Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-08-01, 18:13
  #1
Medlem
Det kan inte vara enkelt idag att vara miljövänlig ut i fingertopparna. Så hur lever de egentligen? Ingen el, ingen mobil, inget internet, inga kläder eller accessoarer gjorda av plast (vilket merparten är). Hur förflyttar de sig ens? Finns ju inga miljövänliga alternativ, finns inget transportalternativ som är bra för miljön.

Så hur lever de lika miljömässigt som de själva förespråkar?
Citera
2023-08-01, 19:20
  #2
Medlem
jtds avatar
bidrag. en gång i månad går dom till socialkontoret. arbetsförmedlingen och medvetet misslyckas på sina provjobb. då får man fritid att hålla på.
Citera
2023-08-01, 20:01
  #3
Medlem
franges avatar
Med största sannolikhet överklass- till övre medelklassglin som matats med silversked i rumpan sedan de föddes, men nu eftersom de ändå inte behöver arbeta för att försörja sig så skall de minsann ut och rädda världen för att göra skillnad - och låta Svensson få betala.

Precis som Greta och de flesta inom extremvänstern.
Citera
2023-08-01, 20:14
  #4
Medlem
sykkelpumps avatar
Mitt bidrag får bli, att jag tror att många av dom "studerar".

D v s att dom lever på studiebidrag och studielån i stor utsträckning, troligen utan vare sig ambitionen att slutföra några studier som leder till arbete eller att betala tillbaka studielånen. Därerot finns säkert ambitionen att hålla sig kvar i skolans värld som "studerande" så många år som möjligt.

Rent praktiskt förutsätter jag att dom lever så snålt som möjligt med undantag för vad dom äter, d v s dom är rädda om sin egen kropp men skiter för övrigt i vad dom konsumerar. Miljöförstöringen är ju ändå någon annans fel.
Citera
2023-08-01, 20:58
  #5
Medlem
Jag kan faktiskt svara på detta. Jag bodde tidigare i en ort där ett gäng av dessa "aktivister" bor. De hyr en lägenhet i andrahand och de bor många i samma bostad. Jag vet inte hur de får detta och hur det kommer sig att föreningen godkänt det.
Iallafall, en av dessa personer skrev i vår gemensamma fb-grupp att h*n behöver kalla på polis eller behöver hjälp med avhysning av en person som ska ha varit mycket aggressiv. Det var mycket angeläget att h*n ska bli av med människan då h*n är ett hot mot alla dom som bor i den lägenheten.
Det är ett relativt bra område i denna stora staden och lägenheterna är nybyggda. Alla dom i denna bostaden tillhör denna sekt.
Citera
2023-08-01, 21:14
  #6
Medlem
https://sverigesradio.se/avsnitt/kol...-p1-dokumentar


Citat:
De drömde om ett kollektivt paradis – 15 år senare möts medlemmarna i rättssalen. Som fiender.

Den här pärlan blir man aldrig trött på. Det är folket bakom tidningen Syre och alternativrörelsen den gången de skulle bilda bostadsrättsförening.

Jag utovar en resa in i underlandet.

De här är de som ska rädda oss från oss själva.
__________________
Senast redigerad av Gotterfunken 2023-08-01 kl. 21:17.
Citera
2023-08-01, 23:32
  #7
Medlem
De lever som helt vanliga personer. Med hus/lägenhet och bil.
Citera
2023-08-02, 00:54
  #8
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jtd
bidrag. en gång i månad går dom till socialkontoret. arbetsförmedlingen och medvetet misslyckas på sina provjobb. då får man fritid att hålla på.

det tror jag inte. de är alla utan undantag övre medelklass/överklass och flera har akademikerjobb (inom offentlig sektor givetvis). bostadsrätt eller villa.

jag gissar att en betydande andel av dom både kör bil och köper nya mobiler regelbundet. det gäller ju inte dom, det här. det är folk på landet som ska återställa våtmarker. bönder och arbetarklass som ska ha inskränkningar i sina rättigheter/arbetsmöjligheter. i grunden är det en klasskamp, där klimataktivistisk överklass bekämpar den vita arbetar- och bondeklass som de hatat sedan barnsben.

andra spännande exempel lite i samma mylla är det miljöpartistiskt ägda företaget move by bike, som vägrar teckna kollektivavtal och istället utnyttjar underbetalda illegala invandrare eller sommarjobbare för att cykla omkring med leveranser på uppåt ett ton. mer utpräglad klasskamp där, men delvis samma syfte.
__________________
Senast redigerad av jugbandblues 2023-08-02 kl. 00:56.
Citera
2023-08-02, 01:19
  #9
Medlem
Dom är helveganer dricker regnvatten äter barkbröd o sover under en stubbe inne i mörkaste skogen helt frivilligt dessutom.
Har aldrig stött på dom men det är min största önskan att se dom en dag fastlimmade i vägbanan där just jag kommer körande.
Vilken lycka att brutalt bara köra över dom och ha ihjäl så många som möjligt..
Citera
2023-08-02, 01:38
  #10
Medlem
vittbruss avatar
De har allvarliga psykologiska problem och är sjukskrivna. Psykisk sjukdom är den gemensamma nämnaren. Vissa bor hemma hos mamma och pappa trots att de är medelålders.
Citera
2023-08-02, 01:43
  #11
Medlem
Eastwings avatar
De kör oftast äldre bilar utan katalysatorer.
Läste om en snubbe i rädda våtmarkerna som tog bilen från Farsta in till Sthlms city och någon form av protest.

De reser också ovanligt mycket med flygplan eftersom de ser sig själva stå över den vanliga medelmedborgaren.
Citera
2023-08-02, 01:45
  #12
Medlem
Handlar ekologiskt som odlats på andra sidan jorden. Så länge de inte bor i skogen utan el och uteslutande använder material av sten och trä och tar sig fram till fots i skor som är tillverkade av vad deras lokala skog kan erbjuda kommer jag se dem som dubbelmoraliker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in