Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-11, 07:56
Medlem
Lonlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voltage3000
Nu på onsdag alltså. Vilken helig skrift är det tror ni?

Själv hoppas jag på att det är Torah och den israeliska flaggan.

Eftersom han inte angett vilken skrift det är så borde ju vara Guds utvalda folks bok.

Det får vara slut med daltandet om att man inte får kritisera judar och deras satanism.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/p...-i-helsingborg

Tror ju dock inte att det skulle bli något rabalder då. Kanske blir det tvärtom, muslimer och de som vurmar om muslimer, hade hejat på och hyllat branden..
Citera
2023-07-11, 08:18
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
En dock på Erdoğan som håller koranen i sin famn som dom tänder på hade vart nått

Med en Muhammedkarrikatyr i en av händerna, Kanske skall han sitta på en gris eller galen hund också
Citera
2023-07-11, 08:48
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
Han tillägger även att det aldrig fanns en reell risk att koranen skulle brännas under aktionen.”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/he...rg-far-godkant

Vad ska han bränna menar han?
Enligt SVT (Han vill stoppa Sveriges Natointräde – genom bokbål):
Lucas Ljungkvists utformning av aktionen är att han tar med sig tre böcker i en påse och sedan tar han slumpmässigt en av böckerna. Enligt honom är de andra böckerna inte nödvändigtvis religiösa, och att koranen är med är på grund av Erdoğans löfte att inte godkänna Sveriges Natoninträde så länge koranbränningar är tillåtna.

– Mitt mål är att Sverige aldrig blir medlem i Nato, säger han.
Citera
2023-07-11, 08:52
Avstängd
Men va fan är det han säger
Han tillägger även att det aldrig fanns en reell risk att koranen skulle brännas under aktionen.

Så vad i helvete är detta för en meningslös grej han ska göra nu

Först trodde jag han skulle va anti Nato och då måste han bränna Koranen.

Nu ska han inte bränna Koranen, vad är då meningen med det hela.

Viken stolle. Hoppas han bränner Torah istället vilken suprise för alla muslimer som kommer dit. Dom kommer säkert hurra han istället 😅🤣 Vilken potttvist.
Citera
2023-07-11, 08:52
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
för egen del borde du begränsa din yttrandefrihet, med tanke på hur jävla illa du skriver. "man gapar yttrandefrihet"?

Ojsan, råkade jag trampa just en sådan på tårna här kanske

Men ni är ju ok med koranbränningar. Whats the problem
Citera
2023-07-11, 09:11
Medlem
olikafargers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Hets mot folkgrupp.

Polisen får skylla sig själv som beviljar tillståndet.

Vi har inte yttrandefrihet i Sverige.

Skulle jag gå ut och skrika att jag hatar negrar så skulle jag åka på däng av vänstern.

Jag får bara tänka att jag hatar negrar men jag får inte säga det högt.

Religion är inte ett folk, folkslag, hudfärg eller annan etnisk tillhörighet.
Citera
2023-07-11, 09:15
Medlem
olikafargers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPHuvudsak
Är det verkligen anmärkningsvärt? Har för mig att ungefär 13% av svenskar ser sig som kristna. Varför skulle vi övriga bry oss ens litegrann om en bränd bibel? Sverige är sekulärt, inte kristet.

Turkiet är också sekulärt, likaså Bosnien, Montenegro mm även om dessa länder är muslimska.
Citera
2023-07-11, 09:21
Medlem
Han ser ute som urtypen för Södermalmsmiljövänstern = har inte cojones nog att elda ens en Biltemakatalog.
Citera
2023-07-11, 09:30
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Det handlar inte längre bara om att hindra Sveriges tillträde i NATO, det handlar nu även om att hindra Turkiet från att kohandla sig in i EU, vilket hade varit en mycket större katastrof än ett svenskt NATO-medlemskap.
Citera
2023-07-11, 09:38
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En ansökan att elda en Torah i Stockholm nekades för inte så länge sedan.
Egyptiern? Nej han lugnade sig, drog tillbaka sin ansökan och sket i det. Han skulle "göra det senare" och nu är det glömt.
Citera
2023-07-11, 09:44
Medlem
Kattknullarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Hets mot folkgrupp.

Polisen får skylla sig själv som beviljar tillståndet.

Vi har inte yttrandefrihet i Sverige.

Skulle jag gå ut och skrika att jag hatar negrar så skulle jag åka på däng av vänstern.

Jag får bara tänka att jag hatar negrar men jag får inte säga det högt.
Enligt yttrandefriheten så får man inte säga att man hatar negrer, det är hets mot folkgrupp. Man får dock elda koranen, det är givetvis inte hets mot folkgrupp.
Citera
2023-07-11, 10:26
Medlem
Trolltestets avatar
Det är den 29-årige Lucas med långt och sliskigt hårdrockarhår och ring i näsan som nu är redo för att kanske börja kosta staten ett par miljoner kronor extra per år, för publicitetens skull. Kanske blir Sveriges dyraste 'Like' hittills?
Citat:
Ursprungligen postat av Ricimer
Nyss kom beskedet att vi får gå med i Nato, så då ställer nog vänstervridne Lucas in bränningen, det verkar ganska poänglöst nu.
Det är inte klart ännu. Lucas kanske hoppas kunna slänga in en sista skiftnyckel i maskineriet innan serviceluckan skruvas fast för gott.
Citat:
Ursprungligen postat av S.W.I.M
Det handlar inte längre bara om att hindra Sveriges tillträde i NATO, det handlar nu även om att hindra Turkiet från att kohandla sig in i EU, vilket hade varit en mycket större katastrof än ett svenskt NATO-medlemskap.
I samma ögonblick alla papper är påskrivna och vi formellt är med i Nato så kommer man förhoppningsvis att köra ett långfinger så långt upp i turkiets anus att det kommer ut genom näsan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in