2023-04-10, 17:25
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Som jeg skrev tidligere. Ulike situasjonspor p et sted sammen med, i dette tilfellet, for eksempel data fra en helseapp/teledata vil kunne fortelle om et mulig hendelsesforlp i boligen den dagen. At politiet pr i dag har samme tanker om et hendelsesforlp som tidlig i etterforskningen tror jeg vi helt enkelt skal se bort fra at er tilfelle. Ting endres nr nye opplysninge tilkommer og med det nye tanker tenkes.

Ja, de krimtekniske underskelsene helt i starten tar jo for seg absolutt hele
huset og dets umiddelbare omgivelser som et potensielt sted. Alt skal finkjemmes
og alt som kan samles inn skal samles inn fr det gjres videre vurderinger og
prioriteringer.

S, etterhvert som man analyserer og ser detaljer som peker seg ut, m man gjre
nye vurderinger av alt man sitter p, og forske se sammenhenger som gir et realistisk
bilde av et mulig hendelsesforlp. S m man alts vurdere og revurdere alle data ettersom
ny informasjon kommer inn.

I denne saken er fravr av yenvitner til selve forbrytelsen en stor utfordring.
Men som nr sagt et alternativ har man da denne telefonen med helseappen
(og potensielt ogs iPad'en). Det er ganske unikt i norsk rettshistorie, med kun
Bertheussen-saken som en noenlunde sammenlignbar sak.

Hvis man ser hele stedet med alle de potensielle sporene det har by p, som et
slags villnis av et landskap, s fremstr denne helseappen nrmest som et fyrtrn.
Ikke bare gir den data for et bestemt tidsrom, den gjengir ogs potensielt et bevegelig
hendelsesforlp i tre dimensjoner. Det er nesten fristende si "how f**king convenient"!

Uten dermed kunne si om denne beleiligheten gr i forbryterens eller politiets favr.
Citera
2023-04-10, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ja, de krimtekniske underskelsene helt i starten tar jo for seg absolutt hele
huset og dets umiddelbare omgivelser som et potensielt sted. Alt skal finkjemmes
og alt som kan samles inn skal samles inn fr det gjres videre vurderinger og
prioriteringer.

S, etterhvert som man analyserer og ser detaljer som peker seg ut, m man gjre
nye vurderinger av alt man sitter p, og forske se sammenhenger som gir et realistisk
bilde av et mulig hendelsesforlp. S m man alts vurdere og revurdere alle data ettersom
ny informasjon kommer inn.

I denne saken er fravr av yenvitner til selve forbrytelsen en stor utfordring.
Men som nr sagt et alternativ har man da denne telefonen med helseappen
(og potensielt ogs iPad'en). Det er ganske unikt i norsk rettshistorie, med kun
Bertheussen-saken som en noenlunde sammenlignbar sak.

Hvis man ser hele stedet med alle de potensielle sporene det har by p, som et
slags villnis av et landskap, s fremstr denne helseappen nrmest som et fyrtrn.
Ikke bare gir den data for et bestemt tidsrom, den gjengir ogs potensielt et bevegelig
hendelsesforlp i tre dimensjoner. Det er nesten fristende si "how f**king convenient"!

Uten dermed kunne si om denne beleiligheten gr i forbryterens eller politiets favr.
Godt skrevet!
Og var det slik at AE overtok denne mobiltelefonen/IPaden (som den appen var p) fra TH (som ikke nsket bruke den), en tid fr forsvinningen?
Nr anskaffet TH denne og nr overtok AE den? Hvis TH er skyldig, kan kanskje de tidspunktene ha stor betydning, da det kanskje kan si noe om planleggingstidspunkt for forbrytelsen.

Jeg vet ikke hva som er mest sannsynlig av disse to, men jeg heller mot den siste:
GM visste ikke noe om helseappen og visste ikke at bevegelsene ble lagret i appen.
eller
GM visste at bevegelsene ble lagret i appen og GM planla nye diverse villeding som ble utfrt og lagret i appen, og GM antok at politiet ville bli lurt av dette.

THs endrede vane med slutte oppholde seg s mye i det pne kontorlandskapet og i steden bruke mer tid p kontoret den siste tiden fr forsvinningen er ogs spesiell. Hvis TH er skyldig, ble det kanskje ikke skrevet s mye i den perioden? Kanskje mye tid ble brukt p planlegging og at han satt mye i egne tanker?
Senast redigerad av z-z-z 2023-04-10 kl. 18:17.
Citera
2023-04-10, 19:33
Medlem
Citat:

se Holden forske overbevise presse og publikum om at han etter ti mneder hadde
"stor tro" p at AE fremdeles var i live, var bortimot noe av det flaueste jeg har sett fra en
jurist hvis oppgave er ivareta sin klients interesser. En god advokat hadde avventet situasjonen og fulgt nye med fra sidelinjen.

Holden gjorde det motsatte, og begynte spille ut sin forsvarerrolle lenge fr den offisielt ble tildelt ham.
Hvis mlet var beskytte sin klient mot forhndsdmming, feilet han stort. Effekten var stikk motsatt.

Etter de spesielle seansene fra SH & Co har det blitt ganske stille fra den kanten.
Stort sett nyer han seg med "Ingen kommentar" og lar tiden bare skure g.
Citera
2023-04-10, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Etter de spesielle seansene fra SH & Co har det blitt ganske stille fra den kanten.
Stort sett nyer han seg med "Ingen kommentar" og lar tiden bare skure g.
Han har taushetsplikt!

Han har lest klausulerte dokumenter og er forhindret fra utale seg om saken utover generelle svar som: Jeg er ikke enig i mistankegrunnlaget og forventer at siktelsen heves.
Det er ikke som dere tror. osv osv
Citera
2023-04-10, 20:01
Medlem
Bollapinsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
N var det ikke siste livstegn vi diskuterte, selv om ogs det benektes her inne.

Vi diskuterte om GM hadde gtt rundt med telefonen i 50 minutter, det hadde han ikke!

Det var bare en meningsls pstand fremmet av en som bruker trden til produsere og spre ondsinnet sladder om TH.
Det har nok vrt ment som en hypotese. Man spiller med de kortene man har. Kun GM og MGM vet om de har gtt rundt m tlf i 50 min og s lagt den fra seg. Selv er jeg en spass enkel sjel at jeg synes det politiet sier er interessant. Det pner for mulighet at drapet skjedde like etter siste tlf. Og at GM gikk med tlf i lomma.
Det kan jo vre en av utallige grunner til at liket mtte fjernes; Rettsmedisinere kan fastsl ganske nyaktig ddstidspunkt i et helt nylig drap. Og da er det jo greit at det ikke faller sammen med nr man selv var hjemme, uha.
Citera
2023-04-10, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollapinsvin
Det har nok vrt ment som en hypotese. Man spiller med de kortene man har. Kun GM og MGM vet om de har gtt rundt m tlf i 50 min og s lagt den fra seg. Selv er jeg en spass enkel sjel at jeg synes det politiet sier er interessant. Det pner for mulighet at drapet skjedde like etter siste tlf. Og at GM gikk med tlf i lomma.
Det kan jo vre en av utallige grunner til at liket mtte fjernes; Rettsmedisinere kan fastsl ganske nyaktig ddstidspunkt i et helt nylig drap. Og da er det jo greit at det ikke faller sammen med nr man selv var hjemme, uha.
Det var en pstand!

Nr jeg ba om dokumentasjon ble jeg mtt med hersketeknikker og fortsatte pstander om at GM hadde beveget seg med telefonen i over 50 minutter.

Helt fjernt pst det og enda fjernere forsvare pstanden.

Den var et av mange forsk p etablere falske sannheter i trden, som regel med hensikt klistre dette p TH.
Citera
2023-04-10, 22:13
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Nr jeg ba om dokumentasjon ble jeg mtt med hersketeknikker

Det meste er tilgjengelig, og man kan ikke ndvendigvis forvente at andre skal bruke tid p grave det frem.
Det er spass mye materie i denne saken at det fort blir en heldagsjobb holde seg orientert.

Du fremstr jo som engasjert i saken, kanskje det ville vrt bedre bruke energien p noe annet enn irritere seg?
Citera
2023-04-10, 22:14
Medlem
Citat:

Vansklig fastsl et nyaktig drapstidspunkt uten et lik
Citera
2023-04-10, 22:20
Medlem
Citat:
Det meste er tilgjengelig, og man kan ikke ndvendigvis forvente at andre skal bruke tid p grave det frem.
Det er spass mye materie i denne saken at det fort blir en heldagsjobb holde seg orientert.

Du fremstr jo som engasjert i saken, kanskje det ville vrt bedre bruke energien p noe annet enn irritere seg?
N m du ta deg sammen!

Jeg har etterspurt dokumentasjon p en pstand som var ny i trden.

Pstanden var at GM bar telefonen i mer enn 50 minutter.

Det var feil og finnes ikke p google.

Pstanden var alts lgn!

Du forsvarer en lgner!

Hvorfor i all verden insistere p at trden skal fylles med usannheter?

Er det fordi "trdstarter" angriper?
Citera
2023-04-10, 22:37
Medlem
Bollapinsvins avatar
Citat:
N m du ta deg sammen!

Jeg har etterspurt dokumentasjon p en pstand som var ny i trden.

Pstanden var at GM bar telefonen i mer enn 50 minutter.

Det var feil og finnes ikke p google.

Pstanden var alts lgn!

Du forsvarer en lgner!

Hvorfor i all verden insistere p at trden skal fylles med usannheter?

Er det fordi "trdstarter" angriper?
Det er ikke s farlig. S klart det ikke finnes p Google som en generell informasjon. Men pstander er tillatt heldigvis i demokratiske samfunn. Som jeg en gang fikk beskjed om: ta det som en mann.
Noen ganget er det bedre ta en timeout
Citera
2023-04-10, 22:40
Medlem
Citat:
Det er ikke s farlig. S klart det ikke finnes p Google som en generell informasjon. Men pstander er tillatt heldigvis i demokratiske samfunn. Som jeg en gang fikk beskjed om: ta det som en mann.
Noen ganget er det bedre ta en timeout
Hva mener du med det?
At vi skal akseptere en lgn som sannhet og la det etablere seg?

Du er kanskje ikke s smart?
Citera
2023-04-10, 23:00
Medlem
Citat:
Det var en pstand!

Nr jeg ba om dokumentasjon ble jeg mtt med hersketeknikker og fortsatte pstander om at GM hadde beveget seg med telefonen i over 50 minutter.

Helt fjernt pst det og enda fjernere forsvare pstanden.

Den var et av mange forsk p etablere falske sannheter i trden, som regel med hensikt klistre dette p TH.

Det som fremstr som den mest fjerne pstanden s langt, etter alt som er kommet frem og dokumentert i denne saken, er din pstand om at TH ikke har noe gjre med denne saken, og at han er helt uskyldig. Hvordan det er mulig komme frem til en slik konklusjon er helt uforstelig😳 TH er skyldig i siktelsen(drap eller medvirkning til drap p sin kone), det jobbes intenst med bygge en tiltale, og rettssak og dom vil komme nr alle brikker er p plass🧐
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in