Flashback bygger pepparkakshus!
2023-08-17, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sidlinjen18
Tro mig, jag är hyggligt välinfornerad om det där. Kinas bekymmer försökte jag informera nåt rysstroll om senast idag. Eller om det var igår.

Av de där tre går det åt pipan först för Ryssland, om de fortsätter på inslagen väg. Kineserna havererar inte, men det är risk för en rätt rejäl backlash. Jänkarna klarar sig väl i vanlig ordning, utan egen förtjänst.
Du är medveten om att i princip 90% av Kinas byggen de senaste 10 åren rasar ihop i allt snabbare takt? Tågstationer, räls, fastigheter, dammar osv, tofu hela vägen. Lägg sen till att 50% av Kinas ungdom är arbetslösa och ovanpå det så är varenda siffra ang ekonomi som Kina släpper falska. Sen så är folket i hela världen sjukt trötta på att slava för korruptionen. Varken Kina, Ryssland, Usa eller Europa klarar sig ur detta.

Såvida inte ett öppet världskrig bryter ut och räddar ekonomin. Där framför allt Saudi kommer ut som vinnare då de har infiltrerat hela väst med vilande fotsoldater.
Citera
2023-08-17, 18:57
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusk
De flesta tänkande människor har redan insett läget dvs att Ukraina inte kommer att kunna återta redan ockuperade områden. De kommer att förbli under rysk flagg.
Sedan beror det på hur du definierar rysk seger?
Men det kommer att kosta Putin stora summor att återuppbygga östra Ukraina som är söndertrasat.
Å andra sidan är det inte mer än rätt att han står för notan.
Berätta vilka du menar med "de flesta tänkande människor"? Jag får inte ihop matematiken här.
98% av svenskarna är på Ukrainas sida i poopins krig. Så - förtydliga?
Citera
2023-08-17, 19:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dusugermer
Berätta vilka du menar med "de flesta tänkande människor"? Jag får inte ihop matematiken här.
98% av svenskarna är på Ukrainas sida i poopins krig. Så - förtydliga?
Men det är inte svenskarna som krigar i Ukraina.
Sympatier är inte samma sak som verkligheten.
För övrigt är det OT i tråden .
Min analy är att kostnaden dels för kriget och sedan för återuppbyggnaden av östra delarna kommer att vara kännbara under lång tid för ryska folket.
Citera
2023-08-17, 19:03
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Min analy är att kostnaden dels för kriget och sedan för återuppbyggnaden av östra delarna kommer att vara kännbara under lång tid för ryska folket.
Menade du att det var soldaterna som var de tänkande människorna? Det är verkligen omöjligt att förstå vad du menar?

Kostnaden för återuppbyggnad är bara en del i det hela. Skadeståndet kommer vida överstiga reparationskostnaden...
Citera
2023-08-17, 19:08
Medlem
Citat:

Helt sant. Krigsskadeståndet kommer bli oerhört tungt för ryssen att betala.
Citera
2023-08-17, 19:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Helt sant. Krigsskadeståndet kommer bli oerhört tungt för ryssen att betala.
alltid lika optimistisk kära obermensch!
Har nog ingen betydelse när de ändå måste ta kostnaden för Novorussija
Statsskulden kommer att öka väsentligt
Nu loggar jag ut.
Mitt liv består av annat.
Citera
2023-08-17, 20:00
Medlem
Citat:
Ja spekulera kan man alltid.
Peter Schiff har sagt att han förutsåg petrodollarns död för längesedan men att man tyvärr aldrig kan säga exakt när det kommer att inträffa.
Det var samma med bostadsbubblan i Sverige - den förutsågs för många år sedan men det är först nu den manifesteras.
Kinas ekonomi kommer sannolikt att fortsätta växa ett decennium till men på längre sikt kommer även andra länder att kunna gå om. Indien är en bubblare.
Ryssland kommer att kunna klara sig tack vare naturresurserna de sitter på men notan för Ukraina kommer att vara kännbar under många år framöver och hindra standardökning.
USA kommer att kunna klara sig av samma skäl som Ryssland, de har enorma naturresurser, men när petrodollarn blir sidosteppad vilket bara är en tidsfråga, får folket känna av en markant standardsänkning.
Vi får se hur det blir.

Det fetade vilken ambition har putte i form av standard ökning hos befolkningen???
Han har ju haft makten lång tid, vad har putte åstadkommit?

Vad har Ryzzland förutom naturresurser som de inte förmår att förädla?

Universitetet och högskolor?
Forskning och spetsteknolgi?

Ser fram emot att petrodollarn blir passé.
Att petroleum produkter blir ett supplement och inte en bas i energisektorn.

puttes självupptagenhet får landet och dess befolkning lida för. Outbildade utan framtidstro.
Citera
2023-08-17, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Du är medveten om att i princip 90% av Kinas byggen de senaste 10 åren rasar ihop i allt snabbare takt? Tågstationer, räls, fastigheter, dammar osv, tofu hela vägen. Lägg sen till att 50% av Kinas ungdom är arbetslösa och ovanpå det så är varenda siffra ang ekonomi som Kina släpper falska. Sen så är folket i hela världen sjukt trötta på att slava för korruptionen. Varken Kina, Ryssland, Usa eller Europa klarar sig ur detta.

Såvida inte ett öppet världskrig bryter ut och räddar ekonomin. Där framför allt Saudi kommer ut som vinnare då de har infiltrerat hela väst med vilande fotsoldater.

Jag är medveten om det kinesiska dilemmat, ja, även om du överdriver.
Citera
2023-08-17, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Det fetade vilken ambition har putte i form av standard ökning hos befolkningen???
Han har ju haft makten lång tid, vad har putte åstadkommit?

Vad har Ryzzland förutom naturresurser som de inte förmår att förädla?

Universitetet och högskolor?
Forskning och spetsteknolgi?

Ser fram emot att petrodollarn blir passé.
Att petroleum produkter blir ett supplement och inte en bas i energisektorn.

puttes självupptagenhet får landet och dess befolkning lida för. Outbildade utan framtidstro.

Putin har lyckats med att nominellt halvera ryssarnas köpkraft i USD på 20 år, lägg till inflationen...
Citera
2023-08-20, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Putin har lyckats med att nominellt halvera ryssarnas köpkraft i USD på 20 år, lägg till inflationen...

Nu händer det grejer i världsordning.
Brics valutan tar över efter dollarn!
Efter ännu en lyckad månfärd kommer
Ryzzland att passera NASA och alla andra!
Rubeln blir officiell valuta i Brics och för petroleumprodukter!
Ryzzland, Belarus och Ukraina blir tsarputtes imperium och sen ska vi domesticera Afrika och hota Europa,USA och kanske sätta Xi på plats.

Hallå vakna ur drömmen!
Ni som tror på nya världsordningen, hur går det?
Citera
2023-08-24, 12:33
Avstängd
zergrushs avatar
Ryzzlands största tv-program och mediakändis klagar och gallskriker över hur ekonomin är åt helvete och att man inte kan ta ett lån...
https://www.youtube.com/watch?v=ymQrug6Fwus
Citat:
Russian propagandist Solovyov complains about failing economy and Surovikin leaks
...så det verkar helt klart gå sådär för orcherna i det där U-landet? Han gnäller också över att "regeringen" inte gör sitt jobb, lol.

Låter som de själva vet vad som måste göras, men ingen vågar säga det eftersom Dear Leader inte får kritiseras överhuvudtaget?
Citera
2023-09-29, 01:06
Avstängd
zergrushs avatar
Citat:
Min analy är att kostnaden dels för kriget /../ kommer att vara kännbara under lång tid för ryska folket.
Absolut! Så vad tror ni få ut av det? Att ha startat kriget kostade er hela ert globala inflytande och er ekonomi: Vad har ni vunnit på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in