Citat:
Ursprungligen postat av
Tobbex73
You just made my effing point!. Han är en miljödåre. Vad vet han om vaccin?
Vet inte varför du har så bråkig ton eller vad din tidigare fråga hade med vaccin att göra. Om man är miljödåre för att man föredrar rent och klart vatten framför nån sörja med avgasdunster och treögda fiskar är jag också en. Sen kan man givetvis ha kunskaper inom fler än ett ämne, det begriper du nog. Vad han vet om vaccin framgår klart och tydligt i podcasten efter de talat om miljöfrågor, det började med att han blev kontaktad av personer vars barn påståtts fått autism av vaccin, en av dessa mödrar ska ha knackat på hans dörr och lämnat honom en flera decimeter hög med utskrivna studier om ämnet, bland annat då studier om kvicksilver vilket han har kunskap om sen tidigare genom sitt miljöarbete. Angående kvicksilver, i den andra tråden om RFK som blev borttagen frågade en del varför kvicksilvret i vaccin skulle vara farligare än fisk. Jag har sett en dokumentär där det förklaras att det är två olika varianter av ämnet, genom test på apor (tror det var makaker) kunde man se att varianten från vaccin stannar mycket längre i kroppen och i större mängder. Nån mer kunnig vet säkert de två olika namnen på varianterna och om påståendet är horse shit, kemi och grundämnen är inte min starka sida.
Du kände ju till hans preferenser så då känner du förmodligen till att han har en publicerad bok i ämnet, The Real Anthony Fauci. Oavsett vad Wiki eller CNN säger om den får man väl som neutral medge att man bör kunna lite mer än att bara höfta och gissa ifall man skriver en nästan 500 sidor lång bok. Nu handlar den inte bara om vaccin utan läkemedelsindustrin generellt men du förstår min poäng. Inte läst den själv men planerar att göra det.
Lyssnar du på podden så får du naturligtvis en mycket, mycket bättre uppfattning om människan än vad du hade fått från vilket annat TV-inslag eller tidningsartikel där han kanske själv inte ens medverkar. Han säger själv till Joe att det är det enda framträdandet han gjort där han tillåts tala ordentligt till punkt och förklara allting fullt ut. Vad är din uppfattning om honom generellt? Utan att gå in på vad som är sant eller falskt av det han säger anser jag att han ger ett genuint och sympatiskt intryck, men jag låtsas inte om att jag är en expert i ämnet, finns säkert mycket felaktigt som påstås. Lyssna och återkom. Är du lika misstänksam och anti efteråt, fair enough, men då går det att ha en lite mer givande diskussion. Är det bara tjafs du är ute efter får du skriva till någon annan.