Citat:
Ursprungligen postat av
hazenectar
Vet att du har prickat pepe och sol tidigare, hur lyder din motivering vad gller dot? Nere p botten igen nu ju efter nyheterna kring Binance och Coinbase. Kper du mer?
Jag kper ljliga mngder DOT, fortfarande. Det r inget rd, utan ett symptom p sedvanlig all-in crypto mani, plus att jag mrkligt nog fortfarande har rd att frlora pengarna.
Mngden gr sklart att det r intressantare med stake, ven om man borde swappa rewards mnadsvis till USDC fr att cykla vidare till de topp 2, men det verkar aldrig bli av, utan jag re-stakar 100%.
Det som talar positivt fr DOT:
+ Antalet developers toppas endast av ETH. Denna trend har varit stadig under en lngre tid.
https://www.developerreport.com/
+ Web3 Foundation brjade tidigt arbeta fr att pvisa att DOT inte r en security.
+ Enskild parantes men DOT kan betraktas som ett 'China coin'. Stor fanbase i st.
Gavin Woods CV alena.
+ skapare av EVM
+ skrev ETHs yellow paper
- Dock, jag hade grna sett ngot 'kul' i ekosystemet att sprtta DOTs p och det r det skralt med, tycker jag. Uniswap x Moonbeam r ju p plats s det torde leda till ngon vart, men enbart likviditet och cross-chain entrances r vl inget att hurra ver. Men, jag r mediokert uppdaterad gllande vad som hnder p vriga parachains. Vi r vl upp i ett +40-tal vid det hr laget.
Som nmnt, DOT har blivit mitt degen play, men det r inget sensationellt i sig. Det samma kan jag sga om allt annat alternativt i portfolion exkl. BTC och ETH.
(Givetvis hade en Polkadot dev connection varit nskvrt fr att f en vidare inblick men har inga sdana i bekantskapskretsen.)