Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-06-14, 08:35
Medlem
Vad har hänt med bodycontact? Om jag via telefonens 4G-nät vill åt sidan så möts jag bara av: ”Ett databasfel uppstod. Kunde inte kontakta databasservern. Felkod: 1040.”.

Men, loggar jag in på mitt wifi med samma telefon, så fungerar det utmärkt, trots att mitt internet hemma är mobilt bredband med 4G, samma operatör.

Hur kommer detta sig? Vad är det som plötsligt skulle vara annorlunda mot tidigare?
Citera
2023-06-14, 08:42
Medlem
Willtoms avatar
Har lite olika anledningar, men kan inte svara på vilken det är.

Sidan har flera olika servrar.
När du går från mobilen (från en operatör) så skickas du vidare till ena som har databas problem.
När du går från din hemmalina (från en annan operatör) så skickas du till en fungerande server.

Det kan vara så att de håller på att byta server på sin sida.
dvs, till en server med en ny ip adress. De har uppdaterat på sin sida vilken som är den nya servern men din mobiltelefonsoperatör har inte insett att de har bytt server och de skickar ett gammalt svar för ip adress till din telefon.

Många mobiloperatörer nuförtiden använder IPv6 medans din hemmalina är med stor sannorlikhet kvar på IPv4.
Sen kanske de har någon konstig kod på sin sida som kanske försöker ansuta till en annan databas när man kommer som besökare från en IPv6 adress.
Citera
2023-06-14, 08:46
Medlem
Willtoms avatar
Eller skulle kollat upp det innan, error 1040 får man om man har för mycket anslutningar till databasen.

Eller man kan se det som att de har för många besökare.

Vilket jag tycker verkar mer sannorlikt än det jag nämnde tidigare.
Jag tolkar det som att de har en okonfigurerad server miljö.
Citera
2023-06-14, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willtom
Har lite olika anledningar, men kan inte svara på vilken det är.

Sidan har flera olika servrar.
När du går från mobilen (från en operatör) så skickas du vidare till ena som har databas problem.
När du går från din hemmalina (från en annan operatör) så skickas du till en fungerande server.

Det kan vara så att de håller på att byta server på sin sida.
dvs, till en server med en ny ip adress. De har uppdaterat på sin sida vilken som är den nya servern men din mobiltelefonsoperatör har inte insett att de har bytt server och de skickar ett gammalt svar för ip adress till din telefon.

Många mobiloperatörer nuförtiden använder IPv6 medans din hemmalina är med stor sannorlikhet kvar på IPv4.
Sen kanske de har någon konstig kod på sin sida som kanske försöker ansuta till en annan databas när man kommer som besökare från en IPv6 adress.
Hemmalinan och telefonen kör på samma operatör.
Citera
2023-06-14, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willtom
Eller skulle kollat upp det innan, error 1040 får man om man har för mycket anslutningar till databasen.

Eller man kan se det som att de har för många besökare.

Vilket jag tycker verkar mer sannorlikt än det jag nämnde tidigare.
Jag tolkar det som att de har en okonfigurerad server miljö.
Okej. De verkar inte sköta sidan särskilt bra.
Citera
2023-06-14, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c0mbiner
Vad har hänt med bodycontact? Om jag via telefonens 4G-nät vill åt sidan så möts jag bara av: ”Ett databasfel uppstod. Kunde inte kontakta databasservern. Felkod: 1040.”.

Men, loggar jag in på mitt wifi med samma telefon, så fungerar det utmärkt, trots att mitt internet hemma är mobilt bredband med 4G, samma operatör.

Hur kommer detta sig? Vad är det som plötsligt skulle vara annorlunda mot tidigare?

Jag har samma problem och har märkt att man kan komma runt problemet genom att använda sig av en vpn tjänst. Jag använder själv NordVPN och så fort jag slår på den så funkar det problemfritt. Stänger jag sen av den så återkommer problemet.
Citera
2023-06-14, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundermannen
Jag har samma problem och har märkt att man kan komma runt problemet genom att använda sig av en vpn tjänst. Jag använder själv NordVPN och så fort jag slår på den så funkar det problemfritt. Stänger jag sen av den så återkommer problemet.

Man kan se annonserna. Där kan man se att det är andra som kan anvnda sidan
Citera
2023-06-14, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundermannen
Den släpper inte in mig när jag kör vpn. Dessutom är mina 10 gratis gb slut för månaden.
Citera
2023-06-14, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomas5547
Man kan se annonserna. Där kan man se att det är andra som kan anvnda sidan
Ja. Men som sagt, loggar jag in med wifi hemma så funka det via telefonen utan problem. Har ej testat på dator.
Citera
2023-06-14, 12:24
Medlem
vonblixens avatar
Jag har samma problem som du, och får också svaret ”Ett databasfel uppstod. Kunde inte kontakta databasservern. Felkod: 1040.”.

Så jävla irriterande att inte kunna åtgärda problemet.
Citera
2023-06-14, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c0mbiner

Det funkar hos mig. Jag och en runkkompis skrev till varandra därinne förut iaf.
Citera
2023-06-14, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonblixen
Jag har samma problem som du, och får också svaret ”Ett databasfel uppstod. Kunde inte kontakta databasservern. Felkod: 1040.”.

Så jävla irriterande att inte kunna åtgärda problemet.
Ja, verkligen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in