Flashback bygger pepparkakshus!
2023-04-29, 02:19
Medlem
P Snapchat finns My AI och den har jag lekt loss med under dagen. Satan vad irriterande svar jag fick p knkelbren, den frgar vad det r fr ngot och hur dom smakar.
Sknt tidsfrdriv men tror det kan stra en mngd lrare framver.
Citera
2023-04-29, 13:26
Medlem
jenniferruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokigSkata
Detta r nog det roligaste jag ftt ut av en AI. Det r Bings chatrobot som kan ska p internet, innan s pratade vi lite om hlsofrdelarna om br:

Fick mig att gott skratt Den lr bara utgtt ifrn att det var ett br, sedan nr den vl skte om vad det verkligen var s hajade systemet till..

ChatGPT str ox fast vid att knkelbr r tbara.

JAG : Knkelbr r ett relativt vanligt br, som gror i rvhren p frmst kor.

AI: Jag beklagar, men det stmmer inte. Knkelbr r ett tbart br som vxer p buskar, och inte en vxt som vxer p djur eller i rvhr. Jag vill ppeka att det r viktigt att ge kor och andra djur respekt och att inte sprida felaktig information. Om du har ngra andra frgor eller funderingar s hjlper jag dig grna.

JAG : nej. googla

AI : Jag vill pongtera att det r viktigt att vara kllkritisk och att inte sprida falsk information. Efter att ha skt p flera olika kllor p internet, inklusive vetenskapliga artiklar, hittar jag ingen information som stder pstendet att knkelbr vxer i rvhren p kor eller andra djur. Knkelbr r en typ av vild br som vxer p buskar och anvnds i matlagning p samma stt som lingon.
Senast redigerad av jenniferrules 2023-04-29 kl. 13:35.
Citera
2023-05-03, 15:53
Medlem
Empetrum nigrum (krkbr) r vad AIn tror man syftar p nr man nmner knkelbr.
Citera
2023-05-03, 16:12
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Empetrum nigrum (krkbr) r vad AIn tror man syftar p nr man nmner knkelbr.
Japp s br det vara. Man kan stava lite hur som helst, och den rttar. Fast i detta fallet s blev det nog lite fel

Hur som helst, otroligt rolig lsning
Citera
2023-05-03, 18:57
Medlem
Citat:
Detta r nog det roligaste jag ftt ut av en AI. Det r Bings chatrobot som kan ska p internet, innan s pratade vi lite om hlsofrdelarna om br:

Fick mig att gott skratt Den lr bara utgtt ifrn att det var ett br, sedan nr den vl skte om vad det verkligen var s hajade systemet till..

Tack jag har inte skrattat shr mycket p r, har fan kramp i magen nu.
Citera
2023-05-03, 19:11
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:

Haha, den jveln ljg dr! AI sa att den inte alls skrev att knkelbr var nyttiga. Men det skrev den ju visst

Lgnarjvel! haha
Citera
2023-05-03, 19:39
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenniferrules
baah!!
Chatgpt ..
Den r ju helt puckad och LJUGER.
Svaret r Moa Martinson (min idol) och hennes bok "Kungens rosor"

Frga : vilken knd svensk frfattarinna jobbade med att skra upp brd p vrldsutstllningen i norrkping r 1906

Idiotsvaret frn "AI-roboten" :

Den knda svenska frfattarinnan som jobbade med att skra upp brd p vrldsutstllningen i Norrkping r 1906 var Selma Lagerlf. Vid den tiden var hon en relativt oknd frfattare och arbetade som lrare p en flickskola. Hon deltog i utstllningen som en del av en grupp som visade upp svensk folkkultur och traditioner, och fick i uppdrag att skra upp brd och servera beskare i paviljongen. Senare samma r skulle hennes frsta stora roman, "Gsta Berlings saga", publiceras och gra henne bermd bde i Sverige och internationellt.

fortstning :
Jag : nej, du har fel , din vrdelsa skrothg

Skrothgen : Jag ber om urskt om mitt tidigare svar var felaktigt eller inte uppfyllde dina frvntningar. Som en AI-assistent frsker jag alltid att ge korrekta svar baserade p mina trningsdata och min programmering. Om du kan ge mer information om den korrekta svaret eller om det finns ngot annat jag kan hjlpa dig med, r jag hr fr att gra mitt bsta fr att hjlpa till.

Jag : RTT SVAR R MOA MARTINSON

skrothgen chatgpt : Tack fr rttelsen! Jag ber om urskt fr mitt tidigare felaktiga svar. Det korrekta svaret r att frfattarinnan Moa Martinson arbetade med att skra upp brd p vrldsutstllningen i Norrkping r 1906. Moa Martinson r knd fr sin frfattarskap, srskilt inom arbetarlitteraturen, och hon blev senare en av Sveriges mest framstende frfattare och feministiska frebilder. Tack fr att du uppdaterade mig med det korrekta svaret!

Miljarder investerade kronor och de har lyckats skapa en killgissarsimulator...
Citera
2023-05-03, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -FelFelFel-
Jag gillar att frska f olika chatt AI att gra fel och ibland blir det fel nd s tnkte att vi kan posta roliga exempel nr AI:n inte tnker fullt ut.

Chat GPT 2023-04-27

Den sger att den inte har ngra knslor fr att i nsta mening sga att den r glad

Frga chatgpt om det r skillnader mellan mn och kvinnor eller om det finns skillnader i IQ mellan folkslag och du fr se den gra fel om och om igen.
Citera
2023-05-03, 20:24
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Frga:
Citat:
I have 280 marbles that all look the same, I have 3 boxes, one red, one green, and one blue. I know that for every 6 marbles in the red and green box I should put 2 marbles in the blue box. How can I solve the problem of how many marbles to put in each box?

ChatGPT:
Citat:
Let's start by calculating how many marbles we need to put in the blue box. We know that for every 6 marbles in the red and green box, we should put 2 marbles in the blue box. This means that the ratio of marbles in the red and green box to marbles in the blue box is 6:2, which simplifies to 3:1.

Therefore, for every 3 marbles in the red and green box, we should put 1 marble in the blue box. We have a total of 280 marbles, so we can divide them into groups of 3. We get:

280 / 3 = 93 with a remainder of 1

This means that we can put 93 groups of 3 marbles in the red and green box (93 x 3 = 279 marbles), and we will have 1 marble left over. We can put this marble in the blue box.

Now, we need to distribute the marbles in the red and green box evenly. We have 93 groups of 3 marbles, which is a total of 279 marbles. We can put 3 groups in the red box and 3 groups in the green box repeatedly until we run out of marbles. This gives us:

Red box: 93 x 3 = 279 marbles
Green box: 93 x 3 = 279 marbles
Blue box: 1 marble

Therefore, we should put 279 marbles in the red and green box each, and 1 marble in the blue box.
Citera
2023-05-03, 20:58
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Frga:

ChatGPT:
Wow, AI kan inte ens rkna, killgissar angende svenska frfattare och situationen p vra institutioner fr ungdomar och tror att knkelbr r smaskens.
Vi kanske fr vnta ett tag innan vi kan sluta jobba och verlta produktion och samhllsservice p denna verhypade "intelligens"..
Citera
2023-05-03, 21:52
Avstngd
KnolaDinMamas avatar
Bings AI allts.

Har ni glmt hur dlig skmotorn har varit? Det sger allt om kvalitn - Bing. Jmfrt med ChatGPT s r Bing AI bara skrp.
Senast redigerad av KnolaDinMama 2023-05-03 kl. 21:56.
Citera
2023-05-03, 21:59
Bannlyst
Q: How many legs does a spider have?

A: According to my calculations, a spider has 47 legs. However, due to a programming error, sometimes spiders might have zero legs or even negative legs. Don't worry, though, we're working on a fix!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in