2023-04-20, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Bara man kan utrota så många vita som möjligt genom att göra att de inte vill skaffa barn i ett otryggt samhälle desto bättre vettu!
Och det målet har de lyckats med genom höga skatter, klimatslarmism, klimatångest, världssamvete, rasismanklagelser, skuldsättning, invandrarghetton mm.

Kombinerat med en mycket effektiv idiocracy-politik där de smartaste förmås fly landet och de dummaste betalas ju fler barn de skaffar.
Citera
2023-04-20, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Och dom rika fortsätter flyga.. För 500kr extra är absolut ingenting för dom.

Det är väl bra om vi kan få slippa en massa drägg, detta är väl den enda fördelen med detta förslag.
Citera
2023-04-20, 06:46
Moderator
Carlboms avatar
Grattis återigen. Vi i väst fortsätter att ta kål på oss själva medans Kina och Indiens ekonomi växer så det knakar. Det här är antingen så urbota dumt eller väl genomtänkt. Vet inte vilket som är värst, men känslan av att vi går mot en extrem omstart ligger väldigt nära. Att införa såna här ”klimatpaket” i brinnande krig, energikris och en pandemi knappt avslutad känns för mycket för att vara en slump.
Citera
2023-04-20, 07:11
Medlem
ErlingP75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Detta kommer inte påverka medel- och höginkomsttagarna något alls. Sossarna och MP förstår inte att det är enbart deras egna väljare som straffas. Det kommer bli svårare för en ensamstående knegande farsa eller vanlig undersköterska att låta sina barn få uppleva en medelhavsresa under barndomen. Jag är glad att vänstern i Sverige föraktar sina väljare så mycket eftersom snart har Sverigedemokraterna alla väljare som faktiskt arbetar i sin barm.

Jag är född i Sverige och behöver inte resa. Allt jag vill ha och behöver finns här. Bara Svenssons som känner behov av att supa och sola sina feta magar 2 veckor på Kanarieöarna.

Jag tar bilen till Norge och vandrar i fjällen. Både motion och gynna ett land med rätt värderingar. Win win
Citera
2023-04-20, 07:13
Medlem
ErlingP75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
När får vi skottpengar på Miljömuppar? Så vi kan finasera detta?

Jobbar på bruket?
Du har nog råd med den extra slanten.
Annars föreslår jag en omskolning, så kanske du lär dig något om både miljön och varför vi har demokrati i Sverige.
Citera
2023-04-20, 07:15
Avstängd
PalmeKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingP75
Jobbar på bruket?
Du har nog råd med den extra slanten.
Annars föreslår jag en omskolning, så kanske du lär dig något om både miljön och varför vi har demokrati i Sverige.

Eller så tar vi pengarna av biståndet. Så inte vanliga Svenskar drabbas. Någon kommunist diktatur i Affrika få köpa lite färre bilar med Svenska bistånds pengar.
Citera
2023-04-20, 07:15
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Grattis återigen. Vi i väst fortsätter att ta kål på oss själva medans Kina och Indiens ekonomi växer så det knakar. Det här är antingen så urbota dumt eller väl genomtänkt. Vet inte vilket som är värst, men känslan av att vi går mot en extrem omstart ligger väldigt nära. Att införa såna här ”klimatpaket” i brinnande krig, energikris och en pandemi knappt avslutad känns för mycket för att vara en slump.
Miljöpartiet, arbetar på flera sätt att sänka Sverige

Kärnkraften tex. Deras tuggande av pengar i myndigheter. Varje biolog på länsstyrelserna är väl MP och de blir bara fler och fler som skall försörjas. I helt konstiga frågor med.

Tror att de vill att vi skall tillbaka till 1800-talet och leva, problemet är ju att Kina tar in oss då.
Citera
2023-04-20, 07:18
Medlem
wwrs avatar
Det beslutades ju även klimattullar (CBAM) som komer att fördyra många sektorer på sikt och vår industri kommer att tappa konkurrenskraft när EU murar in oss i skyddstullar.

EU tar in "egna medel" vid sidan av vad vi ger dem. SD var enda svenska partiet som röstade mot eftersom de i alla fall håller fast vid att EU inte har beskattningsrätt. Men "oppositionen" i Bryssel förlorar alltid omröstningarna.

Vet man inte ännu hur mycket dyrare flygbiljetterna blir? Det blir väl stora stegringar till Asien.

Efter Corona gick EU rakt mot klimatteorierna och samlade in 750 mdr euro och sattte full fart på produktionen med åtföljande koldioxidökning. Det finns ingen linje i deras beslut utom att samla in mer makt och pengar.
Senast redigerad av wwr 2023-04-20 kl. 07:33.
Citera
2023-04-20, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
STRASBOURG. EU har röstat igenom ett ”historiskt” klimatpaket.

Då väntar höjda priser på semesterresor med flyg och båt.

– Jag gissar på ett prispåslag på cirkus 50 euro för en Medelhavsresa, säger Jakop Dalunde (MP).

Kommer folk resa mindre nu? 500kr i påslag för en resa till Medelhavet låter ju inte så våldsamt kan jag tycka.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...medelhavsresan

Gött!
Då stannar svenska pengar inom Sverige istället för att konsumeras utomlands. Nothing to see here 😊
Citera
2023-04-20, 07:35
Medlem
CalzoneItalias avatar
Jag kommer fortfarande flyga till Italien och Sardinien då jag har släkt där och så är det jättevackert och helt annan atmosfär än hemma i Sverige . Alla härliga marknader man kan gå till och köpa massa gott att äta .

Ni som säger att det inte är något att ha att resa iväg ner till medelhavet vet inte vad ni pratar om . Men jag älskar Sverige också det finns många vackra platser i Sverige.

Så klimatpaketet kommer inte få mig att flyga mindre ner till mina släktingar på Sardinien .
Citera
2023-04-20, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kragom
Jag har alltid funderat varför så många svenskar bor så till att resor utomlands uppfattas som bättre än att vara hemma när man har semester. / Hemmansägaren och lantisen i Jämtland

Folk kanske reser för att uppleva saker snarare än att det är "bättre där än hemma"..
Citera
2023-04-20, 07:54
Medlem
Känns mer och mer intet sägande denna klimat hysterin, om vi nu har 10 år på oss eller vad det nu kan vara så hade dom ju klubbat igenom förbud för flyg. Att man aldrig mer får flyga.

500kr är ju exakt den mängd kapital låg-medel/medel och höginkomst tagare har råd med. Det är ju ett sätt att dra till sig mer kapital bara.

Mycket som inte stämmer..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in