Citat:
Ursprungligen postat av
Dubbeljohn123
Det vore tyvärr inte första gången en gm får direktiv att skjuta mot första bästa ”dyra jacka eller gucci-keps”
Visst har det varit felskjutningar i historien, men när hände det senast att en oskyldig 15 åring mördades? Det enda jag minns i närtid är Adriana år 2020, dessutom 12 år gammal. Senaste åren har det väl inte varit en epidemi av felskjutningar? Media och familj målar upp varenda kille som bästa sonen i världen, sedan kommer det fram att de mördades på beställning eller att det var hämnd för tidigare sprängning/skjutning.
Citat:
Ursprungligen postat av
kryptonitmannen
Hur många 15 åringar har dött senaste veckorna, 5?
Måste ju va nåt rekord.
Jag har inte upplevt att 15 åringar varit så utsatta innan.
Visst har det väl varit nåt enstaka fall förut, men minns negern som sköts i stockholm för flera år sedan att man då reagerade väldigt hårt på att killen barar var 15, men idag känns det som det är allmänt kännt att killar i 15 års åldern kan bli skjutna och är grovt kriminella.
Våldsbrotten idag begås av 15 åringar. Bara logiskt att de även faller offer för sitt eget agerande. Kan sätta min årslön på att Elias utfört minst en lägenhetsskjutning eller sprängning senaste året.