Citat:
Ursprungligen postat av
infidel
Mer svennebonnläpperier. Det höga trycket är utanför ubåten, inte inuti. Kollapsar skrovet så imploderar ubåten på en millisekund. Det sugs inte ut någon luft. Luften som finns inuti ubåten komprimeras. Hur kan du tänka så dåligt?
Som sagt, sådana här händelser visar hur lite en vanlig svenne bonnläpp förstår sig på basal naturvetenskap och teknik. Det är därför allmän rösträtt inte fungerar och politiker utan civilingenjörsutbildning inte fungerar för hela vårt samhälle är baserat på naturvetenskap och teknik. I Kina så sitter det sex civilingenjörer (Xi Jinping är själv civilingenjör i kemi) och en med en avancerad utbildning i fysik och styr i den absoluta toppen. I Sverige har vi be-boppande diskobiatchar, kriminella fixartyper och rena svindlare som Ruinfältet och Snorkråkesson i toppen av det politiska systemet.
Stockton Rush hade ju själv en civilingenjörsexamen från Princeton. Men det räckte uppenbarligen inte. Resten av besättningen bestod tydligen av en pakistansk affärsman och hans påstått vettskrämda son, en brittisk affärsman och en fransk sjöofficer.
Själv vet jag noll och intet om teknik men mina erfarenheter av självlärda hemmafixare och hobbybyggare är att de inte förstår att de inte vet vad de sysslar med just eftersom de inte kan föreställa sig att de begår några misstag. De kan lite grand men detta lilla grand blir dem en stor bjälke i ögat. De flesta hobbyskruvare kan ju inte ens montera en vanlig köksfläkt eller byta kamkedja på en bil utan att förstöra saker.
Just därför tycker jag sunda förnuftet säger ifrån när man hör talas om sådana här dårpippiprojekt. "Hej jag har en examen i flyg- och rymdteknik från ett fint universitet så nu tänker jag bygga en Nintendoubåt och dyka ända ner till Titanic. Häng med!" Eh, nej tack jag tror jag tar en vanlig promenad i solen stället?