Citat:
Ursprungligen postat av
jens varg
Ja, dock vill jag fortsatt hävda att det är nödvändigt att använda våld mot en förtryckande makt om den förtryckande makten använder våld mot dig. Detta inte sagt som stöd för att angripa en festival med sten och påkar vilket givetvis var fel.
Angående Eritrea vet jag inte hur det fungerar med religionen. Har läst på öppna uppslagsverk med mera under helgen och det verkar som det är Jehovas vittnen och andra minoriteter som är religiöst förföljda. Det verkar vara både muslimer och kristna som gått samman mot staten och att det handlar mer om kamp för yttrandefrihet och demokrati. Sen är det alltid svårt att veta med den typen av källor också. Gissar att det är en del gammalt med folkgrupper också, men det är ju bara en vild chansning från min sida.
Ja givetvis måste folket befria sig från sin förtryckare men den finns ju inte här i Sverige och det är definitivt inte svensk polis eller det svenska folket (vilken betalar polisen och behöver den till annat)
De ska vara glada och tacksamma att de fått en fristad här och inte ställa till besvär.
Istället tror jag eritreaner ligger straxtefter afghaner i fråga om sextrackaserier.
De som intervjuats har ju en offermentalitet som gör att de aldrig kommer att passa in här.
Jag är trött på medberoende och låga förväntningarnas rasism i kombo med det narcissistiska behovet att ömka andra.
Deras beteende skulle aldrig tolererats om de varit svenskar.