Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-23, 16:20
Medlem
styckets avatar
Hejsan jag ändrar kod i de olika react javascript componenterna men lyckas inte få ändringarna att visas i webbläsaren. Utan det är den gamla koden som fortfarande körs.

Sökt lite och verkar som att man måste bygga om react appen på nytt. Jag fattar inte riktigt hur jag ska lyckas med detta då alla mina försök varit till förgäves.

Någon som har några tips? Det är ett färdigt projekt jag laddat hem och vill ändra i. Ny på react.
Citera
2023-05-23, 16:30
Medlem
npm build?

Annars kolla package.json vad för scripts du har.
Är det färdigt projekt brukar det väl också finnas en readme.
Citera
2023-05-23, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Hejsan jag ändrar kod i de olika react javascript componenterna men lyckas inte få ändringarna att visas i webbläsaren. Utan det är den gamla koden som fortfarande körs.

Sökt lite och verkar som att man måste bygga om react appen på nytt. Jag fattar inte riktigt hur jag ska lyckas med detta då alla mina försök varit till förgäves.

Någon som har några tips? Det är ett färdigt projekt jag laddat hem och vill ändra i. Ny på react.

Kör du npm run dev i katalogen där du har din reactapp?
Citera
2023-05-23, 19:15
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Kör du npm run dev i katalogen där du har din reactapp?

Kör
Citat:
node server.js

alternativt
Citat:
npm start

för att starta appen, frontenden är på samma fil som servern verkar det som? Blev osäker nu. För jag besöker samma port som servern liksom.
Citera
2023-05-23, 19:45
Medlem
SKetchers avatar
Kan du ge oss länken till projektet du utgår ifrån?
Samt klistra in komponenten du har lagt till.
Citera
2023-05-23, 20:33
Medlem
WebDevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Kör

alternativt

för att starta appen, frontenden är på samma fil som servern verkar det som? Blev osäker nu. För jag besöker samma port som servern liksom.
React är frontend, Node är backend. Men har inte hängt med så mycket i React-svängen senaste tiden då jag i princip övergett frontend. Alla hipsters kör väl Next nu?

Kör du CRA (Create React App) eller Vite?
CRA har väl npm start som standard och Vite kör run dev. Ingen borde väl köra CRA numera dock.
Citera
2024-02-28, 03:39
Medlem
Adelsdams avatar
Någon som kan hjälpa en nybörjare med React? Jag försöker använda Links så jag kan växla mellan sidor i min navbar men när jag i App.jsx lägger till

Kod:
import { BrowserRouter as Router, Switch, Route } from "react-router-dom"; 

så blir sidan helt vit. Jag får inga felmeddelanden och sidan funkar innan jag importerar router-dom. Om någon vet vad felet kan vara vore jag tacksam. Jag har frågat ChatGPT men inget funkar.
Citera
2024-02-28, 04:07
Medlem
Adelsdams avatar
Hittade felet. Utdaterad syntax.

https://stackoverflow.com/questions/...act-router-dom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem