2023-09-03, 13:38
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMixRoc
AEH viste noe, ble tatt av dage og det er imponerende stor organisering bak dette.

Ikke strre enn at en pseilet lillebror Sver*re H tok til telefontrusler mot et sentralt vitne.
Kanskje det er den beryktede "Hadelandsmafiaen" som lurer i kulissene. Rykter sier at
deres "Capo" gjr det stort innen strmsalg og eiendomsforvaltning.

Merkelig hvordan viltvoksende pstander uten ett eneste grunngivende argument dukker
opp nrmest som paddehatter hver gang noen skriver om TH sine dyssosiale egenskaper.

Ja, AE visste noe, og det var at hennes mann er konemishandler og bedrager.
Citera
2023-09-03, 13:45
Medlem
drsniffers avatar
S TH er ntidens svar p O.J Simpson?

Trenger ikke g igjennom en rettssak og har betydelig mer penger? 🤭
Citera
2023-09-03, 14:35
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Psykopater er ofte gode til f sine ofre til betvile egen vurderingsevne.
De tar et slags kvelertak p folks psyke og samvittighet. Men jeg tenker TEH
kanskje har mttet tle mer enn sine ssken, han bodde jo hjemme i den perioden
det stormet som verst.

Ja, og s er han gutt, s ha har kanskje blitt mer utsatt for den fysiske volden enn sstrene kanskje.
Ja, de er manipulatorer eller skuespillere. Det er jo noe som kalles gaslighting i psykopati-sprket.
Ordet kommer av at en person i gamledager har sagt at "det er noe feil med oljelampa og at det er akkurat som at flammen blir strre". Og s sier psykopaten at "nei det er bare tull, det er noe du innbiller deg". Men s er det faktisk psykopaten som har skrudd opp flammen bittelitt. Nr denne tilbakevisningen blir gjentatt 100 ganger, s fr han offeret til faktisk tro at det er noe feil med vurderingsevnen. For psykopatene fremstr som noen man kan stole p. Meget farlig type mennesker.
Det er nr man nsker komme seg vekk fra dem at man virkelig blir kjent med dem og hvem de egentlig er. Da ser man alle tangentene de trykker p.
Citera
2023-09-03, 14:54
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMixRoc
AEH viste noe, ble tatt av dage og det er imponerende stor organisering bak dette.

.....nyaktig som med Scandinavian Star saken.

Jeg har lest en del om Scandinavian Star-saken, og det eneste jeg kan se at de har til felles, er penger.
Etter brannen ble det utbetalt et svrt belp fra forsikringsselskapet.
Bten var nemlig forsikret til mange ganger btens verdi rett fr det brt ut brann.
Konspirasjonteorier gr p at det hele er en gigantisk forsikringssvindel der Riks@dvokat Bsh og ogs folk hyt oppi 0slo-p0litiet har ftt hysj-penger.
159 mennesker ble rkt og brent til dde.

Men jeg ser ikke hva det er Anne visste, som du mener. Tenker du da p noe i forbindelse med denne Rotary-klubben? Jan Wiborg? Arbeiderpartiet? Og tenker du at det hun evt visste ikke mtte tas med ut av ekteskapet? For det er jo p det rene at hun nsket skilsmisse.
Senast redigerad av Skaanseth 2023-09-03 kl. 15:18.
Citera
2023-09-03, 15:29
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, og s er han gutt, s ha har kanskje blitt mer utsatt for den fysiske volden enn sstrene kanskje.
Ja, de er manipulatorer eller skuespillere. Det er jo noe som kalles gaslighting i psykopati-sprket.
Ordet kommer av at en person i gamledager har sagt at "det er noe feil med oljelampa og at det er akkurat som at flammen blir strre". Og s sier psykopaten at "nei det er bare tull, det er noe du innbiller deg". Men s er det faktisk psykopaten som har skrudd opp flammen bittelitt. Nr denne tilbakevisningen blir gjentatt 100 ganger, s fr han offeret til faktisk tro at det er noe feil med vurderingsevnen. For psykopatene fremstr som noen man kan stole p. Meget farlig type mennesker.
Det er nr man nsker komme seg vekk fra dem at man virkelig blir kjent med dem og hvem de egentlig er. Da ser man alle tangentene de trykker p.

Var vel en Hitchcock-film som la grunnlag for betegnelsen. Det er veldig mange tegn
p at TH er en flittig gaslighter, det ser vi gode eksempler p f.eks. i avhrene, hvor
hans forsker bytte tema eller blir vrang nr han fr ubehagelige sprsml.

En typisk teknikk er bare skifte samtaleemne uten forvarsel, og ikke gi relevant respons
dersom man blir konfrontert. En slags form for "goddagmannkseskaft"-hersketeknikk.
HHB2 sitt brev til riksadvokaten viste ogs tendenser til det samme, det kan tenkes
at de som blir utsatt for slikt i lang tid ubevisst begynner etterape oppfrselen.

En annen teknikk er nedskalere betydningen av en handling overfor offeret.
Det er ogs blitt vanligere i norsk politikk, f.eks. nr Erna Solberg sier "jeg beklager
at du/dere opplever det slik". Man unnskylder ikke sine egne ord eller handlinger, men
antyder at det er mottageren som overreagerer.
Citera
2023-09-03, 15:48
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Var vel en Hitchcock-film som la grunnlag for betegnelsen. Det er veldig mange tegn
p at TH er en flittig gaslighter, det ser vi gode eksempler p f.eks. i avhrene, hvor
han forsker bytte tema eller blir vrang nr han fr ubehagelige sprsml.

En typisk teknikk er bare skifte samtaleemne uten forvarsel, og ikke gi relevant respons
dersom man blir konfrontert. En slags form for "goddagmannkseskaft"-hersketeknikk.
HHB2 sitt brev til riksadvokaten viste ogs tendenser til det samme, det kan tenkes
at de som blir utsatt for slikt i lang tid ubevisst begynner etterape oppfrselen.

En annen teknikk er nedskalere betydningen av en handling overfor offeret.
Det er ogs blitt vanligere i norsk politikk, f.eks. nr Erna Solberg sier "jeg beklager
at du/dere opplever det slik". Man unnskylder ikke sine egne ord eller handlinger, men
antyder at det er mottageren som overreagerer.

Ja, det var snn det var, Hitchcock, Gaslight (1944).
De har jo beskrevet han som manipulerende i avhr. En som prver ta over hele avhret.
Det er noe merkelig med hele det brevet. Kan ogs vre at det er TH som har manus.
Det kan vre at de som blir utsatt for slikt, begynner etterape, men ogs kanskje for at de har blitt bitter med rene, og viser en slik side for ta hevn mot andre for f ut innestengt aggresjon, kanskje uten at de er klar over det selv.
For en slik personlighet er jo ikke annet enn trollskap.

Erna er noe for seg selv. Hun kan vre sint, men samtidig smiler hun, men ynene avslrer henne.
Citera
2023-09-03, 17:00
Medlem
Citat:
Vet du at den var til Anne? Hva om det var TH som svarte, og s har han etterp instruert/manipulert/truet henne til si at det var AE hun snakket med? Hun skal ha forklart seg veldig upresist i avhr. TH kan ha sagt dagen fr "ring meg kl.08 om morgenen for hre om nr jeg kommer p jobb". AEs telefon fungerer ogs som THs kontortelefon. Nummeret dukker ogs opp hos pistolklubben. Det var en av klausulene for at hun skulle f ha den Iphonen.
Og hvorfor skulle MB ringte til moren om TEHs lnn? Var han 16 r gammel?
Hun kunne jo bare ringt direkte til TEH. Og normalt kjres lnn hver 12 i mnd.
Og hvorfor er MB sykemeldt i all ettertid? Og hvorfor ble TEH innlagt p psykiatrisk?
TH kan ha sagt noe slikt som "du m si at det var Anne du snakket med, for jeg frykter at de kommer til legge skylden p meg siden jeg er ektemann". (offerrollen).
Samtalen 09.14 fra AE til TEH kan ogs vre faket, samme som sms.

Familiesammensvergelser har jo skjedd tidligere. Dung-saken er jo et eksempel.

M understreke at jeg ikke tror bestemt at TEH og evt dtrene har medvirket, men jeg lufter det. Denne muligheten var jo noe som Slettesnoken kom med lenge fr alle oss andre.

Dette er nytt for meg. Jeg visste ikke at AEs iPhone ogs fungerte som THs kontortelefon.

Jeg mener at nummeret var registrert p Anne-Elisabeth.

Det pner en del sprsml om telefonen. Var det slik at ansiktsgjenkjenningen tillot TH bruke telefonen, mens Anne-Elisabeth mtte bruke kode? Noen som vet?

Synes denne informasjonen gjr det enda mer sannsynlig at det er blitt jukset med livsbevis-samtalene p morgenen.
Citera
2023-09-03, 17:13
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Dette er nytt for meg. Jeg visste ikke at AEs iPhone ogs fungerte som THs kontortelefon.

Det pner en del sprsml om telefonen. Var det slik at ansiktsgjenkjenningen tillot TH bruke telefonen, mens Anne-Elisabeth mtte bruke kode? Noen som vet?

Synes denne informasjonen gjr det enda mer sannsynlig at det er blitt jukset med livsbevis-samtalene p morgenen.

Jeg er usikker, men mulig man kan bruke bde fingeravtrykk, ansikt eller kode, og muligens ha flere brukere. Er usikker p Iphone, og det systemet som andre telefoner bruker som heter Android.
Apple Iphone har jo sitt eget system.
Ja, hvis denne telefonen er kjpt inn for kunne gjre det normalt for THs ansatte ringe den.. At MB angivelig ringte snakket med AE mens det egentlig var TH hun skulle snakke med.
Fr det ikke til henge p greip at hun skulle ringe henne s tidlig om morgenen ang snnens lnn. Hun har jo kontonummeret. Hvis hun ikke hadde ftt timelistene, s kunne hun ventet til at TH var kommet p jobb. Man driver vel ikke ringer folk s tidlig om morgenen.
Hvorfor ringte hun ikke snnen istedet?

Hvis man legger til at TH og MB (kan) ha hatt et hemmelig skrivebords-forhold, noe som ikke er vanskelig tenke seg siden hun er yngre, slank og blond og kanskje glad i penger, s blir det enda mer sannsynlig at samtalen var falsk.
Citera
2023-09-03, 17:17
Medlem
Om konspirasjoner.

Dersom AE var den eneste som visste noe som var s truende at en semi statlig operasajon mtte fjerne henne ved drepe henne.

Ville det ikke vre mer sannsynlig at man gikk for en mer diskret lsning. Enn denne falske kidnappingen som er s absurd og spektakulr at den fikk nyhetsoppslag kloden rundt.

Dersom AE med flere visste noe som var s truende at en semi statlig operasjon drepte henne for hindre henne i snakke, og samtidig, for true de andre som visste noe til taushet, ved bruke AEs ublide skjebne som et eksempel. Mer mafia-style. Da burde vel liket ha blitt funnet for fjerne enhver til om at hun ble drept?

Denne saken er mye enklere. Konedrap for konomisk vinning.
Citera
2023-09-03, 17:17
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Det var vel slik at TH ikke hadde sin egen mobiltelefon med seg hjem, den ble vanligvis
liggende p kontoret. Hvis man skulle ha kontakt med TH mtte man da enten bruke
fasttelefonen eller ringe AE, slik GHH gjorde da han kom p snitter og te.

S hadde jo TH brukt denne iPhonen selv i lang tid fr han lot AE overta den
ikke lenge fr hun forsvant. Han kunne nok mer om den enn han har prvd gi
uttrykk for.
Citera
2023-09-03, 17:22
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Om konspirasjoner.

Dersom AE var den eneste som visste noe som var s truende at en semi statlig operasajon mtte fjerne henne ved drepe henne.

Ville det ikke vre mer sannsynlig at man gikk for en mer diskret lsning. Enn denne falske kidnappingen som er s absurd og spektakulr at den fikk nyhetsoppslag kloden rundt.

Dersom AE med flere visste noe som var s truende at en semi statlig operasjon drepte henne for hindre henne i snakke, og samtidig, for true de andre som visste noe til taushet, ved bruke AEs ublide skjebne som et eksempel. Mer mafia-style. Da burde vel liket ha blitt funnet for fjerne enhver til om at hun ble drept?

Denne saken er mye enklere. Konedrap for konomisk vinning.

Du har selvsagt helt rett i alt dette.
Tar man f.eks. Wiborg-saken eller Scandinavian Star, er det jo mange som mener at disse sakene
er fishy, og som har hevdet dette i revis, og ingen har tatt livet av dem. AEs hemmelighet var
TH sin oppfrsel, og ektepakt-bedrageriet.
Citera
2023-09-03, 17:25
Medlem
Citat:
Jeg er usikker, men mulig man kan bruke bde fingeravtrykk, ansikt eller kode, og muligens ha flere brukere. Er usikker p Iphone, og det systemet som andre telefoner bruker som heter Android.
Apple Iphone har jo sitt eget system.
Ja, hvis denne telefonen er kjpt inn for kunne gjre det normalt for THs ansatte ringe den.. At MB angivelig ringte snakket med AE mens det egentlig var TH hun skulle snakke med.
Fr det ikke til henge p greip at hun skulle ringe henne s tidlig om morgenen ang snnens lnn. Hun har jo kontonummeret. Hvis hun ikke hadde ftt timelistene, s kunne hun ventet til at TH var kommet p jobb. Man driver vel ikke ringer folk s tidlig om morgenen.
Hvorfor ringte hun ikke snnen istedet?

Hvis man legger til at TH og MB (kan) ha hatt et hemmelig skrivebords-forhold, noe som ikke er vanskelig tenke seg siden hun er yngre, slank og blond og kanskje glad i penger, s blir det enda mer sannsynlig at samtalen var falsk.

Synes det faller litt p plass n. MB ringte egentlig for snakke med TH. Kanskje fordi han var sen. Eller kanskje av andre grunner.

Citat:
Det var vel slik at TH ikke hadde sin egen mobiltelefon med seg hjem, den ble vanligvis
liggende p kontoret. Hvis man skulle ha kontakt med TH mtte man da enten bruke
fasttelefonen eller ringe AE, slik GHH gjorde da han kom p snitter og te.

S hadde jo TH brukt denne iPhonen selv i lang tid fr han lot AE overta den
ikke lenge fr hun forsvant. Han kunne nok mer om den enn han har prvd gi
uttrykk for.

Definitivt. TH hadde brukt iPhonen i lang tid. Det faller p plass n. Synes jeg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in