Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-05, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Fast Bianca har ju sagt att de träffade Emilio ibland på helgerna när de var små, så det tror jag inte stämmer riktigt.
Vad gäller ytterdörren så tror jag att det var så att det hände när B var typ 14-15 år. P hade löst någon i familjen som skulle hålla koll, men B lyckades övertyga dem om att det inte behövdes eftersom hon skulle sova borta hos en kompis. Vilket hon då inte gjorde, utan hade fest istället.
B kunde nog vara väldigt slug och kreativ så jag tycker nog inte att allt går att skylla på att Pernilla var en dålig mamma.
Hon var ju tvungen att jobba och försörja barnen och hennes jobb är ofta förlagt till helger. Emilio gick ju tydligen inte att lita på riktigt.
Emilio behandlade inte Pernilla speciellt väl och jag förstår att man som förälder reagerar ifall någon behandlar ens barn väldigt illa.
På vilket sätt skrämde dom Emilio?
Tror du verkligen att han hade accepterat att bli skrämd av P och C?
Vi pratar alltså om en man med häftigt italienskt humör, som misshandlade och dödshotade P och i princip hela familjen, som inte drog sig för att attackera P fysiskt inför ögonen på barnen som stod och skrek att han skulle sluta, en man vars ego blev så sårat att han vägrade närvara vid B's födelse, en man som knappt har erkänt och tagit ansvar för sina handlingar utan istället flydde landet och sina barn eftersom han blev så HIMLA orättvist behandlad i media.

😊
Citera
2023-07-06, 13:25
Medlem
Artikel i Expressen med herr Bauer.
Jag har ett jättebra jobb säger han.
Problemet är att han aldrig får behålla jobben särskilt länge.🤔
Citera
2023-07-06, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza78
Artikel i Expressen med herr Bauer.
Jag har ett jättebra jobb säger han.
Problemet är att han aldrig får behålla jobben särskilt länge.🤔

Vilket jobb är det han avser? Inköpare på ICA, eller övervakare till tjäääjjen Pernilla?
Citera
2023-07-08, 16:44
Medlem
Themoonbarkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Tror att Pernilla lät inte Emilio träffa sina barn innan de blev myndiga och fick bestämma själv. Pernilla och hennes mamma skrämde fotlöpande Emilio. Det fanns tom en sida i internet där dom berättade hur Emilio behandlade Pernilla. Tror inte att Pernilla är inte heller någon ängel.
Pernilla var inte en anvarsfull mamma. Hon lämnade barnen hemma när hon åkte på dansbanan att sjunga. När hon kom hem på morgonen så var tom ytterdörren borta från huset. Bianca passade på att ordna fest hemma.

Som sagt finns en bok av Emilio som heter La Familgia. Där porträtteras en HELT annan bild en gulliga lilla Nilla - tro mig. Det skulle bli 2 till men de blev sams innan. Kanske fanns en anledning. Jag tror Emilio kan ha en hel del poänger i boken.
Citera
2023-07-08, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Themoonbarking
Som sagt finns en bok av Emilio som heter La Familgia. Där porträtteras en HELT annan bild en gulliga lilla Nilla - tro mig. Det skulle bli 2 till men de blev sams innan. Kanske fanns en anledning. Jag tror Emilio kan ha en hel del poänger i boken.

2 till av vad?
Sen är det ju kanske inte helt märkligt att Emilio vill förmedla en annan bild och jag tror inte heller att P gjorde allt rätt. Faktum kvarstår dock att det inte var HON som misshandlade och dödshotade. Det var och förblir Emilio som gjorde det.
Citera
2023-07-09, 09:36
Medlem
Citat:
2 till av vad?
Sen är det ju kanske inte helt märkligt att Emilio vill förmedla en annan bild och jag tror inte heller att P gjorde allt rätt. Faktum kvarstår dock att det inte var HON som misshandlade och dödshotade. Det var och förblir Emilio som gjorde det.

Absolut, men även ett offer kan vara idiot även om skulden ligger hos förövaren. Tror ändå att hennes dubbelnatur, fnittrig och tjäjjig kontra det som skrivs i tråden, blir problematisk i en relation. Nu verkar ju Bauer vara av samma skrot och korn; ängel på ytan men narcissistiskt lagd i lönndom. Så det ÄR kanske en bra match!

För att återgå till skvaller om PW - finns det vittnen till misshandeln (både psykisk och fysisk)?
Citera
2023-07-09, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Absolut, men även ett offer kan vara idiot även om skulden ligger hos förövaren. Tror ändå att hennes dubbelnatur, fnittrig och tjäjjig kontra det som skrivs i tråden, blir problematisk i en relation. Nu verkar ju Bauer vara av samma skrot och korn; ängel på ytan men narcissistiskt lagd i lönndom. Så det ÄR kanske en bra match!

För att återgå till skvaller om PW - finns det vittnen till misshandeln (både psykisk och fysisk)?

Att den du valt att leva med är idiot ger dig inte rätt att misshandla. Idioti är inte olagligt.
Vet ej angående vittnen. Mordhoten finns ju inspelade på band.
Jag har läst om det där nån gång för länge sedan men kommer inte riktigt ihåg. Vet att Christina har sagt att de har fått rycka ut akut hem till Pernilla flera gånger i samband med bråk mellan P och E.
Det kan vara att anhöriga och vänner har sett spår på P efter misshandel, men jag vet verkligen inte. Jag bara gissar.
Barnen har ju varit vittne till åtminstone en incident, men det lär de ju aldrig prata om offentligt.
Citera
2023-07-11, 10:43
Medlem
Themoonbarkings avatar
Citat:
2 till av vad?

Helt sant. Men det är knappast fel att få två bilder av en situation som man inte har en enda aning om eller hur? Med det menar jag INTE misshandeln utan familjeförhållandena som Emilio beskriver. Misshandel dömdes han för om jag inte missminner mig så den avser jag alltså inte. 2 böcker till ska det stå.
Senast redigerad av Themoonbarking 2023-07-11 kl. 10:46.
Citera
2023-07-11, 16:18
Medlem
Citat:
Helt sant. Men det är knappast fel att få två bilder av en situation som man inte har en enda aning om eller hur? Med det menar jag INTE misshandeln utan familjeförhållandena som Emilio beskriver. Misshandel dömdes han för om jag inte missminner mig så den avser jag alltså inte. 2 böcker till ska det stå.

Nej, inte alls. Jag förordar att få bådas versioner. Sen kan jag nog känna att E's version känns lite som en "ge igen" version. Han vill inte stå där ensam med hundhuvudet helt enkelt!
Vet inte om P har pratat något om hur de hade det förutom misshandeln direkt.
Citera
2023-07-11, 16:44
Medlem
Themoonbarkings avatar
Citat:
Nej, inte alls. Jag förordar att få bådas versioner. Sen kan jag nog känna att E's version känns lite som en "ge igen" version. Han vill inte stå där ensam med hundhuvudet helt enkelt!
Vet inte om P har pratat något om hur de hade det förutom misshandeln direkt.

Faktum är att vi vet inte yt smack om P uppväxt eller tid fram till wahlgrens. Det talas aldrig om det och B sitter och säger att hon minsan vet en massa. Det för hon nog. P lär ha gått hos psykolog. Att se Wahlgrens med Freuds ögon ger en hel del intressanta takes. E kan visserligen tolkat saker på sitt sätt och vinklat det men boken är nog inte en hel fantasi. Notera hur det aldrig pratas om de där åren. Nu fläks livet ut dock. Min enkla teori om Ps barndom är att hon aldrig fick vara barn för C ville förlänga sitt liv rakt ner i sin enda dotter som hon slängde upp på scen då hon var liten. Därav är hon ett barn nu och kommer aldrig någonsin växa upp. Hon vill det inte ens. Minns du att hennes pappa betalade hennes räkningar i vuxen ålder för hon inte visste eller orkade lära sig hur man gjorde? Kanske stageat men skulle absolut inte förvåna.
Citera
2023-07-11, 23:27
Medlem
Citat:
Faktum är att vi vet inte yt smack om P uppväxt eller tid fram till wahlgrens. Det talas aldrig om det och B sitter och säger att hon minsan vet en massa. Det för hon nog. P lär ha gått hos psykolog. Att se Wahlgrens med Freuds ögon ger en hel del intressanta takes. E kan visserligen tolkat saker på sitt sätt och vinklat det men boken är nog inte en hel fantasi. Notera hur det aldrig pratas om de där åren. Nu fläks livet ut dock. Min enkla teori om Ps barndom är att hon aldrig fick vara barn för C ville förlänga sitt liv rakt ner i sin enda dotter som hon slängde upp på scen då hon var liten. Därav är hon ett barn nu och kommer aldrig någonsin växa upp. Hon vill det inte ens. Minns du att hennes pappa betalade hennes räkningar i vuxen ålder för hon inte visste eller orkade lära sig hur man gjorde? Kanske stageat men skulle absolut inte förvåna.

Det ENDA vi vet HELT SÄKERT är att du inte kan skriva svenska.
Helt ärligt, man förstår INGET av dina taffliga inlägg på grund av att du inte kan skriva svenska. Dina "enkla teorier" kan du ta och stoppa upp där du är som högst när du plockar potatis (om du fattar den omskrivningen).
Citera
2023-07-11, 23:42
Medlem
thaimans avatar
Första gången jag såg Pernilla var då hon som Max treåring fick följa med sin mor på Chinateatern då Ann-Margret uppträdde där.
Något sötare får man leta efter,liten klänning med spetsar å grejer, jag har nog aldrig skådat en sötare unge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in