• 1
  • 2
2023-08-28, 18:02
Medlem
Filantrop78s avatar
Citat:
Malmö kulturnämnd har beslutat att även religiösa verksamheter nu kan söka så kallat riktat projektstöd, som egentligen ska gå till kultur. Det nya projektstödet är ett led i stadens arbete med kultur och konst kopplat till ett antirasistiskt utvecklingsarbete med fokus på islamofobi och ”antisvart” och ”antimuslimsk” rasism. – Det blir väldigt märkligt att inte ett ord nämns om andra religioner. Det här riktar sig således till muslimska organisationer som redan idag har rätt till andra bidrag, men som nu får ytterligare möjligheter till nya pengar, konstaterar Michael Hård af Segerstad, SD
https://www.friatider.se/malmo-oppna...skran-muslimer
Varför inga pengar till projekt om rasism mot ickemuslimer som drabbas av rasism från muslimer?
Senast redigerad av Filantrop78 2023-08-28 kl. 18:43.
Citera
2023-08-28, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop78
https://www.friatider.se/malmo-oppna...skran-muslimer
Varför inga pengar till projekt om rasism mot ickemuslimer som drabbas av rasism från muslimer? Varför som nu riktade stöd till religiösa verksamheter?

Vad menar du med riktade stöd till religiösa verksamheter? Sitter du och hittar på eller är du inte läskunnig? Tror du på all propaganda du läser i medier som tydligt visar vart de står? Lite källkritik vore på sin plats.

Så här skriver kulturnämnden och jag ser dom som en betydligt trovärdigare källa: "Denna form av stöd ges inte till

privatpersoner
studieförbund
organisationer och verksamheter som har en offentlig huvudman – kommunal, regional eller statlig
organisationer och verksamheter som har ett religiöst, partipolitiskt eller kommersiellt syfte
organisationer och verksamheter som syftar till utbildning och forskning inom olika skolformer
organisationer och verksamheter som är i konkurs eller likvidation eller har förfallna skulder till Malmö stad, Skatteverket eller Kronofogden.

https://malmo.se/For-foretag-och-ver...pna-Malmo.html
Citera
2023-08-28, 18:43
Medlem
Filantrop78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Vad menar du med riktade stöd till religiösa verksamheter? Sitter du och hittar på eller är du inte läskunnig? Tror du på all propaganda du läser i medier som tydligt visar vart de står? Lite källkritik vore på sin plats.

Så här skriver kulturnämnden och jag ser dom som en betydligt trovärdigare källa: "Denna form av stöd ges inte till

privatpersoner
studieförbund
organisationer och verksamheter som har en offentlig huvudman – kommunal, regional eller statlig
organisationer och verksamheter som har ett religiöst, partipolitiskt eller kommersiellt syfte
organisationer och verksamheter som syftar till utbildning och forskning inom olika skolformer
organisationer och verksamheter som är i konkurs eller likvidation eller har förfallna skulder till Malmö stad, Skatteverket eller Kronofogden.

Skitsnack, den har fokus på islamofobi och ”antisvart” och ”antimuslimsk” rasism.
Citera
2023-08-28, 18:46
Medlem
Citat:
Skitsnack, den har fokus på islamofobi och ”antisvart” och ”antimuslimsk” rasism.

Vadå skitsnack? Jag svarade på din fråga: "Varför som nu riktade stöd till religiösa verksamheter?" vilket syns i det jag citerade.

Att du redigerat trådstarten ändrar inte faktumet att det var den frågan jag svarade på.
Citera
2023-08-28, 19:16
Medlem
Citat:
Grundproblemet är att islam är ett politiskt projekt som går under falsk flag. Och vår lagstiftning saknar möjligheter att rätta till detta. Vi har ganska strikta regler för hur skattepengar ska gå till politisk verksamhet men vi vägrar att se islam som politik. Men den har en tydligt politisk inriktning då den har en tydligt uppfattning om hur lagar ska vara och användas och man aktivt propagerar för detta. Om inte det är politik så vad är politik? I vissa länder använder de sin "religiösa" bok som en direkt lagbok.
Citera
2023-08-28, 19:22
Medlem
Holden.Caulfields avatar
En kommun som får miljarder i bidrag varje år ska inte dela ut sådana här projektstöd, oavsett om de handlar om religion eller kultur, det bör vara bland det första man drar in på när ekonomin kärvar. Malmöpolitikerna verkar inte bry sig, sätt hela kommunen under tvångsförvaltning!
Citera
2023-08-28, 19:45
Medlem
vittbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Jag tror du är lite lågbegåvad eller jag menar högerbliven.

Mina föräldrar har sett sina vänner föras bort och avrättas för att de var ateister i ett muslimskt land. Vissa fördes bort och dödades för att de bar glasögon. Du kanske inte har något problem med det men det har de miljarder människor som förlorat sin framtid, sina liv, sina språk och sin kultur pga islam.

Jag kan tyvärr inte ta någon som INTE tar dessa offers liv seriöst på allvar och där ingår du. Svenskt vänsterslödder sitter med sina rödvinsglas och garvar bort folkmorden och försöker argumentera för att vi humanister som slåss för frihet och jämlikhet är efterblivna. Korka DU upp en flarra rödtjut till och lägg av en brakskit i ansiktet på alla som slaktats av muslimer.
Citera
2023-08-28, 19:52
Bannlyst
malmö är en slum. korrupta politiker
Citera
2023-08-28, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazzara
malmö är en slum. korrupta politiker

Hela den kommunala verksamheten i malmö stad genomsyras av mentaliteten att bara se efter sitt eget skinn. Chefer som låter personal och brukare våndas så länge de själva sitter säkert. Likt i kommunist-ryssland är det också superviktigt att ge en bild utåt att allt är ordentligt och i sin ordning när det egentligen är ruttet inuti. Cheferna får inte ens svara på vissa frågor från media utan speciell utbildning.
Citera
2023-08-28, 22:30
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Ta bort utjämningssystemet som gör det möjligt för Malmö att gå back år efter år. Låt den vidriga enklaven förfalla. Svälter folk där så är det helt ok.
Citera
2023-08-28, 23:43
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora

privatpersoner
studieförbund

Från kommunnämndens egna protokoll:

Citat:
§ 84
Revidering av riktlinjer för det riktade projektstödet

Kulturnämnden fördelar kulturstöd till organisationer och aktörer i Malmö stad.

Nämnden har de senaste tre åren fördelat ett riktat stöd till civilsamhället och kulturaktörer och avser kulturprojekt och arrangemang, inom alla konstformer, som berör och/eller motverkar diskriminering och rasism.

Förvaltningen ser nu ett behov av att revidera bestämmelserna för detta projektstöd för att även organisationer med religiöst syfte kan söka medel. I övrigt följer utlysningen av det särskilda projektstödet samma kriterier och villkor som ordinarie kulturstöd.

Framtagandet av särskilda kriterier för det riktade projektstödet påverkar inte kriterierna för ordinarie kulturstöd, utan dessa är oförändrade.

https://motenmedborgarportal.malmo.s...ote-2023-08-24

Är det trovärdigt nog för dig du läskunniga, välinformerade och källkritiska vän av sanning?
Citera
2023-08-29, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Från kommunnämndens egna protokoll:

https://motenmedborgarportal.malmo.s...ote-2023-08-24

Är det trovärdigt nog för dig du läskunniga, välinformerade och källkritiska vän av sanning?

Nej, jag kan inte se någonstans i texten du hänvisar till att det handlar om riktade stöd till religiösa verksamheter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in