Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-12, 20:26
Medlem
Kan de vara så att Elias + mannen blev goade av andra 15 åringen?
Citera
2023-06-12, 20:26
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Allt är relativt. Börjar bli ganska många oskyldiga som drabbas nu.
Flickvänner och anhöriga som mördas är en typ av oskyldiga som drabbats mer på sistone ja. Men det är fortfarande bara en oskyldig som dött under pågående mordförsök med skjutvapen. Sen har förstås oskyldiga drabbats av explosioner och bränder osv men när gemene man tänker att Stockholm är otryggt så tänker de att "det börjar bli farligt att gå ut nu, för man kan bli skjuten". Som det ser ut nu är det dock vansinnigt osannolikt att bli träffad av gängkriminellas kulor så pass att man dör. Folk ska inte vara rädda för att röra sig utomhus.
Citera
2023-06-12, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror också det kan vara så att en del i tråden inte riktigt ser att det är en subkultur som många unga killar i förorten lockas av. Oavsett om de är kriminella (i bemärkelsen begår brott) så kan pengar, bling och annat associerat med en kriminell livsstil anses ”coolt”.

"Se på vilka jag umgås med så ser du vem jag är".

Citat:
Har inte undersökt innehållet i flaskan, men det kan säkert vara det du beskriver. Trodde dock att när någon skrev knarkbild så menades antydningar om exempelvis handel.

Har själv sett det och provat.

Citat:
Att nyttja droger är ju i sig kriminellt, men inte något som innebär att man är organiserat kriminell.

Livsstilen kräver försäljning och kriminalitet. Moncler jackor växer inte på träd.
Citera
2023-06-12, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Så det är okej att dom andra två skadades då?
Vad vet vi egentligen om dessa två måltavlorna? Vad har dom gjort för att dom flesta av oss härinne ska tycka att det är okej?

Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
Det finns ett (kanske flera?) ambulerande tivoli som dyker upp den här tiden på året i Stockholm, tror att det drivs av moldaver. Det tivolit var i Skarpnäck i fyra dagar nu i maj-juni. Tivolit är alltså som när cirkusar kom till stan förr om åren. Numera finns väl knappt några cirkusar kvar men tivolina brukar komma då och då.

för den som inte bor i Sthlm: Gubbängsfältet är ett gigantiskt fält där det ofta pågår cuper och matcher i fotboll m.m. Gott om plats för ett tivoli också. Gubbängen t-station är två stationer från Farsta Centrum.

Tivolit var ända borta i Vällingby (andra sidan stan) i helgen. Axels Tivoli är nästa helg i Gubbängen nära Farsta. Så inget tivoli i närheten av Farsta i lördags vad jag vet. Men men, de kanske menade Gröna Lund.
Citera
2023-06-12, 20:31
Medlem
Angående det som skrevs för några sidor sedan om att räven beordrat springpojkarna att skjuta fritt de som ser ut att tillhöra rivaliserande gäng.

Helgen 20-22 januari 2023. Barn får order om att skjuta vem som helst som kan vara kopplad till Dalennätverket. Enligt polisen har de värvats av Zeronätverket, som är allierade med Räven.

https://sverigesradio.se/avsnitt/rav...-vem-som-helst

Dalen och farstanätverket yngre (23st) är allierade väl?

Och Zeron finns i Jordbro, Haninge, där en av de gripna kommer ifrån.
Citera
2023-06-12, 20:32
Avstängd
Lutar väl åt beställningsmord detta.
Citera
2023-06-12, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Just det.. visst sa dem nåt om att ingen oskyldig ska dö.. vem var det som yttrade det smarta?

Har för mig det var mogge
Citera
2023-06-12, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Nä, men risken att få en bajonett genom bröstet av Christer Pettersson var heller inte noll när han var i farten. Det är fortfarande hundratals gånger mer sannolikt att dö i trafiken än av en gängkriminells kula eftersom 200 pers dör i trafiken varje år.

116 dog förra året av dödligt våld så vet inte riktigt hur du räknar.
Citera
2023-06-12, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Har för mig det var mogge

Ja titta. Ja vilket geni

https://www.expressen.se/tv/nyheter/...ldiga-drabbas/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid
Där har ´Azzy eller vad han heter lagt upp

https://www.tiktok.com/@azz1y0q/vide...74655925472539

Om man läser hans text och på kommentarerna så verkar han varit med, men inte blivit träffad.
Var väl inte den andra 15 åringen som blev träffad kanske men har för mig någon sa att den andra skadade hade ett namn som började på ´´A``

Finns en bild på A i tråden. Han ser inte lik ut killen på denna tiktok.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neix
116 dog förra året av dödligt våld så vet inte riktigt hur du räknar.

HassanVonEssen syftar väl på för alla oss icke gängkriminella, och sannolikheten att då utsättas för dödligt våld av i form av gängkriminalitet. Alltså inte allt dödligt våld totalt.
Citera
2023-06-12, 20:40
Medlem
Hur påverkar en sådan här händelse Farstas attraktivitet och status som område? Ska man vara orolig om man har tänkt sälja sin bostadsrätt i Farsta snart, eller är detta glömt när nästa skjutning sker i annat område?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in