Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-04-08, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.Weeden
Vad är det jag behöver utveckla? Man vill ha ett annat system för att kontrollera människor?

1. Ekonomin är körd i botten.
2. Det ekonomiska systemet är byggt på oändlig tillväxt och oändliga resurser.
3. Det ekonomiska systemet ger makt och kontroll till dom som styr systemet.
4. För att skapa tillväxt ifrån den nivå man redan befinner sig på (det kan inte kallas tillväxt annars) så krävs det ett krig, där allt raseras för att skapa behovet av att bygga nytt igen. Man kan inte få tillväxt på något annat sätt.
Vart ska dom pengarna komma ifrån? Mellan nyskapade företag? Folket och deras redan extremt välanvända budget?
5. Ett nytt system som bibehåller makt och kontroll men där man slipper kriga och räkna allt i pengar. Det är här Kinas social credit system kommer in. Det löser allt det där och man får till och med ännu mer makt och kontroll över människor då man måste mäta deras social credit. Hur social är du? Är du trevlig mot folk? Har du trevliga tankar om folk och makthavare? Ler du när du är ute och går på stan?

Ju mer poäng du får ju mer kan du shoppa för. Vise versa om du är arg, sur, kommenterar saker i negativa ordalag, tänker illa om politiker. Ja då fick du ingen social credit och då kan du inte ens handla mat. Du får gå hungrig tills du är glad och tänker positivt om världens ledare.
Det är ett självspelande piano utan dess like. Polis kommer knappt att behövas när folk väl har insett vad som krävs för att stilla hungern.

Exakta detaljer går ju att sia om men tänk i termer av makt och kontroll. Vad skulle ge mest makt. Gärna mer makt och kontroll än den ivå du just har tänkt ut. Så fortsätter du sådär in i absurdum så kommer du att landa någonstans precis där dom sjuka maktgalna människorna på denna planet har planerat för oss.

AI kommer att vara en nyckelspelare i detta.
Kameror överallt .
Ett chip i kroppen (?!) Mest jävla troligt.

Time will tell och den naive kommer att få sig en överraskning. Om dom ens märker förändringen?
jag bor i kina och ang sociala-kredit systemet sa ar det inte sa hart som de scenario du raknar upp. misskoter man sig ordentligt blir det sa klart minus under en period t.e.x ingen tag/flyg resa till beijing eller annan ort......pa tal om resa, sa tar jag mig till provinshuvudstaden minst 1ggr/vecka, och forra veckan ville en tagstations-polis se mina bokningsuppgifter/biljett, fragan kom nar gaten precis oppnats och det var lite brattom, min fru blev arg och sa till polisen att inte halla pa med oversitterier och att han klart o tydligt kunde se att jag har biljett efter det jag scannat mitt pass, damen i gaten holl med oss och vi gick igenom utan ytterligare tjafs med polisen.
val hemma kontaktade frun tagstaionen ang handelsen och det ledde till att jag nu i onsdags nar jag tog mig till provinshuvudstaden fick en personlig ursakt och en stor fruktkorg av polismannen i fraga

alldrig i sverige skulle detta handa.
Citera
2023-04-08, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
jag bor i kina och ang sociala-kredit systemet sa ar det inte sa hart som de scenario du raknar upp. misskoter man sig ordentligt blir det sa klart minus under en period t.e.x ingen tag/flyg resa till beijing eller annan ort......pa tal om resa, sa tar jag mig till provinshuvudstaden minst 1ggr/vecka, och forra veckan ville en tagstations-polis se mina bokningsuppgifter/biljett, fragan kom nar gaten precis oppnats och det var lite brattom, min fru blev arg och sa till polisen att inte halla pa med oversitterier och att han klart o tydligt kunde se att jag har biljett efter det jag scannat mitt pass, damen i gaten holl med oss och vi gick igenom utan ytterligare tjafs med polisen.
val hemma kontaktade frun tagstaionen ang handelsen och det ledde till att jag nu i onsdags nar jag tog mig till provinshuvudstaden fick en personlig ursakt och en stor fruktkorg av polismannen i fraga

Wow? Jag är fan i chock. På riktigt
Tänkte först skriva "mmm trodde du ja, dom ligger i vassen och lurar på folk systemet för att sedan dra åt snaran".

Men det där.. jag vet inte, nästan så att ett hopp tänds inom mig?
Citera
2023-04-08, 10:18
Medlem
wwrs avatar
Citat:

Och om en vecka kommer myndigheten och begär tillbaka korgen och fruktkniven och meddelar att endast frukten ingick i gåvan. (Självupplevt) Man vet inte heller vad som kommer att inträffa efter ett klagomål i Kina. Fruktkorg kan det bli. Men hur blir det i gaten nästa gång? Kan bli både bättre eller sämre. Beror helt på dina och din frus kontakter (关系)

Målet med inflationen är naturligtvis att fortsätta överföra vanligt folks pengar till företagen, precis som vid privatisering i allmänhet. Konstigare än så är det inte.
Senast redigerad av wwr 2023-04-08 kl. 10:28.
Citera
2023-04-08, 10:27
Medlem
NitzerAc3s avatar
Citat:
Tänkte först skriva "mmm trodde du ja, dom ligger i vassen och lurar på folk systemet för att sedan dra åt snaran".

exempel från verkliga livet på hur ccp missbrukar sin makt mha social credit score
https://twitter.com/backtolife_2023/...65039847325697

ex en journalist som avslöjat corruption, blacklisted, kan ej köpa tågbiljett, ta lån eller något..

våra egna korrupta kriminella makthavare har sett på ccp styret med avund länge, kanske sedan deras lobbyister etablerade globalistiska slavfabriker i Kina för 30 år sedan..
Senast redigerad av NitzerAc3 2023-04-08 kl. 10:31.
Citera
2023-04-08, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NitzerAc3
exempel från verkliga livet på hur ccp missbrukar sin makt mha social credit score
https://twitter.com/backtolife_2023/...65039847325697

ex en journalist som avslöjat corruption, blacklisted, kan ej köpa tågbiljett, ta lån eller något..

våra egna korrupta kriminella makthavare har sett på ccp styret med avund länge, kanske sedan deras lobbyister etablerade globalistiska slavfabriker i Kina för 30 år sedan..

Mm det var något sådant där jag misstänkte, fast värre.
Citera
2023-04-08, 10:52
Medlem
Citat:

social-credit systemet ar inte alls nagot bryskt kontrollsystem..............an sa lange.......det kan ju finnas nagot obekvamt vid horisonten, lite orovackande ar hur latt folk tar sig till ny teknik, yngre generationen i kina ar helt insnoad pa AI och robotisering....nagot som ondskefulla schwabar suktar att ta kontroll over....och sa langt tanker tyvarr inte gemene kines.
Citera
2023-04-08, 10:55
Medlem
Citat:
social-credit systemet ar inte alls nagot bryskt kontrollsystem..............an sa lange.......det kan ju finnas nagot obekvamt vid horisonten, lite orovackande ar hur latt folk tar sig till ny teknik, yngre generationen i kina ar helt insnoad pa AI och robotisering....nagot som ondskefulla schwabar suktar att ta kontroll over....och sa langt tanker tyvarr inte gemene kines.

Nä men det gör nog väldigt få i västvärlden också.
Citera
2023-04-08, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Och om en vecka kommer myndigheten och begär tillbaka korgen och fruktkniven och meddelar att endast frukten ingick i gåvan. (Självupplevt) Man vet inte heller vad som kommer att inträffa efter ett klagomål i Kina. Fruktkorg kan det bli. Men hur blir det i gaten nästa gång? Kan bli både bättre eller sämre. Beror helt på dina och din frus kontakter (关系)

jag har bott har i over 20 ar och har haft med myndigheter att gora nagra ggr, t.o.m varit i ett domstolsarende och klarat mig riktigt bra.
Din sjalvupplevda upplevelse ar vad , skulle vara intressant att ta del av.
men det blir off topic.
Citera
2023-04-08, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Detta är alltså under typ konspirationsterier .. vilket är lite sorgligt..

För du verkar behöva en modern jacka.. du vet en sån där med långa sleaves.
Vit vacker jacka och en plingplongtaxi till en madrasserad cell...

vilken iscensatt inflation.. du menar Ryssland och deras vidriga våldtäkt på Ukraina som driver inflation?

Du är inte lite lättlurad du
Citera
2023-04-08, 11:20
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
... magiskt att du inte nämnde ett enda ord om Kina. Det är just från Kina, Schwab har fått sina heltokiga idéer från med social credit system och "samhälls-reset". CBDC är något annat. Problemet är bara att ingen lyssnar på Schwab och att du skyller på Europa men nämner aldrig Kinas influens.

Men detta är också huvudproblemet för många konspirationsteoretiker; de krånglar till verkligheten och vägrar att se stoppljuset mitt framför näsan. Det är Kina det handlar om. Den vägen vill ingen i Väst gå - uppenbart. Nej, det är ingen hemlig regering som sitter i någon bunker och planerar att Väst ska slå in på Kinas väg mot Västs vilja.
Covid passen var ett test för att testa dolks vilja. Och hälften av kanadas regering är infiltrerade av WEF-medlemmar och många återfinns även i Europa däribland Magda och Ulf. Att säga att det inte finns aktörer i väst som vill ha kontrollsamhälle när EU just nu försöker genomföra en lag för att avlyssna oss alla får mig att tänka på den här låten 🐑

https://youtu.be/TnAgc1kgvLc
Citera
2023-04-08, 11:21
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-Kudos
Satan är världens härskare. Tänk på det.
Nej du har fel, det är juden som är världens härskare...
Citera
2023-04-08, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Du är inte lite lättlurad du

Kanske dax att crowdfunda?
För verkar gå inflation i antal som behöver en sån vacker fin vit jacka med långa sleeves..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in