Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-11, 20:09
Medlem
Mindbusinesss avatar
Vet vi verkligen inget om den andra 15-åringen som ligger på sjukhus. Var ju en kompis till E.
Citera
2023-06-11, 20:10
Medlem
Enligt uppgifter till Telgenytt genomförde polisen en stor razzia vid Tegvägen i Ronna strax efter och gripandet i Järna, men det är ännu oklart om det finns några kopplingar till de gripna personerna.

20-åringarna som greps under lördagen är anhållna och misstänkta för mord samt försök till mord.

https://telgenytt.se/2023/06/11/sena...mord-i-farsta/
Citera
2023-06-11, 20:10
Medlem
Vem är den andra pojken som vårdas just nu ?
Citera
2023-06-11, 20:11
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeljohn123
Det vore tyvärr inte första gången en gm får direktiv att skjuta mot första bästa ”dyra jacka eller gucci-keps”
Jasså när har det hänt ?
Trodde de brukade råna dem .
Inte skjuta ned med kp och sedan fly .
Citera
2023-06-11, 20:14
Medlem
netcasts avatar
Varför går 2 grabbar i 20-årsåldern in i Farsta C med automatkarbiner på en lördagseftermiddag för att dräpa någon? Det räcker inte med att någon är sen med kritan för detta (än).

Traditionellt så har ju yngre pojkar rekryterats som torpeder och kunnat göra lite mer vågade mord eftersom de får så pass kort straff, men i detta fall så är det ju vuxna som trots att de troligen inte gick ut skolan med toppbetyg måste haft ett hum om straffet för mord.

Det känns tydligt att man vill statuera exempel här, men att två grabbar bröstar ett nästan garanterat livstidsstraff bara för att fimpa en 15-åring... Har man så pass mycket torpeder nu att man i princip vaskar dem för att skjuta knattar?
Citera
2023-06-11, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Självklart önskar jag inte det. Jag önskar att det var som förr, innan massinvandringen började.
Antar att du sett bilder på killen?
Du tror att han var killen som gjorde sina läxor på kvällarna innan han gick och lade sig?
Jag tror att alla våra förfäder önskar att de vore som förr innan du föddes .. Massinvandring med lättkränkta småglin som tror att Sverige är deras ögonsten. Skulle vilja se dig , dina kompisar städa på sjukhus för en skitlön . De är så dåligt betalt du måste ha tre städjobb annars kan du inte köpa mat . Annars kan du köra taxi , hoppas att du får några kunder bara..Varför inte jobba på äldreboende , också skitlön ...Så jag önskar att de vore som förr , innan typer som du föddes
Citera
2023-06-11, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeljohn123
Det vore tyvärr inte första gången en gm får direktiv att skjuta mot första bästa ”dyra jacka eller gucci-keps”
Visst har det varit felskjutningar i historien, men när hände det senast att en oskyldig 15 åring mördades? Det enda jag minns i närtid är Adriana år 2020, dessutom 12 år gammal. Senaste åren har det väl inte varit en epidemi av felskjutningar? Media och familj målar upp varenda kille som bästa sonen i världen, sedan kommer det fram att de mördades på beställning eller att det var hämnd för tidigare sprängning/skjutning.

Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Hur många 15 åringar har dött senaste veckorna, 5?
Måste ju va nåt rekord.

Jag har inte upplevt att 15 åringar varit så utsatta innan.
Visst har det väl varit nåt enstaka fall förut, men minns negern som sköts i stockholm för flera år sedan att man då reagerade väldigt hårt på att killen barar var 15, men idag känns det som det är allmänt kännt att killar i 15 års åldern kan bli skjutna och är grovt kriminella.
Våldsbrotten idag begås av 15 åringar. Bara logiskt att de även faller offer för sitt eget agerande. Kan sätta min årslön på att Elias utfört minst en lägenhetsskjutning eller sprängning senaste året.
Senast redigerad av Mash08 2023-06-11 kl. 20:20.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Jasså när har det hänt ?
Trodde de brukade råna dem .
Inte skjuta ned med kp och sedan fly .

Ja rätt nyligen. GM sköt mot första bästa som såg kriminell ut, och hade en dyr jacka.
Citera
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hassehare
Varför frågar ingen i massmedia Jerzy Sarnecki, svensk ? Kriminolog.?
För några år sedan var han de alltid tog fram efter någon hade skjutits.
Han hade alltid rätt svar enligt journalisterna och de politiska korrekta, V,Mp ,C os S.
Det var alltid samhällets fel och socionomska klyftor som gjorde att invandrarpojkar gjorde pojkstreck.

Regller och lagar behövde inte ändras. Nej "buset" skulle få saft och bullar och dialog....
Nu verkar det som de förstått att Jerzy inte kunde ett förbannade skit.
Däremot var han full av skit. Frågor på det.

Han var med i Rapport både 18 och 19.30.
Citera
Medlem
born1984s avatar
Det märks hur totalt ruttna dessa människor och deras familjer är. Alla i dessa områden, till och med läraren som bölade, vet mycket väl vad som försiggår. De känner varandra.

Men de har en annan syn på rätt och fel, där kriminalitet är social accepterat och en del av kulturen i den svenska orten. Skulle inte förvåna mig om de till och med läraren köper produkter.

Sen ska ytan vara utan vara fin där killen helgonförklaras. Men lyfter du på locket stinker precis allt som har att göra med personer av detta slag.

Tragiskt men sant.
Citera
2023-06-11, 20:20
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Knarkpengar eller fejk-plagg. Mobiler däremot kan varje förälder ordna annars blir det nästan direkt varning till soc.
Ja, precis. Fotbollspelarna är ju beroende av sin jobbtelefon. Så trött på daltandet och att läsa om hur fina dom mördade ligisterna var. Bort med alla bidrag till alla barnalstrare och enkel resa tillbaka om det inte passar.
Citera
2023-06-11, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabali
Vem är den andra pojken som vårdas just nu ?

07a Aujolle/Alieu/Allieu ingen vet stavning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in