Citat:
Ursprungligen postat av
sportnorden12345
Jo, jag förstår grejen, men ställer högre krav än så på SVT Text, sedan kunde man skrivit Melwin Lycke Holm istället, han är faktiskt inte helt okänd för allmänheten..
Kanske inte på text-tv (utan bilder och klipp från loppet), men tog det som exempel bara för att visa hur märkligt det är att referera till att en förälders barn vunnit, istället för att lyfta fram själva europamästaren för juniorer..
Det där tävlingsfokuset krävs, hon vann ju med 8 tusendelar (!), det är liksom ingenting och hon har knappast storhetsvansine, iom att målet var att gå till final på förhand..
Du måste också förstå att detta blir som en chock för henne, då hon inte alls är en lika "hypad" talang som flera andra svenskar, bara att jämföra med t.ex. Lycke Holm, som det pratats om i flera år..
Men nu resonerar du bara utifrån Melwins perspektiv, och då kan jag ju hålla med. Men sett utifrån allmänhetens intresse så är det ju mer intressant rubrik än om det bara stått Melwin Lycke Holm, som bara idrottsnördar känner till.
Grahn uppvisade ju tydligen lite storhetsvansinne när han gjorde de löjliga gesterna när han gick i mål under 1500m, så jag trodde hennes "kyliga" segerfirande va hennes sätt att visa att vinsten var väntad och bara var att lalla hem. Sen vet jag inte om det är så psykiskt bra att gå in i en chock så fort något går bra, Melwin firade förövrigt exemplariskt.