Citat:
Ursprungligen postat av
Flor-Ida
Nej. Min fråga handlar inte om konspirationsteorier, utan om en person som ör journalist på SR. Som sådan tillhör hon kategorin kändis, och därmed inom kändisskvaller. Alla kändisar ör även privatpersoner som som räkar vara musiker/artist/skådis/whatever jobb som hör till kategorin "kändis".
OM mod anser att tråden ska flyttas, så är det till Medier. Satt själv och valde mellan dessa två kategorier, men då flera andra journalister SR/SVT-journalister har tråda här, valde jag detta,
Först och främst: Din frågeställning indikerar kopplingen mellan en konspirationsteori om att Rothchilds-släkten har, på något vis, ett omoraliskt inflytande och hennes efternamn. Du vet inte ens om hon tillhör den släkten, så kopplingen är dessutom helt ogrundad.
Second: Alla journalister är inte kändisar. En kändis ska vara igenkänd av en stor del av befolkningen. Om du frågar Sveriges befolkning huruvida de känner till just den här journalisten, så tror jag att endast hennes vänner, kollegor och familj kommer svara ja. Och du då.