Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-22, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Men gud vilka luffare 😂 det där huset har dom sett för sista gången haha

Hoppas verkligen det, avslut på detta nu!
Citera
2023-05-22, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hooke
Mörten blev inte vräkt. Han fick sin fastighet utmätt av kronofogden och sedan såld på auktion, för att täcka skulder han dragit på sig. Ev överskott från försäljningen får han givetvis behålla.

Han blev avhyst… men nu handlar inte mitt inlägg om detta utan att lagen var väldigt snabba på att få in skatte skulden han hade men sen skiter de i allt annat. Hunden? Kiosken han stal grejer ifrån? Plaster han tältat på?

Sluta va så efterbliven tack!
Citera
2023-05-23, 00:50
Citat:
Ursprungligen postat av H84L
Han blev avhyst… men nu handlar inte mitt inlägg om detta utan att lagen var väldigt snabba på att få in skatte skulden han hade men sen skiter de i allt annat. Hunden? Kiosken han stal grejer ifrån? Plaster han tältat på?

Skatteskulden var en liten del, det stora var ju att han inte betalade för bolånet som huset var pantsatt för.

Hunden är nog svår för byråkraterna eftersom han är hemlös och traskar runt på okänd ort. Men jag håller med dig i sak att det vore skönt om en patrull kunde skickas ut och fånga upp den. Det vore tråkigt om mörthelvetet snubblade och gjorde sig illa i samband med ett sådant ingripande.

Det är inte säkert att han polisanmälts för stöld och då finns det inte så mycket att utreda.

Straffet för tältandet kommer i praktiken inte förrän efter misslyckad avhysning, vilket han hittills lydit den enda gång han sats på plats och betts dra åt helvete. Hemfridsbrotten han begår på löpande band kräver som kioskstölderna att de polisanmäls. Det är upp till markägare att begära detta.

Ge det tid, jag misstänker att hans liv kommer bli intressant och fullt med sådana kreativa problem när han blir lite mer statisk. Hunden svälter väl dessvärre ihjäl på köpet, och då är det säkert SÄPOs och alla barnhandlares fel för att de inte skickade 4 pizzor till honom.

Det känns som att hans rörelsemönster är begränsad till en radie som flint-Richard orkar åka med kassar från Coop. Mörten får en påse mat, känner sig sedan modig och kaxig, går i några kilometer och avbryter sedan Den Otroliga Vandringen och beger sig tillbaka mot Herräng. I dagarna får han någon kasse och sen på mätt mage kommer han bege sig vart vinden blåser för stunden innan han från ingenstans vänder tillbaka när maten tagit slut.

Jojobantare släng er i väggen! Mörten både jojobantar och jojovandrar.
Citera
2023-05-23, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Karln är psykiskt instabil, lider av vaneföreställningar och har en sjävbild som är overkligt stor så jag skulle nog säga att är rätt så illa och inte beundransvärt.

Är han inte omhändertagen när höst och kyla kommer så slutar det inte bra.
Just tvärtom, om människan mår dåligt så har hen inte alla förutsättningar att klara sig i livet och behöver samhällets stöd för att göra så.
Trots massa svårigheter kämpar människan på istället för att ge upp som andra hade kunnat göra. Varför skulle han ha en dålig självbild?

Är inte insatt i vem han är som människa men dom flesta brukar ha en stor självbild, åtminstone om dom gillar den dom är.
Ibland har folk mått dåligt under längre perioder och haft dålig självbild på grund av diverse händelser, upplevelser och annat som kunnat påverka, givetvis kommer man kanske att upplevas ha stor självbild när man börjar ha det istället för motsatsen (och därav inte haft möjlighet att ha stor självbild förr) vilket bidrar till att det upplevs som något förstärkt självbild, men kan också vara att man själv överdriver lite granna skämtsamt liksom.

Önskar människan väl. Förstår inte hur folk kan sitta och smutskasta någon som har det så svårt, ni har massa fördomar då ni antar massa substanslöst. Ni är riktigt skeva och hjärtlösa, skäms på er alltså!
Citera
2023-05-23, 05:51
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Typiskt Sverige och svenska myndigheter, de kan lägga flera hundra tusen för att vräka någon och driva in en skuld på va 100 tusen kr men samtidigt skita helt i att djur vanvårdas, att han begår brott som
Stöld, snatteri, olaga intrång etc etc det skiter de i.

Det här måste vara ett av de mest korkade inläggen i år på Flashback. Tror du att Polisen och Länsstyrelsen sitter och ser på alla Youtube videor för att upptäcka eventuella brott? Du får väl anmäla om du ser ett brott eller vanvård av djur!
Citera
2023-05-23, 06:43
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Just tvärtom, om människan mår dåligt så har hen inte alla förutsättningar att klara sig i livet och behöver samhällets stöd för att göra så.
Trots massa svårigheter kämpar människan på istället för att ge upp som andra hade kunnat göra. Varför skulle han ha en dålig självbild?

Är inte insatt i vem han är som människa men dom flesta brukar ha en stor självbild, åtminstone om dom gillar den dom är.
Ibland har folk mått dåligt under längre perioder och haft dålig självbild på grund av diverse händelser, upplevelser och annat som kunnat påverka, givetvis kommer man kanske att upplevas ha stor självbild när man börjar ha det istället för motsatsen (och därav inte haft möjlighet att ha stor självbild förr) vilket bidrar till att det upplevs som något förstärkt självbild, men kan också vara att man själv överdriver lite granna skämtsamt liksom.

Önskar människan väl. Förstår inte hur folk kan sitta och smutskasta någon som har det så svårt, ni har massa fördomar då ni antar massa substanslöst. Ni är riktigt skeva och hjärtlösa, skäms på er alltså!
Fast vänta, jag tycker ju synd om honom, vill att samhället tar hand om honom och hoppas verkligen att såväl han som hund kommer hela ur detta.

Smutskasta?

Har du följt hans filmer, läst mina inlägg och blev det fel här när du valde att svara just mig?

Min åsikt är att han är sjuk och behöver hjälp och detta snarast egentligen.
Citera
2023-05-23, 08:10
Medlem
Hookes avatar
Citat:
Jag ska försöka.
Citera
2023-05-23, 10:31
Medlem
peggybundy666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Det kan vara fel av mig. Kanske Schteppi är en hanhund. Likväl så kvider och lider hunden konstant.
Steppi är en hane. Ja, det är fruktansvärt att se, stackars djur!
Tycker det svamlas massa strunt här i tråden, tycker det absolut viktigaste just nu är att se till att någon tar hand om Steppi!!! Blir tokig, om jag bara visste vart karln huserade någonstans, så ringer jag Länsstyrelsen pronto. Kan inte alla i tråden hjälpas åt , göra en ansträngning och lokalisera honom?
Citera
2023-05-23, 11:03
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:

Jo det stämmer väl.

Men fakta är också att "Lilla My", aka "My Mumin", upplät en bostad till Mört-Bert,
efter avhysningen, som han bara stack ifrån.
Så man kan väl också säga att han själv har valt att vara hemlöshet
Stadsmissionen, som han också har övergivit, har sett till att han har fått mat.
Socialtjänsten har han varit i kontakt med, men det verkar inte ha varit utan kontroverser från Mört-Berts sida.
Senast redigerad av Korv-Bajs 2023-05-23 kl. 11:08.
Citera
2023-05-23, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hooke
Mörten blev inte vräkt. Han fick sin fastighet utmätt av kronofogden och sedan såld på auktion, för att täcka skulder han dragit på sig. Ev överskott från försäljningen får han givetvis behålla.

Det fungerar inte bara så/Det där var bara en del av det... jag har själv kollat på en del utauktionerade objekt och läst på mycket om hur det går till så jag kan det där.

jag som köpare köper ju huset/lägenheten men hyresgästen bor kvar om denne inte flyttar på sig frivilligt. Så fort jag är ägare så ansöker jag om avhysning hos kronofogden. kanske på en sån här blankett file:///C:/Users/Kolink/Downloads/9329_21_web.pdf

när den är beslutad så ska HG få en information om det och dagen det verkställs har man med en fogde, handräckning av två poliser. en låssmed som öppnar om HG vägrar öppna, och så klart byter låscylinder.

under tiden hjonet bor kvar så är det lite att se som min HG, jag får inte på egen hand gå in i lägenheten om HG vägrar, det är hemfridsbrott, jag har ansvar över löpande kostnader. jag måste se till att det finns en försäkring. HG kan slita loss hela köket om det är så och ta med sig delar, jag får inte göra något.

Det är är fogden avhys som jag får gå in.
Kostnad 600 SEK Sen vill även Låssmed ha betalt så klart och jag vill givetvis ha nya nycklar.

Men så klart har dom flesta vett nog att ge sig av innan det där är på gång.

Huset kan ha sålts här https://auktionstorget.kronofogden.se/auktionstorget

Det är så det går till MVH/X
Citera
2023-05-23, 11:33
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Det fungerar inte bara så/Det där var bara en del av det... jag har själv kollat på en del utauktionerade objekt och läst på mycket om hur det går till så jag kan det där.

jag som köpare köper ju huset/lägenheten men hyresgästen bor kvar om denne inte flyttar på sig frivilligt. Så fort jag är ägare så ansöker jag om avhysning hos kronofogden. kanske på en sån här blankett file:///C:/Users/______/Downloads/9329_21_web.pdf

när den är beslutad så ska HG få en information om det och dagen det verkställs har man med en fogde, handräckning av två poliser. en låssmed som öppnar om HG vägrar öppna, och så klart byter låscylinder.

under tiden hjonet bor kvar så är det lite att se som min HG, jag får inte på egen hand gå in i lägenheten om HG vägrar, det är hemfridsbrott, jag har ansvar över löpande kostnader. jag måste se till att det finns en försäkring. HG kan slita loss hela köket om det är så och ta med sig delar, jag får inte göra något.

Det är är fogden avhys som jag får gå in.
Kostnad 600 SEK Sen vill även Låssmed ha betalt så klart och jag vill givetvis ha nya nycklar.

Men så klart har dom flesta vett nog att ge sig av innan det där är på gång.

Det är så det går till MVH/X

Jag kommer inte åt din C:!
Citera
2023-05-23, 11:36
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude

Det är korrekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera