Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-12, 17:05
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag förstår naturligtvis att du försöker vara rolig, men poängen med ditt skämt undgår åtminstone mig.

Hur som helst, mycket tyder ju på att de sprejat ganska brett med kulor. Då antagligen med förhoppningen att träffa sin måltavla (om det fanns någon). Håller det inte för osannolikt att de misslyckades med detta. Om måltavlan var medveten om en hotbild så kan han ju snabbt avvikit. Kanske att de sköt mot honom när han var på flykt.
Det var bara en oskyldig som blev skjuten, kvinnan, om det var flera måltavlor varav någon kom undan får vi kanske höra om. 15-åringen som mördades är uppenbarligen inte oskyldig och vem 45-åringen är dröjer det inte länge tills vi får veta.
Citera
2023-06-12, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Det tog c:a 10 minuter för polisen att komma till platsen enligt ett vittne.

Låter lite väl länge tycker jag, men man vet ju inte hur väl det stämmer. Kan tänka mig att det upplevs som mycket längre när det händer sånt här.

Inom 3 minuter var första polisbilen påväg skulle jag säga. Och den var nog på plats 1-2 minuter senare. Bor bredvid polisstationen så hördes klart och tydligt.
Citera
2023-06-12, 17:09
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Kan du säga vilka inlägg det är? Tänker inte gå igenom 150 sidor för vad kanske två användare har skrivit om detta.

Är det denna? (FB) Fyra personer har skjutits i Farsta (två avlidna), södra Stockholm (2023-06-10)
Citera
2023-06-12, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
självfallet, bara spånar, därav frågetecken, men helt klart en intressant vändning om det visar sig att han är skriven i Eskilstuna.
Men FB har nog snart svaret

Verkar som om flera av er inte läser tråden innan ni postar. Det har tydligt framgått att den ni kallar 45åringen är 43 år och boende sedan länge i Eskilstuna.
Citera
2023-06-12, 17:10
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ingen aning, men nu kom jag på att det faktiskt var en här på FB som blev vittne till skjutningen, och som skrev att det tog c:a 10 minuter innan polisen kom.

(FB) Fyra personer har skjutits i Farsta (två avlidna), södra Stockholm (2023-06-10)

Han skrev även att det var en 40 årig man som blev skjuten i benet när det var en 65 årig kvinna. Han säger även 6 skott när det i själva verket var 21 så vet inte om man kan lita på hans 10min.

I chock antagligen, stackarn
Citera
2023-06-12, 17:11
Medlem
Bredvid tunnelbanan, snett bakom Pressbyrån ligger en litet område med stolar och bord med schack spel. Har sett bilder på polisen som går runt där i någon av tidningarna och tittar i gruset.

Det är en öppning/ gång där under tågspåren/stationen.

Skulle tippa på att skotten kom därifrån. Förklarar isåfall även varför det var skotthål i den där reklamskylten utanför pressbyrån
Citera
2023-06-12, 17:11
Medlem
7000+ poliser i Sthlm kan inte göra mer mot 20000 gängkriminella inklusive entourage. Hur vore det om satte upp mobila vägspärrar runt om Stockholm på vissa strategiska platser. Typ Västbanken. Jag vet att det blir ett helvete att leva i stan men vad fan ska vi göra.
Sommaren blir hård. Svårt för kriminella att åka in och ut.
Citera
2023-06-12, 17:12
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ingen aning, men nu kom jag på att det faktiskt var en här på FB som blev vittne till skjutningen, och som skrev att det tog c:a 10 minuter innan polisen kom.

(FB) Fyra personer har skjutits i Farsta (två avlidna), södra Stockholm (2023-06-10)

"Jag satt i kyrkan när det sköts. En av dom som blev skjuten i benet var en svensk man vid 40 års åldern. Det var ungefär 6 skott. Hemskt att detta får pågå mitt i centrum. Två av dom som jag var med gick ut och hjälpte till. Det tog drygt 10 min innan polis var på plats."

Fan att inte se skillnad på tant över 60 och man vid 40 års åldern.

Citat:
Ursprungligen postat av MissKatt
Inom 3 minuter var första polisbilen påväg skulle jag säga. Och den var nog på plats 1-2 minuter senare. Bor bredvid polisstationen så hördes klart och tydligt.

Se där!

Vittnen på plats verkar vara rent skit!
Bra att folk filmar. Klockan på mobilen ljuger inte och inte kameran heller.
Senast redigerad av gofigur 2023-06-12 kl. 17:18.
Citera
2023-06-12, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Varför då? Bra att sanningen dokumenteras. Så hemskt är det inte.

Nej då kan folk få för sig om att invandrare är dumma för de är inblandade i 100 av 100 skjutningar.

Bättre polisen bekämpar riktiga brott som t.ex när en svenne provsmakar på lösgodis oj oj oj.
Citera
2023-06-12, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartapetterdeluxe
Video från när båda skjutits.

https://anonfiles.com/zeM5v5w1zd/cm_..._35182_0_0_mov

Tack! Riktigt hemsk video, så varning för känsliga tittare.

Video speglar dock verkligheten i Sverige år 2023. Tyvärr.
Citera
2023-06-12, 17:13
Medlem
Mindbusinesss avatar
Här framkommer mer detaljer om hur det gick till. GM stannade utanför t-bandstationen. Hoppar ur bilen, skjuter och kör sedan därifrån.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...ran-sodertalje
Citera
2023-06-12, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Nej då kan folk få för sig om att invandrare är dumma för de är inblandade i 100 av 100 skjutningar.

Bättre polisen bekämpar riktiga brott som t.ex när en svenne provsmakar på lösgodis oj oj oj.

Vilka andra står för gängskjutningar menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in