintlig så måste åtminstone jag hålla en mental distans. Möjligt att jag lät kunder komma mig närmare när jag har jobbat utomlands -- inte svenska kunder men iaf kunder från andra länder. De kan inte hitta mig på nätet genom att känna till ett låtsasnamn, att jag kommer från Swe och att jag studerar XX. Med svenska kunder i staden jag bor i så är det så klart en helt annan grej.
Jag har haft turen att inte träffa på så många creeps som vill ha nån sorts hållhake på mig och drf vill veta mina riktiga identitet men ju mer jag tänker på det desto mer tror jag att det handlar om att många kunder förtränger för sig själva att de köper sex och faktsiskt tror jag blir glad av privata frågor om mitt liv.
Och ja!! Jag håller så med! En del av mig och min sexualitet delar jag jag bara med privata relationer. Det spelar inte så stor roll om det är nån jag verkligen älskar el om det är nån jag bara ligger lite med. Det är stor skillnad jämfört med privata relationer och den jag har med kunder. På temat så kan jag ju ta upp alla dessa skeva kunder som babblar om att kvinnor inte ligger med män gratis öht. Vet inte om det är ett sätt att legitimera sina egna sexköp eller nåt de verkligen tror pga aldrig får till det irl för att det är nåt hos dem gör dem ointressanta för kvinnor om de inte cashar (direkt el indirekt). Troligen en kombo? Deras verklighet är att kvinnan alltid är nån man behöver betala för att få vara med. Det spelar ingen roll om det är en sexarbetare, date eller fru. Alltid måste man betala. Några gånger har jag sagt sanningen -- nej då, du behöver inte alltid betala för att få pussy. Alla sexarbetare jag känner har relationer vid sidan av för vi -- som de flesta andra -- gillar att knulla av kåthet, intimitet och kärlek. Och neh, det är inte så att vi förväntar oss en massa av de vi ligger med privat. Det räcker fint med ömsesidig attraktion och najs sex. Blir man dessutom kär så är det givetvis så mycket bättre än så.![Smile](https://static.flashback.org/img/smilies2/smile1.gif)
Inget ont om dig -- du verkar vettig och vilja väl -- men det är väääldigt tröttsamt med personer som ska försöka förstå sexarbetares situation, livsval och relationen kund-sexarbetare genom att applicera sina egna erfarenheter (typ nästan alltid från vården) på sexarbetarens liv. IMO låter det sig inte göras, det kan inte jämföras alls men jag vet att det är många som nästan tvångsmässigt tror att de fattar genom att dra upp relationen patient-vårdgivare. Dessutom finns det lika många olika anledningar till och upplevelser av att sälja sex som det finns sexarbetare så jag kan inte tala för alla eftersom vi inte är en homogen grupp, men det blir generalknas när sk utomstående tror att de fattar genom att berätta om sina egna upplevelser av att antingen jobba inom vård eller själv ta emot sån. Jag har många kunder som själva har varit svårt sjuka och STORT tvek på om de skulle jämföra relationen de har med en sexarbetare med relationen de har med sin vårdgivare. Och det finns sexarbetare som är vårdgivare och jag antar att de säger detsamma. Jag själv jobbade i vården ett tag och jag tycker inte alls att det är jämförbart varken vad gäller empatisk närhet el nåt annat. Jag tror nog att du helt enkelt får finna dig i att du inte kommer att fatta och det är ingen i branschen som förväntar sig att du ska göra det.
Det är heller inte jämförbart i den meningen att det är kundens behov som står i fokus. Visst är det så att kunden köper tjänster av mig och det är kunden som är beställare men det går ju så klart inte att jämföra med en svårt sjuk patient och att den ska få all vård den behöver. Jobbar du inom vården så har du en tydlig arbetsbeskrivning det har inte sexarbetare och skulle vi jobba efter att kundens vilja och behov alltid står i fokus så skulle det kunna leda till fruktansvärda övergrepp. IMO är sexarbete inte en bransch man kan jämföra med nån annan.
Jag har haft turen att inte träffa på så många creeps som vill ha nån sorts hållhake på mig och drf vill veta mina riktiga identitet men ju mer jag tänker på det desto mer tror jag att det handlar om att många kunder förtränger för sig själva att de köper sex och faktsiskt tror jag blir glad av privata frågor om mitt liv.
Och ja!! Jag håller så med! En del av mig och min sexualitet delar jag jag bara med privata relationer. Det spelar inte så stor roll om det är nån jag verkligen älskar el om det är nån jag bara ligger lite med. Det är stor skillnad jämfört med privata relationer och den jag har med kunder. På temat så kan jag ju ta upp alla dessa skeva kunder som babblar om att kvinnor inte ligger med män gratis öht. Vet inte om det är ett sätt att legitimera sina egna sexköp eller nåt de verkligen tror pga aldrig får till det irl för att det är nåt hos dem gör dem ointressanta för kvinnor om de inte cashar (direkt el indirekt). Troligen en kombo? Deras verklighet är att kvinnan alltid är nån man behöver betala för att få vara med. Det spelar ingen roll om det är en sexarbetare, date eller fru. Alltid måste man betala. Några gånger har jag sagt sanningen -- nej då, du behöver inte alltid betala för att få pussy. Alla sexarbetare jag känner har relationer vid sidan av för vi -- som de flesta andra -- gillar att knulla av kåthet, intimitet och kärlek. Och neh, det är inte så att vi förväntar oss en massa av de vi ligger med privat. Det räcker fint med ömsesidig attraktion och najs sex. Blir man dessutom kär så är det givetvis så mycket bättre än så.
![Smile](https://static.flashback.org/img/smilies2/smile1.gif)
Inget ont om dig -- du verkar vettig och vilja väl -- men det är väääldigt tröttsamt med personer som ska försöka förstå sexarbetares situation, livsval och relationen kund-sexarbetare genom att applicera sina egna erfarenheter (typ nästan alltid från vården) på sexarbetarens liv. IMO låter det sig inte göras, det kan inte jämföras alls men jag vet att det är många som nästan tvångsmässigt tror att de fattar genom att dra upp relationen patient-vårdgivare. Dessutom finns det lika många olika anledningar till och upplevelser av att sälja sex som det finns sexarbetare så jag kan inte tala för alla eftersom vi inte är en homogen grupp, men det blir generalknas när sk utomstående tror att de fattar genom att berätta om sina egna upplevelser av att antingen jobba inom vård eller själv ta emot sån. Jag har många kunder som själva har varit svårt sjuka och STORT tvek på om de skulle jämföra relationen de har med en sexarbetare med relationen de har med sin vårdgivare. Och det finns sexarbetare som är vårdgivare och jag antar att de säger detsamma. Jag själv jobbade i vården ett tag och jag tycker inte alls att det är jämförbart varken vad gäller empatisk närhet el nåt annat. Jag tror nog att du helt enkelt får finna dig i att du inte kommer att fatta och det är ingen i branschen som förväntar sig att du ska göra det.
Det är heller inte jämförbart i den meningen att det är kundens behov som står i fokus. Visst är det så att kunden köper tjänster av mig och det är kunden som är beställare men det går ju så klart inte att jämföra med en svårt sjuk patient och att den ska få all vård den behöver. Jobbar du inom vården så har du en tydlig arbetsbeskrivning det har inte sexarbetare och skulle vi jobba efter att kundens vilja och behov alltid står i fokus så skulle det kunna leda till fruktansvärda övergrepp. IMO är sexarbete inte en bransch man kan jämföra med nån annan.
Händer också kunder blir kära i en och då vore det jobbigt om de har ens identitet. Sådana kunder riskerar att aldrig sluta höra av sig, och jobbigt om de hetsringer även ens privata telefon.
Att de män man träffar privat vet ens identitet men inte kunder gör det känns också bra. Det är inte bara vissa delar av sexualiteten jag vill hålla privat.
Senast redigerad av strangegirl 2023-03-27 kl. 16:41.
Senast redigerad av strangegirl 2023-03-27 kl. 16:41.