Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-11, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Han kanske inte var kriminell men gick och hängde med kriminella? Självklart blir han automatiskt en kriminell då han umgåtts med kriminella.
Inte heller korrekt, men man ÄR i riskzonen. Lika barn leka bäst? Det är dock inte juridiskt korrekt.

Nu tror jag ju inte att bara för att X sågs med Y, så måste han skjutas. Eller så har läget i sverige blivit än värre än vad även jag tror, och min tro om det är rätt låg. Det finns mer bakom och vi kommer kanske få veta det framledes.
Citera
2023-06-11, 20:00
Medlem
Citat:
Han kanske inte var kriminell men gick och hängde med kriminella? Självklart blir han automatiskt en kriminell då han umgåtts med kriminella.

Så då är han kriminell och ska behöva dö? Krävs det så lite för att klassas som kriminell?
Okej
Citera
2023-06-11, 20:00
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Nej

Aftonbladet har kollat upp detta

Mystiken tätnar. Var både damen med skott i benet och avlidne BO träffade av vådaskott?
Aftonbladet har frågat en kusin… stabil källa.

Han poserar i 3000-kronors Monclertröja, becknarväska och fingrarna i CP-krokigt gängtecken
Citera
2023-06-11, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa

Han poserar i 3000-kronors Monclertröja, becknarväska och fingrarna i CP-krokigt gängtecken

Han sitter med en spritflaska med lila innehåll, alltså ”Lean” knark.
Citera
2023-06-11, 20:03
Medlem
Pissarsyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Är du säker på att alla dessa kläder inte är fejk?

Så för att mina barn har märkeskläder och den nyaste mobilen , ja det gör mig o mina barn till kriminella?

Men så klart de är fejk, kolla bara Facebook marketplace, hur mycket som är märkeskläder som säljs till rena vrakpriserna.

”Apple Watch ultra -500kr, ny i kartong ”
”Louis vuitton väska, 150kr”

Hade de kunnat köpa Mercedes från kina hade de gjort det, allt som är billigt men ser dyrt ut.

Tror inte föräldrarna bor i en 2a i ett av Sverige ”utsatta områden” och ger 15 åriga sonen en moncler jacka för 3 månadshyror, när det börjar bli kyligt på hösten.

Hela min gata är full av dom, springer runt i de senaste märkeskläderna för 10-tusentals kronor, bor med 2 andra snubbar i en 1a och kör en 15 år gammal sönderpolerad BMW
Citera
2023-06-11, 20:03
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:

Eller så gick han bara omkring i Farsta, det är inte samma sak som att hänga med Kriminella.
Citera
2023-06-11, 20:04
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa

Ja-inget snack om saken-good riddance när det gäller detta "brottsoffer"
Citera
2023-06-11, 20:04
Medlem
swedsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Så då är han kriminell och ska behöva dö? Krävs det så lite för att klassas som kriminell?
Okej
Horungen sitter och gör gängtecken på bilder i media så ja han fick vad han förtjänade!
Citera
2023-06-11, 20:05
Medlem
Försöker man övertyga samhället att Elias inte hade kopplingar till gängkriminalitet? Var det så att GMs åkte till Farsta, de såg Elias med vän och tänkte "här har vi 2st snorungar som ser kriminella ut, vi skjuter dom mitt på torget och åker härifrån sen" eller?

Eller var det kvinnan på 65 år som var måltavla? Eller kanske mannen på 45 år?

Uppenbart att Elias antingen var måltavlan, eller umgicks med måltavlan. Hur som helst kriminell då han umgås med gängkriminella. En laglydig person umgås med inte kriminella, det blir inte enklare än så.
Citera
2023-06-11, 20:07
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Alla 15 åringar som dödas är snälla fotbollskillar med stora drömmar. Det är sinnessjukt hur media målar upp varenda kriminell som svärmorsdrömmar.

När det sedan avslöjas att de är kriminella så skyller man på att de kommit i ”dåligt sällskap”…
Citera
2023-06-11, 20:07
Medlem
Det vore tyvärr inte första gången en gm får direktiv att skjuta mot första bästa ”dyra jacka eller gucci-keps”

Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Försöker man övertyga samhället att Elias inte hade kopplingar till gängkriminalitet? Var det så att GMs åkte till Farsta, de såg Elias med vän och tänkte "här har vi 2st snorungar som ser kriminella ut, vi skjuter dom mitt på torget och åker härifrån sen" eller?

Eller var det kvinnan på 65 år som var måltavla? Eller kanske mannen på 45 år?

Uppenbart att Elias antingen var måltavlan, eller umgicks med måltavlan. Hur som helst kriminell då han umgås med gängkriminella. En laglydig person umgås med inte kriminella, det blir inte enklare än så.
Citera
2023-06-11, 20:08
Medlem
Hur många 15 åringar har dött senaste veckorna, 5?
Måste ju va nåt rekord.

Jag har inte upplevt att 15 åringar varit så utsatta innan.
Visst har det väl varit nåt enstaka fall förut, men minns negern som sköts i stockholm för flera år sedan att man då reagerade väldigt hårt på att killen barar var 15, men idag känns det som det är allmänt kännt att killar i 15 års åldern kan bli skjutna och är grovt kriminella.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in