Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-07, 08:07
Medlem
NitzerAc3s avatar
Tänk att vi har negerfajter här i sverige 2023.. hehehe

ett efterblivet negerkaos, detta är vad bögstockholm och EUSSR vill tvinga på länder som Ungern, man förstår att de säger nej tack, alla är inte lika efterblivna sopskallar som svenskar.
Senast redigerad av NitzerAc3 2023-08-07 kl. 08:12.
Citera
2023-08-07, 08:19
Avstängd
SomaliaKickers46s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dupazbita
Inte alltid. Ibland spottar de. Förekommer i storstadstrafiken. Man vevar ner rutan, skickar en ”jag ska knulla din morsa”-ramsa och därefter spottar in i kuffar-bilen.

Det går inte att ha så olika raser tillsammans, det enda rätta är en massiv återvandring. De som håller på med negerupplopp ska ha en enkelbiljett hem.
Citera
2023-08-07, 08:27
Medlem
Varför talas det om islam i den här tråden? Majoriteten av eritreanerna är kristna. Upploppet hade inget med religion att göra utan var politiskt betingat.
Citera
2023-08-07, 09:07
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heyback
Varför talas det om islam i den här tråden? Majoriteten av eritreanerna är kristna. Upploppet hade inget med religion att göra utan var politiskt betingat.

Det var regim- (diktatur-) trogna som arrangerade festivalen och motståndare till dito som härjade.

Båda kategorierna har "flytt" till Sverige och fått asyl. Oklart exakt vad respektive kategori haft som skäl för asyl/ flyktingstatus
Citera
2023-08-07, 10:50
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Så av allt ståhej så var det TVÅ personer de kunde häkta av alla dessa som slogs, kastade sten, brände ner byggnader, förstörde ett tivoli och misshandlade en drös med människor.
Bra jobbat polisen👍👍

Text från Aftonhoran
Två personer häktade efter våldsamheter på festivalen i Järva

Två personer är häktade efter torsdagens våldsamheter på Järvafältet i Stockholm, då en eritreansk kulturfestival stormades av hundratals demonstranter, rapporterar Sveriges Radio Ekot.
Den ena personen har häktats misstänkt för mordbrand och den andra har häktats för grov misshandel, uppger Ekot.
Citera
2023-08-07, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Festivalen i sig verkar väldigt balanserad och trevlig. De lägger ut på Tuben. Inga undanskuffade kvinnor med dolda ansikten, tvärtom. Inga otäcka präster i kaftan som dominerar tillställningen.

Det verkar välorganiserat och fredligt till skillnad från de som brände bilar och tält.

https://www.youtube.com/live/WnGsFuSJqyc?feature=share

Ja det ser allmänt trevligt ut där men festivalen anses stödja hemlandets förtryckarregim.

Eller vadå, det är viktigast för dig att organiserade kriminella ska ha rätt att dansa och sjunga??
Citera
2023-08-07, 12:36
Medlem
jens vargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Det var regim- (diktatur-) trogna som arrangerade festivalen och motståndare till dito som härjade.

Båda kategorierna har "flytt" till Sverige och fått asyl. Oklart exakt vad respektive kategori haft som skäl för asyl/ flyktingstatus

Och vad har det med islam att göra? Förstår inte heller. Diskussionerna blir så ointressanta när de tappar fokus och flummar iväg.
Citera
2023-08-07, 12:38
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jens varg
Och vad har det med islam att göra? Förstår inte heller. Diskussionerna blir så ointressanta när de tappar fokus och flummar iväg.

Järvanegrerna och deras spektakel har inget att göra med religion, politik är vad det handlar om
Citera
2023-08-07, 12:42
Medlem
jens vargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Järvanegrerna och deras spektakel har inget att göra med religion, politik är vad det handlar om

Betyder det att någon av grupperna eller båda är muslimer? Hänger inte med. Jag kunde inget om konflikten eller Eritrea innan helgen men av det jag sökt upp verkar det inte vara så. Har du något ställe jag kan läsa vidare på?
Citera
2023-08-07, 12:43
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Betyder det att någon av grupperna eller båda är muslimer? Hänger inte med. Jag kunde inget om konflikten eller Eritrea innan helgen men av det jag sökt upp verkar det inte vara så. Har du något ställe jag kan läsa vidare på?

Eritrea har 30 % muslimer och resten är kristna. Enligt vad jag har läst iaf.
Citera
2023-08-07, 12:44
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:

Eritrea har 30 % muslimer och resten är kristna. Enligt vad jag har läst iaf.

Men negerkravallerna i Järva har inte med religion att skaffa.
Citera
2023-08-07, 12:53
Medlem
jens vargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Åtskilliga förändringar har skett utan våld.
Våld är en fråga om kultur.

Utifrån vad jag fått fram så är den etniska majoriteten kristen och har makten även om ledaren kanske är ateist.

Den näst största folkruppen verkar göra uppror. Eftersom det är 50/50 mellan islam och kristendom så är de förmodligen muslimer.

Stenkastning är en grej inom islam, man ser sig som David som slåss mot Goliat= staten.
Den eritreanska staten och den svenska staten i form av polisen.

Alla är inte likadana kumbaya.

Kulturer skiljer sig ljusår från varandra.

Ja, dock vill jag fortsatt hävda att det är nödvändigt att använda våld mot en förtryckande makt om den förtryckande makten använder våld mot dig. Detta inte sagt som stöd för att angripa en festival med sten och påkar vilket givetvis var fel.

Angående Eritrea vet jag inte hur det fungerar med religionen. Har läst på öppna uppslagsverk med mera under helgen och det verkar som det är Jehovas vittnen och andra minoriteter som är religiöst förföljda. Det verkar vara både muslimer och kristna som gått samman mot staten och att det handlar mer om kamp för yttrandefrihet och demokrati. Sen är det alltid svårt att veta med den typen av källor också. Gissar att det är en del gammalt med folkgrupper också, men det är ju bara en vild chansning från min sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in