Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-12, 16:10
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flush55
fyfan asså va e det för jävla idiot som får för sig att filma döda kroppar. Må dem båda vila i frid
Funkar inte för mig. Kan nån ladda upp på nytt?
Citera
2023-06-12, 16:11
Medlem
Har häktningsförhandling varit? Någon som kan få fram häktningsframställan?
Citera
2023-06-12, 16:13
Medlem
hassehares avatar
Södertäljebo anhållen för Farstamordet
11 juni 2023 14:53

En av de två 20-åringar som greps i Järna för mordet på en 15-åring i Farsta är Södertäljebo.
Citera
2023-06-12, 16:13
Medlem
Japp det kan vara en riktig ögonöppnare...men förbjudet att filma på det viset är det trots allt. Men blåljusen var ju ej på plats och det är väl då lagen inträder.."Förbjudet filma eller sprida bildmaterial under pågående räddning eller efter en blåljusinsats ". Så som personen demonstrativt håller upp mobilen och filmar så lär det handla om att dokumentera det utförda jobbet, exekutionen... Det är ju nybörjare med vapen som utför hela handlingen. Spreja med automat eld på allmän plats. Sån JÄVLA dumhet.
Citera
2023-06-12, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Hur lång tid tog det för polisen att dyka upp då, Någon som vet?

Det tog c:a 10 minuter för polisen att komma till platsen enligt ett vittne.

Låter lite väl länge tycker jag, men man vet ju inte hur väl det stämmer. Kan tänka mig att det upplevs som mycket längre när det händer sånt här.
Citera
2023-06-12, 16:21
Medlem
Dessa båda som anhållits bör väll få livstid. 20-åringen i alla fall, hur det blir med 19-åringen är mer osäkert. Nedskrivet till 18 på grund av "sin ringa ålder"?
Det viktigaste är att dessa 2 säkras från samhället så länge som möjligt. Det är allt som gäller numera, trots kriminologernas protester.
Tyckte polisen igår i P1 uttryckte sig med tillförsikt. De var säkra på att rätt element var haffade. Nu återstår det att invänta hur professionell polisens undersökare och förhörare och forensiker är samt klassen på åklagare.
Har vi inte sett en stegring på alla 3 fronter sista åren i takt med verklighetens förändring av Sverige?
Det blir än så länge Hovrätten i Sverige som kvarblivande utgör svåraste hotet mot Rättssamhället Sverige, de slår knappt HD.
Men perukstockarna därinne i båda Instanserna faller dock ifrån där å. Ett stort hopp att så sker pö om pö inom rimlig tid.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2023-06-12 kl. 16:31.
Citera
2023-06-12, 16:22
Bannlyst
När 5-åriga Alan Kurdi hittades död på en strand i Turkiet så var det ok att visa för få folk att förstå.
Så jag ser inga problem med att visa lite bilder och filmer från dagens brutala Sverige.
Citera
2023-06-12, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
45-åringen ser rätt mörkhyad ut. Kanske utomeuropeisk utländsk medborgare?
Så 45 åringen färdades oxå på elsparkcykel ?? Tillsammans med Elias ?? Det var mkt blod på marken, usch! Otäck film!
Citera
2023-06-12, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Helvete!!! 😳 Jag såg den första videon som delades på insta typ 30min efter det hände! Där såg båda stendöda ut men det stog en person i vägen så den va inte alls lika tydlig som den här… jag trodde då att det va dom 2 15åringarna som låg där brevid varandra, men det är ju tydligt från din film att det va fel.

Ordningsvakten verkar ju ngt lågbegåvad. Ingångshål i huvudet o en sjö av blod runt den unga killens huvud o han ser ut som han skall trassla in en hjärtstartare
Citera
2023-06-12, 16:26
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartapetterdeluxe
Video från när båda skjutits.

https://anonfiles.com/zeM5v5w1zd/cm_..._35182_0_0_mov
Man tackar! Men hur lyckas man 2023 filma med så jävla dålig upplösning? HD nästa gång tack.

Börjar bli en del teorier nu. Jag håller alltjämt på att Elias var en måltavla, kanske inte den enda men absolut en måltavla. Killen har för många kopplingar till sådant som glorifierar gängkriminalitet för att bli slumpmässigt likviderad. Problemet är väl att 15-20-åringar, dvs springpojkar, dödar andra springpojkar. Självklart utgör dessa pojkar inget hot mot knarkkungarna. Men att döda någon i ett annat lag ger väl någon slags respekt i det egna laget och en möjlighet att klättra internt, oavsett vem ur det andra laget man mördar.
Senast redigerad av HassanVonEssen 2023-06-12 kl. 16:32.
Citera
2023-06-12, 16:26
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Det tog c:a 10 minuter för polisen att komma till platsen enligt ett vittne.

Låter lite väl länge tycker jag, men man vet ju inte hur väl det stämmer. Kan tänka mig att det upplevs som mycket längre när det händer sånt här.

Men ligger inte polisstationen bara typ 500m därifrån?
Citera
2023-06-12, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taxidriver66
När 5-åriga Alan Kurdi hittades död på en strand i Turkiet så var det ok att visa för få folk att förstå.
Så jag ser inga problem med att visa lite bilder och filmer från dagens brutala Sverige.

Håller helt med, den bilden från stranden visades flitigt av våra vänster kändisar.
Dessutom är det ju kanon att folk som röstat för denna utvecklingen nu också får se va deras lilla valsedel gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in