Citat:
Ursprungligen postat av
H84L
Han blev avhyst… men nu handlar inte mitt inlägg om detta utan att lagen var väldigt snabba på att få in skatte skulden han hade men sen skiter de i allt annat. Hunden? Kiosken han stal grejer ifrån? Plaster han tältat på?
Sluta va så efterbliven tack!
Skatteskulden var en liten del, det stora var ju att han inte betalade för bolånet som huset var pantsatt för.
Hunden är nog svår för byråkraterna eftersom han är hemlös och traskar runt på okänd ort. Men jag håller med dig i sak att det vore skönt om en patrull kunde skickas ut och fånga upp den. Det vore tråkigt om mörthelvetet snubblade och gjorde sig illa i samband med ett sådant ingripande.
Det är inte säkert att han polisanmälts för stöld och då finns det inte så mycket att utreda.
Straffet för tältandet kommer i praktiken inte förrän efter misslyckad avhysning, vilket han hittills lydit den enda gång han sats på plats och betts dra åt helvete. Hemfridsbrotten han begår på löpande band kräver som kioskstölderna att de polisanmäls. Det är upp till markägare att begära detta.
Ge det tid, jag misstänker att hans liv kommer bli intressant och fullt med sådana kreativa problem när han blir lite mer statisk. Hunden svälter väl dessvärre ihjäl på köpet, och då är det säkert SÄPOs och alla barnhandlares fel för att de inte skickade 4 pizzor till honom.
Det känns som att hans rörelsemönster är begränsad till en radie som flint-Richard orkar åka med kassar från Coop. Mörten får en påse mat, känner sig sedan modig och kaxig, går i några kilometer och avbryter sedan Den Otroliga Vandringen och beger sig tillbaka mot Herräng. I dagarna får han någon kasse och sen på mätt mage kommer han bege sig vart vinden blåser för stunden innan han från ingenstans vänder tillbaka när maten tagit slut.
Jojobantare släng er i väggen! Mörten både jojobantar och jojovandrar.