Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-07, 13:06
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jens varg
Ja, dock vill jag fortsatt hävda att det är nödvändigt att använda våld mot en förtryckande makt om den förtryckande makten använder våld mot dig. Detta inte sagt som stöd för att angripa en festival med sten och påkar vilket givetvis var fel.

Angående Eritrea vet jag inte hur det fungerar med religionen. Har läst på öppna uppslagsverk med mera under helgen och det verkar som det är Jehovas vittnen och andra minoriteter som är religiöst förföljda. Det verkar vara både muslimer och kristna som gått samman mot staten och att det handlar mer om kamp för yttrandefrihet och demokrati. Sen är det alltid svårt att veta med den typen av källor också. Gissar att det är en del gammalt med folkgrupper också, men det är ju bara en vild chansning från min sida.
Ja givetvis måste folket befria sig från sin förtryckare men den finns ju inte här i Sverige och det är definitivt inte svensk polis eller det svenska folket (vilken betalar polisen och behöver den till annat)

De ska vara glada och tacksamma att de fått en fristad här och inte ställa till besvär.

Istället tror jag eritreaner ligger straxtefter afghaner i fråga om sextrackaserier.

De som intervjuats har ju en offermentalitet som gör att de aldrig kommer att passa in här.

Jag är trött på medberoende och låga förväntningarnas rasism i kombo med det narcissistiska behovet att ömka andra.
Deras beteende skulle aldrig tolererats om de varit svenskar.
Senast redigerad av Gertrud1 2023-08-07 kl. 13:10.
Citera
2023-08-07, 13:30
Medlem
DagobertDagoberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Helt rätt men tvärt om din kuk.

Var du en av slagskämparna? Bättre att du tar kampen hemma i Eritrea istället..
Citera
2023-08-07, 16:20
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Ja det ser allmänt trevligt ut där men festivalen anses stödja hemlandets förtryckarregim.

Eller vadå, det är viktigast för dig att organiserade kriminella ska ha rätt att dansa och sjunga??

Egendomligt påstående, varför är de som dansar organiserade kriminella? Lämna gärna källa på detta.

De som brände bilar och tält är redan konstaterat kriminella. Och ett 100 tal gripna.
Citera
2023-08-07, 23:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dupazbita
Hoppas nästa Eritrea-festival äger rum i Sandhamn.

Vadå? Då kanske 50-70 personer till som sovit stenhårt skulle öppna ögonen en liten bit.. Men, räcker det? HELA den vita svenska befolkningen behöver vakna upp innan det är för sent!
Citera
2023-08-08, 00:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsfinest
Vadå? Då kanske 50-70 personer till som sovit stenhårt skulle öppna ögonen en liten bit.. Men, räcker det? HELA den vita svenska befolkningen behöver vakna upp innan det är för sent!
Det ÄR redan för sent.
Citera
2023-08-08, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Egendomligt påstående, varför är de som dansar organiserade kriminella? Lämna gärna källa på detta.

De som brände bilar och tält är redan konstaterat kriminella. Och ett 100 tal gripna.

Nu får du nog lära dig att läsa innantill lite bättre och förstå att frågor ibland kan vara insinuanta.

Men jag ska hjälpa dig att göra mitt förra inlägg glasklart så att ett barn förstår det:

Det påstås att festivalen stödjer regimen i hemlandet, därav denna tråd. Det borde inte vara så svårt att förstå. Menar du att detta inte stämmer? Varför demonstrerar isåfall folk mot festivalen?
Citera
2023-08-08, 12:09
Medlem
Lumbagos avatar
Under årets första sex månader fick 5 283 stycken eritreaner svenskt medborgarskap.

Så det lär bli över 10 000 nya svenska medborgare från Eritrea bara i år.

Bråken lär blossa upp igen, och etablissemanget vill absolut inte skicka hem bråkstakarna.

Citera
2023-08-08, 13:30
Medlem
https://www.nyatider.nu/bildextra-se...eanska-kaoset/

Tycker ändå det här ser ut som normala eritreanska fordon.
Citera
2023-08-08, 13:36
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Nu får du nog lära dig att läsa innantill lite bättre och förstå att frågor ibland kan vara insinuanta.

Men jag ska hjälpa dig att göra mitt förra inlägg glasklart så att ett barn förstår det:

Det påstås att festivalen stödjer regimen i hemlandet, därav denna tråd. Det borde inte vara så svårt att förstå. Menar du att detta inte stämmer? Varför demonstrerar isåfall folk mot festivalen?

Så de som kastade sten och eldade har någon form av berättigande? De bussades väl delvis till platsen, en utländsk konflikt som inte har i Sverige att göra.

Och jag såg att Eritreas flagga fanns med bland de som festade. Och det är känt att regimen precis som hundra andra diktaturer utnyttjar sin diaspora för att samla in pengar och göra reklam för sig.

Men det kan vara så att de som festade var där bara för festens skull, de struntar kanske i politiken. Svårt att veta. Det såg fredligt ut. Som sagt inga hatpredikanter i nattsärkar som dominerade det hela.
Citera
2023-08-08, 13:38
Medlem
Citat:
Så de som kastade sten och eldade har någon form av berättigande? De bussades väl delvis till platsen, en utländsk konflikt som inte har i Sverige att göra.

Och jag såg att Eritreas flagga fanns med bland de som festade. Och det är känt att regimen precis som hundra andra diktaturer utnyttjar sin diaspora för att samla in pengar och göra reklam för sig.

Men det kan vara så att de som festade var där bara för festens skull, de struntar kanske i politiken. Svårt att veta. Det såg fredligt ut. Som sagt inga hatpredikanter i nattsärkar som dominerade det hela.

Ditt inlägg tillför ingenting i frågeställningen. Det du skriver är att det kan vara så men det kan också vara så att det inte är så. Det konstaterandet fanns redan i mitt första inlägg.
Grattis.
Citera
2023-08-08, 13:43
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ditt inlägg tillför ingenting i frågeställningen. Det du skriver är att det kan vara så men det kan också vara så att det inte är så. Det konstaterandet fanns redan i mitt första inlägg.
Grattis.

Och du använder flitigt uttrycket "det påstås". Solklart.
Citera
2023-08-08, 13:46
Medlem
Citat:
Och du använder flitigt uttrycket "det påstås". Solklart.

Det stämmer. Jag har läst och hört att festivalen stödjer hemlandsregimen och jag har läst och hört att den inte gör det. Skulle vara en frisk fläkt att få något "påstående" med källa. Inte heller från dig. Mest regn..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in