Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-08-01, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Intressant. Biden och Obama är de presidenter genom tiderna som ökat statsskulden mest under sina två första år. Obama är den som ökat statsskulden mest under hela sin presidentperiod (delvis pga en finanskris) och Trump avslutade med en stor ökning pga pandemin.

Obama hade dock 8år på sig att öka statsskulden med 9 000miljarder. Trump ökade statsskulden med 8 000miljarder på 4 år.. Biden har ökat statsskulden med 3 000miljarder på 2år.

Slår man ut det per år blir det 1 125miljarder per år för Obama, 2 000miljarder per år för Trump och 1 500miljarder per år för Biden.

Obama ärvde flera krig, finanskris och en recession.
Trump hade pandemin, men man kan ju konstatera att pandemin påverkade statsskulden minimalt för länder som Sverige, Kanada, Frankrike, Tyskland och övriga industriländer.
Alla dessa länder har dock ökat statsskulden en del efter/i slutet av pandemin.
Så man kan ju fråga sig varför pandemin ökade statsskulden så extremt mycket i USA men inte i andra industriländer.
Citera
2023-08-01, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Christer
Jag trodde att Biden slog Trumps rekord med 3 milj nya jobb. Såg det i wsj

Beror helt på hur man räknar. Räknar man hela Trumps period så skapade han inte några jobb utan de förlorade ca 4miljoner jobb och arbetslösheten var 1,6% högre när han avgick än när han tillträdde.
Men en hel del beror ju på pandemin, så det är svårt att bedöma dessa siffror.

Under Biden har man "skapat" 13,1miljoner jobb än så länge och arbetslösheten har gått från 6,3% till 3,5%. Men en stor del av dessa jobb var jobb som försvann under pandemin.
Så frågan är hur man skall räkna detta? Hur många jobb hade kommit tillbaks av sig självt? hur många beror på stödåtgärder?

Om man skall vara rättvis så måste man ju antingen ta faktorer som pandemin och den globala inflationen och recessionen i beaktande för Trump och Biden eller så bortser man från dem för bägge.
Det gör jämförelser extremt svårt om man skall vara rättvis eftersom situationerna är så väldigt annorlunda.
Citera
2023-08-01, 16:43
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Så länge Biden lever och inte börjar visa tecken på demens eller något sånt så blir han kandidaten.

Hur ser du på Bidens muntra pladder om glass och gulliga barn efter skolskjutningen i Nashville? (Om det inte är begynnande demens så verkar han i alla fall senil, som jag ser det.)

https://www.youtube.com/watch?v=vCAq...yNewsAustralia (två minuter långt)
Citera
2023-08-01, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Så man kan ju fråga sig varför pandemin ökade statsskulden så extremt mycket i USA men inte i andra industriländer.

OECD pekade på att en stor faktor till att USA klarade pendemin dåligt ur ett ekonomsitk perskeptiv var de
omfattande lockdowns som förekom i Washington och Nerw York.

I övrigt anser jag aktuell statsskuld inte per automatik kan appliceras till sittande president. Den främsta drivkraften för den ökande statsskulden är ökade kostander för offentligt finansierad sjukvård.
Senast redigerad av Feodor 2023-08-01 kl. 18:59.
Citera
2023-08-01, 21:45
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Hur ser du på Bidens muntra pladder om glass och gulliga barn efter skolskjutningen i Nashville? (Om det inte är begynnande demens så verkar han i alla fall senil, som jag ser det.)

https://www.youtube.com/watch?v=vCAq...yNewsAustralia (två minuter långt)

Jag vet inte vad skillnaden på demens och senilitet är. Men tja, lite smågaggig är han ju, gubbar som han och den där andre är ju tveklöst olämpliga som statschefer, en maxålder på typ 67 tror jag hade varit lämplig (ja trots att Bernie verkar hur skarp som helst).

Men jag ser det som fullständigt självklart att ingen, inte ens Reagan, skulle vara president om de visste att de hade kognitiva problem, och det märker man.
Citera
2023-08-01, 21:46
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Beror helt på hur man räknar. Räknar man hela Trumps period så skapade han inte några jobb utan de förlorade ca 4miljoner jobb och arbetslösheten var 1,6% högre när han avgick än när han tillträdde.
Men en hel del beror ju på pandemin, så det är svårt att bedöma dessa siffror.

Under Biden har man "skapat" 13,1miljoner jobb än så länge och arbetslösheten har gått från 6,3% till 3,5%. Men en stor del av dessa jobb var jobb som försvann under pandemin.
Så frågan är hur man skall räkna detta? Hur många jobb hade kommit tillbaks av sig självt? hur många beror på stödåtgärder?

Om man skall vara rättvis så måste man ju antingen ta faktorer som pandemin och den globala inflationen och recessionen i beaktande för Trump och Biden eller så bortser man från dem för bägge.
Det gör jämförelser extremt svårt om man skall vara rättvis eftersom situationerna är så väldigt annorlunda.

Ha ha, kvällens knasigaste "sanning".
Mår du bra min vän ?

Trump skapade största nettointäkten för alla amerikanska familjer av medel och låginkomsttagare sedan 1970-talet. Enbart höginkomsttagare minskade sina nettointäkten efter skatt och inflation. En snittfamilj tjänade närmare +60.000kr per år med Trump, mer än någon annan President i vår livstid.

Alla minoriter hade lägsta nådda arbetslöshetssifrorna i historien och kvinnor näst lägsta.

Över 60% av amerikaner finner att det går fullständigt åt helvete med Biden ekonomiskt. Varför dessa siffror och även en stor portion Demokrater om det nu är "rosa drömmar" med Biden ?

Trump vinner många nya röster
Alla tycker att det hade det bättre med Trump. Därför tänker nu 21% av alla Demokrater tänker rösta på Trump 2024.https://sharylattkisson.com/2023/07/...ks-on-economy/

...Svarta amerikaner lämnar Demokraterna i större omfattning än någonsin
...Amerikaner med mexikansk bakgrund röstar på historiska nivåer med Republikanerna.

Inget av det du säger i dina inlägg stämmer med verkligheten kompis.
Senast redigerad av Nixter 2023-08-01 kl. 21:57.
Citera
2023-08-01, 21:51
Medlem
Nixters avatar
Project Veritas släpper ikväll inspelningar och detaljer från Joe Bidens dotters dagböcker som visar på att Joe Biden antastatde sin dotter i ung ålder.

https://www.projectveritas.com/news/...diary-is-hers/

En mycket sjuk man, i decennier.
Citera
2023-08-01, 22:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Project Veritas släpper ikväll inspelningar och detaljer från Joe Bidens dotters dagböcker som visar på att Joe Biden antastatde sin dotter i ung ålder.

Jag trodde globalisterna köpt Veritas när de sparkade O'Keefe. Hoppas detta inte är false flag. Någon som vet hur Veritas post-O'Keefe varit?

Utan att ha sett materialet och trots all avsky jag har för Bidens så verkar väl Ashley ändå vara helt oskyldig till brottslighet. Är det verkligen moraliskt att lämna ut henne så här?
Citera
2023-08-01, 22:58
Medlem
Nixters avatar
Devon Archer har avgivit vittnesmål om att Joe träffat Moskvas Borgmästares fru våren 2014, därefter erhållit 3.5miljon dollars.

https://twitter.com/kylenabecker/sta...98108139122688
Citera
2023-08-01, 23:05
Medlem
Citat:

Jag trodde att James O'Keefe förlorade allt innehåll i samband med FBIs husrannsakan? Minns inte ifall det han skickade till Tucker Carlson (och som han vägrade ta med i sitt program) var originalet eller en kopia, och isf om det är den kopian vi ser nu?
Senast redigerad av scrollock 2023-08-01 kl. 23:10.
Citera
2023-08-01, 23:07
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Jag trodde globalisterna köpt Veritas när de sparkade O'Keefe. Hoppas detta inte är false flag. Någon som vet hur Veritas post-O'Keefe varit?

Utan att ha sett materialet och trots all avsky jag har för Bidens så verkar väl Ashley ändå vara helt oskyldig till brottslighet. Är det verkligen moraliskt att lämna ut henne så här?

Ja, givetvis får man vara försiktig med Veritas. Det har dock cirkulerat rykten och direkta intervjuer där hon insinuerar detta. Tror det är en sten som släpptes från henne. Men vi får se.

Glöm inte att Joe gifte efter sin fus död om sig med sin unga fd barnvakt. Detta är inte friskt. https://www.google.com/search?q=pict...N-2p7bs0QihmHM
Citera
2023-08-01, 23:22
Avstängd
Citat:
Ja, givetvis får man vara försiktig med Veritas. Det har dock cirkulerat rykten och direkta intervjuer där hon insinuerar detta. Tror det är en sten som släpptes från henne. Men vi får se.

Glöm inte att Joe gifte efter sin fus död om sig med sin unga fd barnvakt. Detta är inte friskt. https://www.google.com/search?q=pict...N-2p7bs0QihmHM
Jag är fullt medveten om att Joe på det privata planet är en av planetens vidrigaste individer. Skall bli ett intressant Veritas reportage.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in