Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-26, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Men vi behöver ju inte importera fler psykfall.

Så kan man se det, det finns tillräckligt många svennepsykfall som det är.
Citera
2023-07-26, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnolaDinMama
Milad Salari är bara ännu en av oändligt många islamistiska terrorister. Tänker svenska folket fortfarande att vi ska respektera muslimer och islam? Hur ser opinionen ut?

Sluta ordbajsa. Finns inget som tyder på att det fanns politiskt motiv.
Citera
2023-07-26, 21:55
Medlem
Citat:
Snarare du som ljuger och sprider falsk information. Skrek Allah Akbar när han knivhögg flickan och ang. ditt falska påstående om "psykfall".

- "Inledningsvis antydde psykiatriska utvärderingar en potentiell allvarlig psykisk störning, men en senare undersökning bestred detta påstående."

Källa: https://www.krimfup.se/articles/mord...or-garningsman

Han skrek inte alls. Inget vittne säger det.
Sluta sprid skitsnack jävla kränkta göbbe.
Citera
2023-07-26, 21:58
Medlem
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...ken-1.93698093

Göteborgs-Posten har en tycka-synd-om artikel avseende gärningsmannen.
Barndomsvänner har letats upp och de säger att han var "superfin" om än strulig som barn,
och blev traumatiserad när han var barn då hans pappa (var bilförare och voltade 50 meter ur en rondell, inget antytt om trafikbrott där) avled i en trafikolycka där nuvarande gärningsman var med och skadades.
Han har missbrukat knark och suttit i fängelse flera gånger, men inte ansetts fått hjälp.

Snyft.
Notera det ordet är min sarkasm.
Jag tycker media är för beskyddande mot brottslingar.
Eftersom han inte var arab (utan iranier) så har GP publicerat namnet.

En annan journalist på GP har dock skrivit att en expert velat se straff såsom för mord, GP kanske velat balansera lite.
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...rd-1.105781146

Generellt sett har GP letat upp massa inblandade och pressat dem på uttalanden, mormodern, en väktare som var nära och ingrep, barndomsvänner till GM etc.
Citera
2023-07-26, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Är du dum på riktigt. Han led av psykisk ohälsa det står i länken. Självklart gjorde han det under tillfället också. Men han var inte allvarligt psykiskt sjuk. Vad är så svårt att förstå?
Han skrek ingen ting inget vittne säger det. Det enda någon hört är att han säger "jag gjorde det för jag fick ingen hjälp" Läs fuppen och sitt inte och hitta på.

Att må dåligt är ingen ursäkt eller förmildrande omständighet för att begå våld mot andra. Det finns massor av människor som mår dåligt men inte skulle göra en fluga förnär. Varför du vill bunta ihop alla dem med det här avskrädet är frågan.
Citera
2023-07-26, 22:09
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Att må dåligt är ingen ursäkt eller förmildrande omständighet för att begå våld mot andra. Det finns massor av människor som mår dåligt men inte skulle göra en fluga förnär. Varför du vill bunta ihop alla dem med det här avskrädet är frågan.
Var fan har jag skrivit det? Men att en läkare skriver ut den kombon av mediciner till en missbrukare är tjänstefel.
Citera
2023-07-26, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Det var också min spontana reaktion. 14 år är ingenting ett sånt här fall. 35-40 år hade varit mer rimligt sett till den skada han åsamkat. I USA hade han sannolikt fått livstid, bokstavligen. Men vi bor i Sverige och vi är så fucking humana (mot brottslingar men inte mot brottsoffer).

I sådana här fall är det ju helt sjukt. Det är helt oprovocerat våld och dessutom mot ett barn! Nej en sådan person kan inte få komma ut igen någonsin. Det är ju en stor risk att han gör något liknande igen. 14 år är väl inget straff heller direkt.
Citera
2023-07-26, 23:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inte mycket till straff.

Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
I sådana här fall är det ju helt sjukt. Det är helt oprovocerat våld och dessutom mot ett barn! Nej en sådan person kan inte få komma ut igen någonsin. Det är ju en stor risk att han gör något liknande igen. 14 år är väl inget straff heller direkt.

Ja detta är helt sjukt.

En sådan här synnerligen farlig person skall inte vara ute och springa fri som fågeln. Risken är helt klart uppenbar att han upprepar det hela och stjäl en ny kniv/knivar. Inte mycket till straff GM fick men inget förvånar mig längre. Han skulle ha haft ett livstidsstraff även om detta inte är på livstid.
Citera
2023-07-26, 23:28
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-I-L
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...ken-1.93698093

Göteborgs-Posten har en tycka-synd-om artikel avseende gärningsmannen.
Barndomsvänner har letats upp och de säger att han var "superfin" om än strulig som barn,
och blev traumatiserad när han var barn då hans pappa (var bilförare och voltade 50 meter ur en rondell, inget antytt om trafikbrott där) avled i en trafikolycka där nuvarande gärningsman var med och skadades.
Han har missbrukat knark och suttit i fängelse flera gånger, men inte ansetts fått hjälp.

Snyft.
Notera det ordet är min sarkasm.
Jag tycker media är för beskyddande mot brottslingar.
Eftersom han inte var arab (utan iranier) så har GP publicerat namnet.

En annan journalist på GP har dock skrivit att en expert velat se straff såsom för mord, GP kanske velat balansera lite.
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...rd-1.105781146

Generellt sett har GP letat upp massa inblandade och pressat dem på uttalanden, mormodern, en väktare som var nära och ingrep, barndomsvänner till GM etc.
Jag kräktes 🤮 när jag läste detta snyft-reportage..borde skämmas G-P..skönt att läsa kommentarerna till artikeln..men tyvärr..det kommer bara bli värre..Sverige måste börja massutvisa, dra in medborgarskap mm..
Citera
2023-07-26, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Att du inte begriper är inte mitt fel. Nej jag gillar inte terrorister. Det är du som inte kan läsa. MEN JE DÅ FAN I OCH ANKLAGA FOLK. Din lilla nolla.

Varför kallar du mig en nolla? Jag kallade dig aldrig något elakt, nu är dyslektiker nollor oxå 🤨
Citera
2023-07-26, 23:36
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Vad är det islam vinner? Ett nytt dysfunktionellt land dom flydde från innan dom kom hit

Ja precis. Hela jorden ska vara täckt av mördare och våldtäktsmän samtidigt som azan skanderar jorden över. Sen bankjudarna på toppen. Det här är alltså planen de har.

Svält, fattigdom, total anarki. Detta är alltså vad vissa kämpar för.
Citera
2023-07-26, 23:54
Bannlyst
Citat:
Snarare du som ljuger och sprider falsk information. Skrek Allah Akbar när han knivhögg flickan och ang. ditt falska påstående om "psykfall".

- "Inledningsvis antydde psykiatriska utvärderingar en potentiell allvarlig psykisk störning, men en senare undersökning bestred detta påstående."

Källa: https://www.krimfup.se/articles/mord...or-garningsman
Ja det är ju ganska klart, han hade inga psykiska sjukdomar vid brottstillfället så inte lönt att diskutera det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in