Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-22, 22:46
Medlem
Mr1931s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Har du missat arabiska vren och alla protester? Har du missat att irakier stormade sitt parlament och regeringsbyggnad fr ngot r sen och tvingade ngon minister att avg?

Just det, ja. Och idag har Irakierna som fljd av det frbttrat sitt Irak p exakt vilket vis?

#IrakiernaKanskeBehverLiteStake #NilsDackeAnybody
Citera
2023-07-22, 22:51
Medlem
Mr1931s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
. Att omgende dra in allt bistnd till dem vore en god brjan.

Brja med att utvisa varenda en av de hundratusentals av svenska skattebetalare bidragsfrrjda irakier som tnjuter svensk vlfrd och fred men vljer ynkryggens tystnad. Kom ihg att de en gng valde att fly frn Irak men idag r de tysta som graven. Otacksamhet i sitt esse.
Citera
2023-07-22, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Bra observation. Ambassader r skyddsklassade objekt och i normalfall gr polisen in och skyddar dessa frn t.ex. En arg mobb. Om det inte r en krigsfrklaring s r det en stor prestigefrlust fr lnder som tillter sdant.

Dock s tror jag att irakiska regeringen fick order av globalisterna att tillta det hnda. Ju mer man undersker detta, desto mer inser man att det hela r artificiellt och planerat.

Vad vill de stadkomma?

Bde Sverige och Irak r vl betydelselsa globalt stt?
Citera
2023-07-23, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Bra observation. Ambassader r skyddsklassade objekt och i normalfall gr polisen in och skyddar dessa frn t.ex. En arg mobb. Om det inte r en krigsfrklaring s r det en stor prestigefrlust fr lnder som tillter sdant.

Dock s tror jag att irakiska regeringen fick order av globalisterna att tillta det hnda. Ju mer man undersker detta, desto mer inser man att det hela r artificiellt och planerat.

Svenska ledares tystad efter ett sdant hr grovt vertramp, r skamligt tycker jag. Svenska ledare str inte upp fr sverige. I sverige s r man mer besatta av ha sanktioner och bojkotta lnder som inte har gjort oss ngot s som ryssland, kina etc, men lnder som brnner vran flagga, brnner ner vra ambassader, och riktar hot emot oss etc, ber vra ledare nrmast om urskt till. Om vi ska ha sanktioner och bojkotta ngra lnder s br det vara emot lnder som beter sig shr emot oss.

Men vi fortstter vl att ge dem bistnd och frsker vara diplomatiska.
Senast redigerad av Hew18 2023-07-23 kl. 07:41.
Citera
2023-08-02, 02:30
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Det spelar ingen roll vad du tycker men de knner sig krnkta och med rtt tack vare idiot Sverige som tillter snna handlingar offentligt av diverse idioter.

Det spelar visst roll vad vi tycker.

Jag anser att det r de lttkrnkta som skall ndra p sig. Vi skall inte behva beskra vr yttrandefrihet fr att anpassa oss fr dessa religisa dogmatikers vansinniga vrldsbild.
Citera
2023-08-02, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Det spelar visst roll vad vi tycker.

Jag anser att det r de lttkrnkta som skall ndra p sig. Vi skall inte behva beskra vr yttrandefrihet fr att anpassa oss fr dessa religisa dogmatikers vansinniga vrldsbild.
Det r bara en ondig provokation som skapar problem och oro fr Sverige och de mnniskor som lever dr. Vldigt lgt och krnkande ven om inte du kan frst det.
Men jag lmnar arenan hr och ni fr terg till diskussionen.
Senast redigerad av Truefighter 2023-08-02 kl. 21:38.
Citera
2023-08-02, 23:40
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Det r bara en ondig provokation som skapar problem och oro fr Sverige och de mnniskor som lever dr. Vldigt lgt och krnkande ven om inte du kan frst det.

Nu r du ohederlig i debatten, och istllet fr att diskutera sakfrgan s drar du bde halmgubbar och gr till personangrepp. Klassiker fr de som inte har ngra verkliga argument i debatten att ta till den typen av lga retoriska grepp som du gr.
Citera
2023-08-03, 05:22
Medlem
Citat:
Nu r du ohederlig i debatten, och istllet fr att diskutera sakfrgan s drar du bde halmgubbar och gr till personangrepp. Klassiker fr de som inte har ngra verkliga argument i debatten att ta till den typen av lga retoriska grepp som du gr.
Nu snackar du en massa skit eller har en sned verklighets uppfattning. Respekt kommer man lngt med. S respektera ven andras religioner.
Citera
2023-08-04, 12:49
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Nu snackar du en massa skit eller har en sned verklighets uppfattning. Respekt kommer man lngt med. S respektera ven andras religioner.

Jag personligen gr inte det det. Jag brnner inga varken koraner, biblar eller ngra andra bcker. Men det r vldigt snett om som du ge upp vr yttrandefrihet och offra den fr hot om terror. Redan dr s har man ju ltit vldet i samhllet fungera och ta makten.

Det r som maffian; ger man efter fr hot och utpressning s kommer det bara fortstta och ven ka. Man belnar hot och terror. D blir det cementerat och systematiskt som en cancer i samhllet.
Citera
2023-08-05, 00:24
Medlem
Citat:
Jag personligen gr inte det det. Jag brnner inga varken koraner, biblar eller ngra andra bcker. Men det r vldigt snett om som du ge upp vr yttrandefrihet och offra den fr hot om terror. Redan dr s har man ju ltit vldet i samhllet fungera och ta makten.

Det r som maffian; ger man efter fr hot och utpressning s kommer det bara fortstta och ven ka. Man belnar hot och terror. D blir det cementerat och systematiskt som en cancer i samhllet.
Det handlar inte s mycket om yttrandefrihet i detta fall tycker jag ven om det r lagligt utan om respekt och att inte visa hat samt provokation. Sverige befinner sig i ett knsligt lge just nu med Nato medlemskap och allt. Att polis resurser ska g till detta pajas spel r helt enkelt fel enligt mig. Att inte Irak kan tygla sina massor och de ger sig p den Svenska ambassaden r s klart avskyvrt.
Citera
2023-08-05, 12:17
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Det handlar inte s mycket om yttrandefrihet i detta fall tycker jag ven om det r lagligt utan om respekt och att inte visa hat samt provokation. Sverige befinner sig i ett knsligt lge just nu med Nato medlemskap och allt. Att polis resurser ska g till detta pajas spel r helt enkelt fel enligt mig. Att inte Irak kan tygla sina massor och de ger sig p den Svenska ambassaden r s klart avskyvrt.

Jag delar din sikt rent personligt att det r bde ondigt och olyckligt, men samtidigt s backar jag inte p vra grundlagsskyddade principer om yttrandefrihet.

Jag anser att vi inte br frndra grundlagen fr att g dessa religisa fanatiker till mtes. Backar vi p detta s r risken ven extremt stor att nya krav kommer som ytterligare inskrnker yttrandefriheten.
Citera
2023-08-05, 15:15
Medlem
Mrflinks avatar
Stng ambassaden och lmna skitlandet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in