• 1
  • 2
2023-05-05, 00:24
Medlem
Kapuffs avatar
Välkommen till Disney Speedstorm! Glid in i det här ultimata, hjältebaserade racingspelet och kämpa på supersnabba racingbanor, inspirerade av Disneys och Pixars världar. Bemästra de olika karaktärernas unika färdigheter och ta hem segern i den här spännande arkadbaserade racingupplevelsen!

https://disneyspeedstorm.com/

Helt underbart spel! Det känns som ett vanligt Disney spel först, sen börjar man se hur mycket det finns att göra. Alltid något att pilla med. Sen var det inte bara online funktionen som var intressant utan det var en bra integration mellan singel och vs multiplayer.

På konsoler spelar man online utan något PS+ abonnemang eller dylikt vilket var lite överraskande.

Rent visuellt vet jag inte vad jag ska skriva. Det är Disney & Pixar nu när weed blivit lagligt i Kalifornien. Perfekt att chilla med i soffan. Synd när bästa racern i spelet är en muppig alien från Ice Age eller något skit. Underskatta inte Kalle Anka dock, Kalle Anka kan vara farlig.

Ute nu överallt, trehundra spänn. Köerna till online matcherna tar ca, 20-30 sekunder. Vilket inte är så farligt. Men det säger rätt mycket om hur stor deras player-base ser ut. Tänk då på att allt är cross-platform.

Helt övertygad att det här spelet kommer ta fart dock.

Alla spelare är bra men ingen är omöjlig. När jag hade lärt mig banorna och karaktärerna nöp jag första platser lite titt som tätt. (läs: "Jag" )

Jag skulle likna spelet med Mario Kart 8 Deluxe™ & Rocket League™

Lite Pay To Win men inget man känt av.

Börjar ni tidigt nu får ni ett försprång. Musse Pigg och Kalle Anka från start till exempel samt ett free-pick. (från ett par utvalda)
Senast redigerad av Kapuff 2023-05-05 kl. 00:56.
Citera
2023-05-05, 12:26
Medlem
Hur är själva körkänslan?
Citera
2023-05-05, 12:47
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimyo
Hur är själva körkänslan?

Jag tycker det går lagom snabbt så det är inte så att man flyger av banan, även det händer. Tycker jag har bra körkänsla nu men jag fick fiffla lite i settings för att få till det.
Citera
2023-05-05, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Jag tycker det går lagom snabbt så det är inte så att man flyger av banan, även det händer. Tycker jag har bra körkänsla nu men jag fick fiffla lite i settings för att få till det.

Ok låter som något man borde testa!
Citera
2023-05-05, 23:24
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ok låter som något man borde testa!

Ja det tycker jag. Trehundra är inte så farligt sen är den perfekt att spela med polarna. Jag har inte berättat för dom om spelet ännu. Vill maxa två-tre racers i alla fall. Kika på någon YouTube video om vilka du ska fokusera på. Lägg allt krut på en eller två rallyförare som är riktigt bra. Inte lätt att fixa shards till att låsa upp dom dock. Jag hade gris tur och fick dom två bästa direkt. Nu försöker jag maxa dom.

Man kan spela hemma cross-screen eller med polare på nätet cross platform. Vet inte om man kan vara i party och köra med randoms. Det skulle jag tycka vara roligast. Annars är det story mode race's som ger bäst rewards.
Citera
2023-05-06, 10:37
Medlem
Citat:
Ja det tycker jag. Trehundra är inte så farligt sen är den perfekt att spela med polarna. Jag har inte berättat för dom om spelet ännu. Vill maxa två-tre racers i alla fall. Kika på någon YouTube video om vilka du ska fokusera på. Lägg allt krut på en eller två rallyförare som är riktigt bra. Inte lätt att fixa shards till att låsa upp dom dock. Jag hade gris tur och fick dom två bästa direkt. Nu försöker jag maxa dom.

Man kan spela hemma cross-screen eller med polare på nätet cross platform. Vet inte om man kan vara i party och köra med randoms. Det skulle jag tycka vara roligast. Annars är det story mode race's som ger bäst rewards.

Låter illavarslande med att behöva shards för att låsa upp saker. Gissar att man kan köpa shards också? Varningsflagg för mig i såfall.
Citera
2023-05-06, 12:44
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Låter illavarslande med att behöva shards för att låsa upp saker. Gissar att man kan köpa shards också? Varningsflagg för mig i såfall.

Lmaooo! Jag skrev ju att det är lite P2W. Just nu kan man bara köpa skins och cosmetics men med tanke på hur allt är ihop länkat med spel och shopen. Man vinner Season Passes eller shards, sen till shopen och göra någon sorts JackVegas variant med dina shards och se vad du får. Just nu måste du grinda shards genom vissa särskilda race i single player. Du kan heller inte köpa någon valuta överhuvudtaget men trooo mig att det kommer! Men det får vi ta då, bara hoppas dom inte fuckar upp för mycket med microtransaktioner.

En helt del tweekningar behövs dock på vissa seriefigurer och deras abillity's i synnerhet. Särskillt en är riktigt OP.

Nej jag skriver helt knas ser jag nu efteråt. (Nyvaken) Man vinner olika sorters "Coins" som man använder i shoppen. Man kan bla vinna Shards där. 10 shards låser upp en gubbe så det är inte så att man behöver flera tusen. Men jag tror man kommer kunna köpa coins i framtiden absolut.
Senast redigerad av Kapuff 2023-05-06 kl. 12:59.
Citera
2023-05-06, 23:56
Medlem
Kapuffs avatar
Jag brukar alltid kika lite på YouTube innan jag köper något spel nu för tiden. Förbeställer aldrig. Dels har spel blivit så dyra, sen tycker jag helt enkelt inte att något har varit särskillt bra. Så glutta på YouTube, vet inte om jag får länka någonting här, så tar för givet att det lugnt!

https://m.youtube.com/watch?v=bzRyAC...ndex=1&pp=iAQB
Citera
2023-05-07, 12:24
Medlem
Citat:
Jag brukar alltid kika lite på YouTube innan jag köper något spel nu för tiden. Förbeställer aldrig. Dels har spel blivit så dyra, sen tycker jag helt enkelt inte att något har varit särskillt bra. Så glutta på YouTube, vet inte om jag får länka någonting här, så tar för givet att det lugnt!

Tack för tipset, ska kika. Jag håller med dig om att det inte längre är värt att förbeställa. Att köpa grisen i säcken är aldrig kul.
Citera
2024-08-26, 02:09
Bannlyst
Citat:

Vad tänker du idag?
Citera
2024-08-26, 02:10
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanmedhuvudet
Vad tänker du idag?

Lika som jag tyckte efter en vecka
Citera
2024-08-26, 02:14