• 1
  • 2
2023-05-14, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Lite högre och spridd ålder för att vara ett typiskt ungdomsgäng på fyllan. ” De sju är två män i åldern 21 till 30 år, tre kvinnor/flickor mellan 11 och 20 år, en kvinna mellan 21 och 30 år samt en i åldern 31 till 40 år.”
Tur ingen blev allvarligt skadade i alla fall.
https://www.sydostran.se/nyheter/bil...mlSE-sht9u5Ve0
Låter som en klassisk blattefamilj.
Sex pers i baksätet utan bälte, staplade på varandra. Ser det dagligen i skåne.
Citera
2023-05-14, 12:42
Medlem
Jag var bland de första på plats direkt av en slump, när det hänt. Men allt som står i tidningen stämmer. De var 8 i bilen. Och som blt skriver så var är det misstanke om grov rattfylla vilket chauffören erkände på plats till mig att han druckit.
Tänker inte skriva namn osv. Bilen var en saab 93 tack och lov hade de vart en skitbil hade de vart dödsfall garanterat. Alla i bilen klarade sig med lindriga skador. Bilen ska ha fått däcksläpp i kurvan och släppt från asfalten, de körde i ganska hög fart. Och sen kört rakt in i hallarums buskur och börjat rulla runt ut på åkern.
Citera
2023-05-14, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Låter som en klassisk blattefamilj.
Sex pers i baksätet utan bälte, staplade på varandra. Ser det dagligen i skåne.

Alla såg väldigt svenska ut. Så passa din rasistiska sida.
Citera
2023-05-14, 12:55
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Bisarr jävla familj isf.

På mig låter det mer som skjuts hem från en fest eller sammankomst.

Det finns bild som visar på sladdspår snett över vägen innan avkörningen.
Det i kombination med utfallet tyder på hög hastighet.
Att hamna i den situationen att man sladdar diagonalt över vägbanan brukar föregås av att föraren kommer utanför vägbanan på sin väghalva och överkorrigerar med ratten, och kanske dessutom lättar på gasen samtidigt = lastväxelreaktion, som lär bli brutal med så mycket rörlig last i bagaget.

Oerfaren / distraherad förare? Med 7 pass är det nog inga problem att bli distraherad.
Första gången denne fått smaka på en lastväxelreaktion?

Skall vi gissa att passagerarna med frakturer framförallt färdats i bagaget, och först tumlat runt inne i bilen innan man kastats ut när lucken öppnats i samband med att bilens takprofil deformerats?

Passagerarna har haft en otrolig tur, så mycket är klart!

Jag menade familjeutflykt som kontrast till festande gäng. Det var vid 21 och säkert på hemväg, och åldrarna skiftar. Därmed inte sagt att det är en o samma familj men kanske grannar eller släktingar eller skola eller hobby som förenar. Men det väsentliga är väl att de inte är ett gäng ungdomar bara och att de varit för många. Trots vuxna i sällskapet. Det är ju inte för att gnälla utan mer för att förstå sammanhangen. Hoppas ingen skadas allvarligt.
Citera
2023-05-14, 13:12
Medlem
Det var ett kompisgäng. Misstänker de skulle ner och bada. Killarna hade badshorts på sig.
Citera
2023-05-14, 13:47
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronnebytjejen
Jag var bland de första på plats direkt av en slump, när det hänt. Men allt som står i tidningen stämmer. De var 8 i bilen. Och som blt skriver så var är det misstanke om grov rattfylla vilket chauffören erkände på plats till mig att han druckit.
Tänker inte skriva namn osv. Bilen var en saab 93 tack och lov hade de vart en skitbil hade de vart dödsfall garanterat. Alla i bilen klarade sig med lindriga skador. Bilen ska ha fått däcksläpp i kurvan och släppt från asfalten, de körde i ganska hög fart. Och sen kört rakt in i hallarums buskur och börjat rulla runt ut på åkern.

Låter hysteriskt med full förare i det gänget. Hur långt hade de tänkt sig åka?
Hade de en tid att passa också? Stängde inträdet till badplatsen? Eller var det mellon som styrde?

Berusad och hög hastighet och åtta i bilen låter rätt lössläppt. De borde ha hållt sig på åkrarna från första början.
Citera
2023-05-14, 14:26
Medlem
Taufatts avatar
Låter som ett typ exempel på att när alkohol går in går förståndet ut.
Enligt media körde ju vårdnadshavare in vissa till sjukhuset så uppenbart fanns nyktra personer i närheten och trots detta knöka in åtta personer i en bil med berusad förare Spelar ingen roll om de bara skulle från Jämjö till hallarums badplats lika idiotiskt för det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in