• 4
  • 5
  • 6
2021-11-07, 21:55
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenryMortonStanley
Kan någon som lyssnat igenom hela intervjun med Annika Linde ange tiden där hon säger att hennes immunförsvar skulle skadas av att ta vaccin?

En annan hade hört henne också i radion:

Citat:
Tack för att du nu även har anmält Annika Linde till Justitiekanslern, för hennes agerande som Sveriges Smittskyddsepidemiolog i samband med det påstådda svininfluensautbrottet.
Eftersom Annika uppträdde på TV och nästan tvingade människor att vaccinera sig. Människor borde ha tilltro till vårt smittskyddsinstitut i de bästa av värdar, så därför var Svenskarna i god tro och skyddslösa för hennes påstridiga budskap. Vi är nu väldigt många som vill tacka dig Rune för din insats i sammanhanget. Tack Rune säger många av oss för att du har agerat ansvarsfullt för människors bästa.
Ja, det stämmer mycket väl, att Annika Linde inte tog svinsprutan.
Jag råkade nämligen lyssna på ett radioprogram på P4, och där intervjuades hon av en reporter som påpassligt ställde frågan i samband med Svininfluensan, om Annika själv brukade vaccinera sig mot de årliga influensaepidemierna.
Hennes svar blev, att hon aldrig tar sådana vacciner, därför att hon anser det vara bäst att få ”en släng” av influensan, för då menade hon fick man en livslång immunitet, vilket man inte får efter vacciner, då de kanske varar på sin höjd ett par år.

Det är EXAKT samma retorik nu där psykologiska påtryckningsmedel som "solidaritet" används.
Man kan nästan klistra in kommentarerna och ingen skulle vetat skillnaden om det inte stod en datumstämpel på det.
Senast redigerad av -GG 2021-11-07 kl. 22:05.
Citera
2021-11-07, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
....Eftersom hon ansåg att hennes immunförsvar skulle skadas av det och att immunförsvaret skulle fixa en eventuell infektion bättre utan vaccin i kroppen:

https://runelanestrand.com/2012/02/2...ldrig-sprutan/

Hyckleriet lever! Så det kan bli när man vet en sak och har betalt för att säga en annan.
Statsepidemiologen en gång i tiden, en "anti vaxxer".

Exakt samma sak kan nämligen framföras nu, för att inte ta vaccinet, men vaccin-hetsen har fått folk att överge förnuft och tänkande. Men även politikerna resonerar som de vaccin-ovilliga när det väl gäller deras egen hälsa. Så helt klart finns det en agenda när en statsepidemiolog agerar så men utåt säger att sprutan måste tas, att det är det enda sättet, och media hjälper till i en total psykos över folket.

Känner ni förtroende för vaccinen när så hycklande, illvilliga och oärliga människor styr det och som också anstränger sig för att mörka biverkningar och ogillar att man ens har en öppen dialog om biverkningar och argument som sträcker sig lite längre än "man måste vaccinera sig".

Vad säger ni? Naggas verkligen inte någonting i kanten hos er vaccinerade?

Citat från en random blogg:

En tant tog inte vaccin för svininfluensa för tio år sedan.
Citera
2021-11-07, 23:26
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
En tant tog inte vaccin för svininfluensa för tio år sedan.
Varför gjorde tanten inte det?
Citera
2021-11-08, 00:32
Medlem
Sunisgods avatar
En bra regel,
ju massivare påverkan och propaganda, desto mer anledning att vara misstänksam.
"Don't drink the Kool-Aid"
Citera
2021-11-08, 00:37
Känns som att vi foliehattar hade rätt igen. Det börjar blir en lång rad av "vad var det vi sa" nu.
Citera
2021-11-08, 05:51
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Linde ville inte använda Pandemrix utan ett annat vaccin. Det var Tegnell som ville ha Pandemrix och det var Tegnell som drev igenom att man tog in Pandemrix trots att man redan hade ett fungerande vaccin att tillgå. Linde ansåg att man inte behövde Pandemrix men Tegnell var av en annan åsikt. Tror att det var så att Linde ville använda ett välbeprövat influensavaccin medan Tegnell ville ha Pandemrix. Det kan rent av ha varit så att Tegnell var mutad och fick betalt av läkemedelsbolaget för att ta in Pandemrix.
Citera
2021-11-08, 07:41
Medlem
Tror ingen på FHM och Ann Linde med flera har tagit vaccinet. Ni kommer aldrig få se bevis på det så tänk till själva ... massvaccinering av hela befolkningen kommer bli en stor skandal med tiden men just nu är det i stort omöjligt att argumentera med folk vi får vänta några år till...
Citera
2021-11-09, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn

Varför indeed.
Och varför är detta 10 år gamla icke-scoop en nyhet?
Citera
2022-10-13, 09:01
Medlem
Tänk om fler lyssnat på Linde och litat på sitt eget immunförsvar och vitaminer istället för ta Pfizers Covidsprutor som nu avslöjats vara en gigantisk scam.
Citera
2023-08-29, 14:56
Medlem
De ca 400 unga och vuxna som fick narkolepsi som biverkning av Pandemrix i Sverige hade nog gärna tagit del av den här informationen innan de övertalades att vaccinera sig. De fick sina liv förstörda helt i onödan när de drog nitlotter i vaccinlotteriet till ingen nytta alls.

Här kan man höra dåvarande statsepidemiolog Annika Linde säga att att det är bättre att ta infektionen och få ett skydd i 10-20 år än att vaccinera sig och bara få ett kortvarigt skydd som kräver nya vaccinationer varje år. Hon tog som sagt aldrig själv sprutan.

https://i.imgur.com/99LkqYU.mp4
Citera
2023-08-29, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
....Eftersom hon ansåg att hennes immunförsvar skulle skadas av det och att immunförsvaret skulle fixa en eventuell infektion bättre utan vaccin i kroppen:

https://runelanestrand.com/2012/02/2...ldrig-sprutan/

Hyckleriet lever! Så det kan bli när man vet en sak och har betalt för att säga en annan.
Statsepidemiologen en gång i tiden, en "anti vaxxer".

Exakt samma sak kan nämligen framföras nu, för att inte ta vaccinet, men vaccin-hetsen har fått folk att överge förnuft och tänkande. Men även politikerna resonerar som de vaccin-ovilliga när det väl gäller deras egen hälsa. Så helt klart finns det en agenda när en statsepidemiolog agerar så men utåt säger att sprutan måste tas, att det är det enda sättet, och media hjälper till i en total psykos över folket.

Känner ni förtroende för vaccinen när så hycklande, illvilliga och oärliga människor styr det och som också anstränger sig för att mörka biverkningar och ogillar att man ens har en öppen dialog om biverkningar och argument som sträcker sig lite längre än "man måste vaccinera sig".

Vad säger ni? Naggas verkligen inte någonting i kanten hos er vaccinerade?

Influensa A(H1N1) 2009, den tog jag faktiskt.
Inte för egen del, men pga våra kunder på jobbet.

Om jag haft annat jobb då, då hade jag skippat den.
Citera
2023-08-29, 19:26
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Influensa A(H1N1) 2009, den tog jag faktiskt.
Inte för egen del, men pga våra kunder på jobbet.

Om jag haft annat jobb då, då hade jag skippat den.

Själv tog jag inte den. På grund av lättja. Vilket jag är väldigt glad för i dag.

Mitt senaste vaccin var när jag var 12 år mot stelkramp. Skolsyster älskade vaccin, och jag var 12 år och dum i huvudet, och vi alla skickades in på rad. Så mycket för "individen".

Till 99 procent kommer jag aldrig att ta något vaccin igen.
Citera
  • 4
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in