Välkommen till Disney Speedstorm! Glid in i det här ultimata, hjältebaserade racingspelet och kämpa på supersnabba racingbanor, inspirerade av Disneys och Pixars världar. Bemästra de olika karaktärernas unika färdigheter och ta hem segern i den här spännande arkadbaserade racingupplevelsen!
https://disneyspeedstorm.com/
Helt underbart spel! Det känns som ett vanligt Disney spel först, sen börjar man se hur mycket det finns att göra. Alltid något att pilla med. Sen var det inte bara online funktionen som var intressant utan det var en bra integration mellan singel och vs multiplayer.
På konsoler spelar man online utan något PS+ abonnemang eller dylikt vilket var lite överraskande.
Rent visuellt vet jag inte vad jag ska skriva. Det är Disney & Pixar nu när weed blivit lagligt i Kalifornien. Perfekt att chilla med i soffan. Synd när bästa racern i spelet är en muppig alien från Ice Age eller något skit. Underskatta inte Kalle Anka dock, Kalle Anka kan vara farlig.
Ute nu överallt, trehundra spänn. Köerna till online matcherna tar ca, 20-30 sekunder. Vilket inte är så farligt. Men det säger rätt mycket om hur stor deras player-base ser ut. Tänk då på att allt är cross-platform.
Helt övertygad att det här spelet kommer ta fart dock.
Alla spelare är bra men ingen är omöjlig. När jag hade lärt mig banorna och karaktärerna nöp jag första platser lite titt som tätt. (
läs: "Jag" )
Jag skulle likna spelet med Mario Kart 8 Deluxe™ & Rocket League™
Lite Pay To Win men inget man känt av.
Börjar ni tidigt nu får ni ett försprång. Musse Pigg och Kalle Anka från start till exempel samt ett free-pick. (från ett par utvalda)