2023-07-29, 05:28
Medlem
orkidektommys avatar
Psykisk ohälsa är en förutsättning för att vilja dö för man kan säkert leva gott som ekonomiskt utblottad, blind, döv och förlamad med cancer och syrgasmask så länge man är lycklig eller nöjd med det tillståndet.
Hur ofta tänker ni på att ta livet av er själva oavsett vad ursprunget/orsaken är till er psykiska ohälsa?
Citera
2023-07-29, 06:11
Medlem
orkidektommys avatar
Citat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Eternal_oblivion
Contemporary scientists Steven Pinker and Sean Carroll assert that death is equivalent to eternal oblivion, as science finds no mechanism to continue consciousness after death.
Neuroscientist Giulio Tononi, consciousness is "all we are and all we have: lose consciousness and, as far as you are concerned, your own self and the entire world dissolve into nothingness.
Här kan man läsa om vad dessa män anser att livet är. Hehe.. Men vi snackar att ta oss ut ur existensen permanent. "Oblivion is not possible", så vad gör man?
Citera
2023-07-29, 06:12
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkidektommy
Psykisk ohälsa är en förutsättning för att vilja dö för man kan säkert leva gott som ekonomiskt utblottad, blind, döv och förlamad med cancer och syrgasmask så länge man är lycklig eller nöjd med det tillståndet.
Hur ofta tänker ni på att ta livet av er själva oavsett vad ursprunget/orsaken är till er psykiska ohälsa?
När jag var ung, så gott som oavbrutet. Numer kanske 2-3 gånger per vecka.
Citera
2023-07-29, 06:23
Medlem
Aldrig. Ni som tänker på det borde nog söka hjälp. Och jag hoppas att ni verkligen gör det.
Citera
2023-07-29, 06:24
Medlem
Ichwills avatar
3-4 ggr per dag.
Citera
2023-07-29, 06:30
Medlem
Tjackhoraas avatar
Citat:
Kan va upp till 10 gånger per dag men ibland 10 gånger per månad bara 🤷🏻‍♀️
Citera
2023-07-29, 06:40
Medlem
orkidektommys avatar
Någon skrev "sök hjälp" som jag tänkte besvara men som raderades innan jag fick möjlighet. Söka hjälp hur, för vad och hos vem? Vem skulle kunna hjälpa. Trött på sådana kommenterar. Om man tror att hjälp finns för någon så vet jag hur lite sådana personer förstår. Det finns ingen hjälp era dårar.

Det finns många sätta att dö på. Man kan få en stroke eller ett skott i huvudet men det är ungefär samma sak. Man kan brännas på en påle likt en häxa förr i tiden och det är nog svettigt. Men tiden spikad på korset är så liten jämfört med evigheten att det i ett större perspektiv kan kvitta.

Jag tänker ofta på döden. Jag vill dit men har en upplevelse om att jag redan har dött ett antal gånger bara som denna individ jag är nu. Många ligger bakom mig vars liv tog andra vägar och slut. Jag, denna just nu, är hela tiden den som fortsätter.
Senast redigerad av orkidektommy 2023-07-29 kl. 07:03.
Citera
2023-07-29, 07:16
Medlem
Citat:
Varje dag
Citera
2023-07-29, 07:19
Medlem
orkidektommys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
Varje dag
Det är nog fullt normalt. Skulle tippa på att de flesta tänker på självmord ungefär var eller varannan dag. Det är inget konstigt utan bara tabu, skamligt eller tråkigt att prata om.
Citera
2023-07-29, 07:24
Medlem
Muppetys avatar
Under den långa period jag var deprimerad, 1996-2021, varje dag. Men för ca 2 år sen släppte det äntligen! Är nu rädd för att dö, dock fortfarande nyfiken på vad som händer, men jag hoppas att svaret på det är långt bort.
Citera
2023-07-29, 07:43
Medlem
orkidektommys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Under den långa period jag var deprimerad, 1996-2021, varje dag. Men för ca 2 år sen släppte det äntligen! Är nu rädd för att dö, dock fortfarande nyfiken på vad som händer, men jag hoppas att svaret på det är långt bort.
Det var lång tid men var i så fall bara så det var, varken mer eller mindre. Klart att man är rädd för att dö annars hade nog alla varit döda. Första motgång och ett rep runt halsen...
Att vilja leva är en slags psykos för objektivt sett finns det inte mycket för någon att leva för. Livsglädje är maximalt bara tro. Det finns korta stunder av äkta njutning men inte utan föregående smärta, längtan, hunger mm.
Jag hoppas en stor lastbil kör över mig när jag tänker på något annat. Man är inte längre en nyfiken ungdom som låter sig luras av att "det finns något". Ja i ens föreställningsvärld i så fall men utanför den är vi alla lika deprimerade. Så är det vare sig du vill eller inte.
Citera
2023-07-29, 08:31
Medlem
Varför tycker du det är intressant hur ofta man vill ta självmord, relevantast är självklart, varför man vill ta självmord, ifall du samtidigt är kaxig, hoppas jag du är unik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in