Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-01, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Modiga människor som utsätter sig för urusla matchningar.
Många är väl med i programmet för att bli kända också.
Endast fyra par har fortsatt att vara gifta efter programmets slut genom åren.

Fast genom att vara med skaffar du dig en utmärkt plattform för fortsatt dejtande. Även om du inte gör så bra ifrån dig så kommer exponering göra att många får upp ögonen för dig.
Citera
2023-06-01, 20:05
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Fast genom att vara med skaffar du dig en utmärkt plattform för fortsatt dejtande. Även om du inte gör så bra ifrån dig så kommer exponering göra att många får upp ögonen för dig.

Jag ifrågasätter fortfarande narrativet att det är ”modigt” att vara med. Förutom att jag med facit tycker att det är en dålig idé så tycker jag att det är en genväg. Folk som inte vågar ha relationer bara får ett äktenskap och har dessutom hjälp av ett team psykologer dom kan ringa när partnern försöker göra slut, som kommer övertyga dom att dom ska ge dig en chans och stanna kvar att jobba, att deras magkänsla har fel. Det är bara modigt och ärligt om du sover med dina ex efter att ha krävt egentid, om du beter dig helt rabiat och din match är övertygad om att hen inte står ut med dig kommer hen tro att det bästa ändå är att ge dig fler chanser och stanna, det handlar ju ändå om ”experter”.
Citera
2023-06-01, 20:14
Medlem
Det där ordet "modig" som flitigt används av alla deltagare och experter, och tom av gamla GVFÖ paret, det låter som ett ord en PR-byrå bestämt ska användas för att sälja konceptet till en ny grupp ont anande deltagare. De måste få in nya offer om de ska kunna håva in pengar från en ny säsong och gratis reklam i SVT för "experterna". Det är i alla fall min teori.

Fast Arvid ställer nog upp i nästa år igen, han är nog inte nödbedd att vara med igen Arvid verkar ju inte vara så noga med det här att vara gift, som han sover över hos gamla ex. Han ställer säkert upp igen utan att Ida får veta något i förväg.
Citera
2023-06-01, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Lol han tkr inte om henne bara det hade inte jag heller gjort
Arvid gör som tjejer gör han är kräsen för att han kan vara det för han är en high quality man

Fel. En High quality man hade aldrig varit med i detta program till att börja med.
Citera
2023-06-01, 20:49
Medlem
Kan inte hitta något vettigt med Arvid. Så tråkig så klockorna stannar och tar sig själv på alldeles för stort allvar. Är han verkligen inte gay? Det kan väl inte bara vara jag som får dom vibbarna?
Citera
2023-06-01, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Jag ifrågasätter fortfarande narrativet att det är ”modigt” att vara med. Förutom att jag med facit tycker att det är en dålig idé så tycker jag att det är en genväg. Folk som inte vågar ha relationer bara får ett äktenskap och har dessutom hjälp av ett team psykologer dom kan ringa när partnern försöker göra slut, som kommer övertyga dom att dom ska ge dig en chans och stanna kvar att jobba, att deras magkänsla har fel. Det är bara modigt och ärligt om du sover med dina ex efter att ha krävt egentid, om du beter dig helt rabiat och din match är övertygad om att hen inte står ut med dig kommer hen tro att det bästa ändå är att ge dig fler chanser och stanna, det handlar ju ändå om ”experter”.

Klart det är modigt. Alla som de känner och alla de nånsin känt kommer titta. Det är egentligen hela deras värld som de potentiellt gör bort sig inför.

Jag som är introvert och blyg kan bokstavligen inte kunna tänka mig något värre.
Senast redigerad av Locifer 2023-06-01 kl. 21:10.
Citera
2023-06-01, 21:29
Medlem
Carros reaktion på spikandet i stugan är i princip vettigt och korrekt, men har hon helt glömt att allting filmas? Det räcker att hon verbalt tar avstånd och går i från, så finns det ingen risk för henne att dömas i en eventuellt rättegång för skadegörelse.

Men visst förstår man att oavsett det juridiska så finns det ju också ett socialt stigma att associeras med någon som är kriminell.
Citera
2023-06-01, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Hmm, fast han är ju inte det, det finns ingen som helst "high quality" över att åka runt hos sina ex som han gjorde. Vad var ärendet liksom och vikten av att träffa dem just nu? Har han ingen annan att prata med, eller ville han jämföra Ida med exen? Hur som helst verkar han ha mindervärdeskomplex.

Nej det var inte high quality alls det var ju vidrigt och han försökte vara vidrig för han är trött på henne
Citera
2023-06-01, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Klart det är modigt. Alla som de känner och alla de nånsin känt kommer titta. Det är egentligen hela deras värld som de potentiellt gör bort sig inför.

Jag som är introvert och blyg kan bokstavligen inte kunna tänka mig något värre.

Du har köpt deras PR-kampanj att det är såå modigt att ställa upp. Jag är extrovert och skulle aldrig ställa upp, och jag kallar det inte feghet, utan självbevarelsedrift. Det kanske är det du har också som bromsar dig från att söka? När man ser deras track-record i skilsmässor så är det låga odds på att hitta kärleken via Balubas sk experter. Det är en dokusåpa, lika seriöst som alla andra dokusåpor vi har. Genom att anlita sk experter - som medvetet mismatchar par år efter år- så försöker de sälja in att det är mer "på riktigt".
Citera
2023-06-01, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretagrisfantast
Kan inte hitta något vettigt med Arvid. Så tråkig så klockorna stannar och tar sig själv på alldeles för stort allvar. Är han verkligen inte gay? Det kan väl inte bara vara jag som får dom vibbarna?

Nej, flera av mina bekanta och i tråden, och även på facebook har från start misstänkt att Arvid är gay. Inget fel med det dock vill jag tillägga.
Carro har gått ut med att hon är bi.
Citera
2023-06-01, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
För mig är prata om sina ex/skryta om hur bra relation han har med sina ex så tidigt i ett förhållande ett extremt tydligt tecken på dåligt självförtroende. Att visa upp sina militäriska attribut, som kaptensmössa, träningskläder med logga etc när han är ur tjänst visar på samma sak.
Exakt
Citera
2023-06-01, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattedogg
På vilket sätt är han high quality? För att han har pommes frites på axlarna och rider på häst?

Tillhör de 10-20% av männen som får ligga med 80-90% av brudarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in