2023-06-23, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Media ljuger regelbundet om precis allt möjligt. Det är inte olagligt om du nu tror det. Svenne bonnläpp är för okunnig och dum för att förstå det.

Inte säker på att det är lagligt att sprida falska nyheter faktiskt.
Citera
Medlem
brunnsangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Drivkraften var nog inte att tjäna pengar, det handlar om en "galen" entusiast.

Tror inte heller det men kan samtidigt inte förstå hur många gånger man tycker att det är kul att åka ned till titanic. Är väl "hela upplevelsen runtomkring" som gör det kanske.

För mig skulle han blivit ihågkommen som en skön jävel som gjorde något galet som han älskade om det inte vore för att han lurade med sig fler personer ned i djupet.
Rätt skoj ändå när han sitter där i sin lilla tub och stolt visar upp sin "manöverutrustning", den glöden hade jag gärna haft lite oftare.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jaa, annars hade ju en cyanidkapsel varit mycket billigare.
Jag skrev detta tidigt i tråden att jag hoppades de hade en sådan var om detta skulle bli långdragit!
Nu gick det förmodligen bara på en sekund så de fattade nog inte ens vad som hände !
Citera
2023-06-23, 16:58
Citat:
Ursprungligen postat av Rommeskracken
hahahaha ! nu har vi en riktig E=mc2 här va ?
Kanske berg väger mera en vatten eller?
Ja, per volymenhet. Pga olika densitet.
Vatten mer än luft. Sten (de flesta typer) mer än vatten.
Mvh.
Citera
2023-06-23, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Mer svennebonnläpperier. Det höga trycket är utanför ubåten, inte inuti. Kollapsar skrovet så imploderar ubåten på en millisekund. Det sugs inte ut någon luft. Luften som finns inuti ubåten komprimeras. Hur kan du tänka så dåligt?

Som sagt, sådana här händelser visar hur lite en vanlig svenne bonnläpp förstår sig på basal naturvetenskap och teknik. Det är därför allmän rösträtt inte fungerar och politiker utan civilingenjörsutbildning inte fungerar för hela vårt samhälle är baserat på naturvetenskap och teknik. I Kina så sitter det sex civilingenjörer (Xi Jinping är själv civilingenjör i kemi) och en med en avancerad utbildning i fysik och styr i den absoluta toppen. I Sverige har vi be-boppande diskobiatchar, kriminella fixartyper och rena svindlare som Ruinfältet och Snorkråkesson i toppen av det politiska systemet.

Stockton Rush hade ju själv en civilingenjörsexamen från Princeton. Men det räckte uppenbarligen inte. Resten av besättningen bestod tydligen av en pakistansk affärsman och hans påstått vettskrämda son, en brittisk affärsman och en fransk sjöofficer.

Själv vet jag noll och intet om teknik men mina erfarenheter av självlärda hemmafixare och hobbybyggare är att de inte förstår att de inte vet vad de sysslar med just eftersom de inte kan föreställa sig att de begår några misstag. De kan lite grand men detta lilla grand blir dem en stor bjälke i ögat. De flesta hobbyskruvare kan ju inte ens montera en vanlig köksfläkt eller byta kamkedja på en bil utan att förstöra saker.

Just därför tycker jag sunda förnuftet säger ifrån när man hör talas om sådana här dårpippiprojekt. "Hej jag har en examen i flyg- och rymdteknik från ett fint universitet så nu tänker jag bygga en Nintendoubåt och dyka ända ner till Titanic. Häng med!" Eh, nej tack jag tror jag tar en vanlig promenad i solen stället?
Citera
2023-06-23, 17:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingaman
Hahaha. Vattentrycket utövar kraft per yta på ubåten. Tåg-hjulet och rälsen utövar kraft per yta på kaviar-tuben.
Faktiskt en ganska bra jämförelse för er amatörer.
Mvh.

Men ta och fatta vad Implosion ÄR!
https://sv.wikipedia.org/wiki/Implosion

Tror du att det är när man kör över ev kaviartub på rälsen med ett TÅG???
Citera
2023-06-23, 17:02
Avstängd
Citat:
Ja, per volymenhet. Pga olika densitet.
Vatten mer än luft. Sten (de flesta typer) mer än vatten.
Mvh.

Läser du det jag säger baklänges ? eller vad är ditt problem?
Citera
2023-06-23, 17:07
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
hahahaha ! nu har vi en riktig E=mc2 här va ?
Kanske berg väger mera en vatten eller?
Så vatten väger mindre än luft? Och en kaviartub som ett tåg kör över är en implosion? Tror någon totalt missat fysiklektionerna.

Jag tror att att krashen var en implosion.
Senast redigerad av Stormpiskare 2023-06-23 kl. 17:09.
Citera
2023-06-23, 17:07
Medlem
dirtydave82s avatar
Någon annan här som tycker att "Oceangate Titan" ser ut som en leksak i förhållande till James Cameron's "Deepsea Challenger"? Skulle inte ens gå ner på 100 m med Titan. Ett riktigt självmords äventyr sen dag 1.
Citera
2023-06-23, 17:09
Citat:
Okey låt hör då!
Vad är trycket på 4000meter per m2?
Om du menar trycket så är det 4 000 ton per kvadratmeter.
Men du kan inte fråga vad trycket är per kvadratmeter.
Du skulle kunna fråga hur stor kraft det är per kvadratmeter (vilket är trycket).
Mvh.
Citera
2023-06-23, 17:13
Citat:
Ursprungligen postat av dirtydave82
Någon annan här som tycker att "Oceangate Titan" ser ut som en leksak i förhållande till James Cameron's "Deepsea Challenger"? Skulle inte ens gå ner på 100 m med Titan. Ett riktigt självmords äventyr sen dag 1.
Jag skulle inte ens sätta mig i Oceangate Titan på torra land.
Och nu finns det ju som väl är ingen mer som luras att riskera sitt liv i denna amatörernas konstruktion.
Då den inte existerar som ett sammansatt aggregat längre.
Mvh.
Citera
2023-06-23, 17:15
Avstängd
Citat:
Om du menar trycket så är det 4 000 ton per kvadratmeter.
Men du kan inte fråga vad trycket är per kvadratmeter.
Du skulle kunna fråga hur stor kraft det är per kvadratmeter (vilket är trycket).
Mvh.

Är du dum på riktigt???
Trycket per M2 sa jag inte det ditt miffo!
Sluta dumma dig !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in