Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-08-21, 11:26
  #13
Medlem
Fick nyligen ett rekommenderat brev där jag visste sändnings numret men inte fått någon avi.

Detta var på Postnords företagscenter, och personalen hade lite funderingar över att det inte blivit
registrerat.
Hade det varit registrerat så borde mitt namn och adress synts när hon skannade den QR kod
jag tagit från deras trackingsida.
Eftersom det inte var registrerat med namn och adress så skulle jag aldrig fått någon avi och brevet
hade kanske gått i retur när ingen hämtat ut det.

Men det var inget problem att få ut brevet med id och min adress.

Möjligen kan dom söka på namn och adress för att hitta försändelsen om den är registrerad.
__________________
Senast redigerad av Fiber-Twist 2023-08-21 kl. 11:29.
Citera
2023-08-21, 11:27
  #14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Ring till ditt ombud att de letar i förväg och lägger undan detta sen till dig, så att du slipper bilda en kö där sen och sen visar du ditt ID och hämtar det bara.Berätta att de kommer från en bank eller beskriv detta, banken kanske kan hjälpa dig vad det står i försändelsen.
Jo, jag ringer banken, ser hur väl dom kan beskriva försändelse och vad det står på det. Det borde inte ta lång tid för ett litet ombud att hitta paketet då. Vi får se hur det går.
Citera
2023-08-21, 11:31
  #15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlaBalk
Testa att kontakta din mobiloperatör eventuellt kan de hjälpa dig med en förteckning över SMS:en du mottagit. Fast, om du nu varken har tillgång till mobiltelnumret du använt, eller en bankdosa, så antar jag att du heller inte har Bank-ID eller något annat sätt att verifiera din identitet för teleoperatören. Då då lär det vara kört, om du inte kan övertyga postombudet att leta igenom de rekommenderade breven efter det som är adresserat till dig (vilket inte torde vara så svårt för ombudet).
Nej, det lär bli omöjligt. Jag har inget Bank-ID alls. Jag hivade min väldigt trasiga telefon som jag inte orkade ta seriös backup på i en sjö någonstans (dykare GÖRA sig besvär) i världen. Jag räknade med att jag skulle få en bankdosa rätt omgående, men det visade sig vara rätt krångligt. Utskickad dosa #3 är på gång nu. Då SKA jag få en AVI hem hävdas det.
Citera
2023-08-21, 11:31
  #16
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetregor
Jo, jag ringer banken, ser hur väl dom kan beskriva försändelse och vad det står på det. Det borde inte ta lång tid för ett litet ombud att hitta paketet då. Vi får se hur det går.

Ja precis, jag vet själv hur det är när man går till ett ombud utan försändelsenummer eller dylikt att de sen börjar leta och leta och leta, sen ser man hur kön växer där bak, lycka till nu, du har 14 dagar på dig..

mvh/
Citera
2023-08-21, 11:32
  #17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fiber-Twist
Fick nyligen ett rekommenderat brev där jag visste sändnings numret men inte fått någon avi.

Detta var på Postnords företagscenter, och personalen hade lite funderingar över att det inte blivit
registrerat.
Hade det varit registrerat så borde mitt namn och adress synts när hon skannade den QR kod
jag tagit från deras trackingsida.
Eftersom det inte var registrerat med namn och adress så skulle jag aldrig fått någon avi och brevet
hade kanske gått i retur när ingen hämtat ut det.

Men det var inget problem att få ut brevet med id och min adress.

Möjligen kan dom söka på namn och adress för att hitta försändelsen om den är registrerad.
Nu pratar vi företagscenter och där lär dom vara lite mer tillmötesgående än på en ganska sketen tobaksaffär. Dom har inte velat hjälpa mig alls tidigare. Nu har jag mer information i alla fall om hur jag kan få dom att ta fram det där jävla brevet. Tack allihop.
Citera
2023-08-21, 11:33
  #18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Ja precis, jag vet själv hur det är när man går till ett ombud utan försändelsenummer eller dylikt att de sen börjar leta och leta och leta, sen ser man hur kön växer där bak, lycka till nu, du har 14 dagar på dig..

mvh/
Tack för lycka till
Citera
2023-08-21, 11:34
  #19
Medlem
BlaBalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetregor
Nej, det lär bli omöjligt. Jag har inget Bank-ID alls. Jag hivade min väldigt trasiga telefon som jag inte orkade ta seriös backup på i en sjö någonstans (dykare GÖRA sig besvär) i världen. Jag räknade med att jag skulle få en bankdosa rätt omgående, men det visade sig vara rätt krångligt. Utskickad dosa #3 är på gång nu. Då SKA jag få en AVI hem hävdas det.
Jag hade nog gjort ett försök ändå, du kan ju be dem att maila det till din registrerade e-postadress, om du har registrerat en sådan med din mobiloperatör.

Varför har du kastade du ditt SIM-kort i sjön tillsammans med mobilen? Verkar väldigt dumt.
Citera
2023-08-21, 11:34
  #20
Medlem
psykoshippiens avatar
Det går utmärkt att hämta ut utan känt kolli, om biträdet har tid att rota tills de hittar rätt.
Citera
2023-08-21, 11:56
  #21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlaBalk
Jag hade nog gjort ett försök ändå, du kan ju be dem att maila det till din registrerade e-postadress, om du har registrerat en sådan med din mobiloperatör.

Jag kommer inte åt min registrerade mailadress just nu, om jag ens har någon sådan. Behöver telefon för det.

Citat:
Ursprungligen postat av BlaBalk
Varför har du kastade du ditt SIM-kort i sjön tillsammans med mobilen? Verkar väldigt dumt.
Det kan verka dumt, men jag ska av massor av skäl skaffa ett nytt nummer. Att mobilen åkte i sjön var bara skönt. Det fanns mycket viktiga saker på den. Det allra viktigaste har jag backup på. Att kasta den i sjön leder till färre problem, kan man säga. Det var underbart att bara kasta den. Jag glömmer inte plumset och kommer göra så med fler telefoner i framtiden då jag inte orkar med dom. Även en laptop åkte i havet (har backup på det allra viktigaste från den med). Spikar åkte igenom två hårddiskar med massor av viktiga, gamla, filer. Man måste gå vidare i livet snabbt ibland. Det här var turbofart och jag ångrar ingenting av det.
Citera
2024-05-06, 11:22
  #22
Medlem
jävla trolltråd
ts kommer inte åt sin mail (behöver mobil)
knappast

han / hon har väll förvaltare
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in