• 9
  • 10
2022-05-30, 07:16
Medlem
AlucardaLuciferas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
Facebook Marketplace. Det går dock inte att ha auktioner, men för att sälja saker och nå ut till så många som möjligt är det suveränt. Helt gratis också.

Tyvärr har ju Facebook marketplace dekat ner sig rejält på senare tid. Likaså Blocket är helt omöjligt att sälja på nuförtiden. För varje scammare och prutare på tradera har du minst 10 försäljningar, på Facebook och blocket har du 1 försäljning på kanske 50 prutare/scammers. Då har jag inte räknat in den eviga frågan "Är varan fortfarande tillgänglig?" och sen när du svarar ja blir du helt ignorerad. Tradera stänger även av scammare direkt vilket inte sker på facebook.
Citera
2023-04-28, 06:13
Medlem
Bumpar tråden. Dags att väcka liv i diskussionen. Hur tycker ni tradera utvecklats? Hur går ert köp / sälj? Vad tror ni, kommer sajten förändras nästa år när säljarna fattat att tradera kommer rapportera deras försäljning till skatteverket?
Personligen har jag noterat att sidan laddar mycket långsammare i webbläsaren nu mera. Men jag antar det beror på alla nya funktioner. Man har ju verkligen vässat sin marknadsföring.
Citera
2023-06-22, 09:09
Medlem
BlackBookss avatar
Sellpy får kicken av Tradera.

Kanske gynnar det privat säljarna. Men det kommer ju ändå finnas andra större företag kvar på siten.
Tex Myrorna, Stadsmissionen, Footly mfl..

https://www.expressen.se/nyheter/tra...ar-samarbetet/
Senast redigerad av BlackBooks 2023-06-22 kl. 09:32.
Citera
2023-06-24, 16:03
Medlem
AlucardaLuciferas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Bumpar tråden. Dags att väcka liv i diskussionen. Hur tycker ni tradera utvecklats? Hur går ert köp / sälj? Vad tror ni, kommer sajten förändras nästa år när säljarna fattat att tradera kommer rapportera deras försäljning till skatteverket?
Personligen har jag noterat att sidan laddar mycket långsammare i webbläsaren nu mera. Men jag antar det beror på alla nya funktioner. Man har ju verkligen vässat sin marknadsföring.

Möjlighet att göra köp på avslutade auktioner och prisförslag på aktiva köp nu auktioner samt alla betalningsmedel integrerade via Tradera är bra förbättringar. Däremot är deras internationella frakt helt vansinnig. Ett brev till Danmark kostar 180:- när Postnord tar 54:-.
Citera
2023-06-24, 16:18
Medlem
Ja det är en klar förbättring faktiskt. Eftersom man inte längre kan kontakta säljare via en avslutad annons är det ju toppen att kunna föreslå ett köp. Hur många gånger har man inte missat annonser som faktiskt inte fick några bud. Då är det ju bra man har chansen att köpa direkt Och slippa vänta på attraktiva dem ska start igen.
Citat:
Ursprungligen postat av AlucardaLucifera
Möjlighet att göra köp på avslutade auktioner och prisförslag på aktiva köp nu auktioner samt alla betalningsmedel integrerade via Tradera är bra förbättringar. Däremot är deras internationella frakt helt vansinnig. Ett brev till Danmark kostar 180:- när Postnord tar 54:-.
Citera
2024-08-10, 09:40
Medlem
fellowvessels avatar
Sidägarna borde kräva att en sak får säljas för max halva nypriset.

Enda sen starten, I decennier, så har 95% av allt på loppmarknad sidor som blocket & tradera varit upplagt av folk som tycker en 9 år gammal dator är värd nypris typ 18k när den är värd 3k osv, löjeväckande korkade jävla idioter.

Själv sålde jag en PlayStation 3 med 120 spel för typ 1400 när den var aktuell, gör samma sak i datorspel om den har ett auktionshus, jag är inte en rövtratt eller inavlad.

Och det säger jag inte i något slags medvetet eller undermedvetet självintresse, jag köper inte begagnat.
Senast redigerad av fellowvessel 2024-08-10 kl. 09:50.
Citera
2024-09-03, 08:23
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fellowvessel
Sidägarna borde kräva att en sak får säljas för max halva nypriset.

Hej då antikviteter och samlarföremål...
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in