Citat:
Dette er nytt for meg. Jeg visste ikke at AEs iPhone ogs fungerte som THs kontortelefon.
Jeg mener at nummeret var registrert p Anne-Elisabeth.
Det pner en del sprsml om telefonen. Var det slik at ansiktsgjenkjenningen tillot TH bruke telefonen, mens Anne-Elisabeth mtte bruke kode? Noen som vet?
Synes denne informasjonen gjr det enda mer sannsynlig at det er blitt jukset med livsbevis-samtalene p morgenen.
Jeg mener at nummeret var registrert p Anne-Elisabeth.
Det pner en del sprsml om telefonen. Var det slik at ansiktsgjenkjenningen tillot TH bruke telefonen, mens Anne-Elisabeth mtte bruke kode? Noen som vet?
Synes denne informasjonen gjr det enda mer sannsynlig at det er blitt jukset med livsbevis-samtalene p morgenen.
TH ville plutselig at AE skulle ha iPhonen, blant annet for at hun skulle ta imot og svare p beskjeder som kom til TH. Dette ble med andre ord ikke hennes egen mobiltelefon 100% slik vi andre er vant til. Tydeligvis var det noen vilkr. Frem til AE "fikk iPhonen" hadde hun bare hatt fasttelefon... Ulike ting kan tyde p at TH overlot iPhonen i 2018, i likhet med andre endringer som skjedde i forkant av forsvinningen. Feks ville TH at AE ogs skulle begynne jobbe igjen p Futurum i 2018 - blant annet for hndtere e-poster for han, snn innimellom 1-2 dager i uken. AE begynte i august 2018, dvs bare 2 mneder fr hun forsvant. Dermed var bde mobilbyttet og tilknytningen til kontoret p plass. Interessant nok er det bare Nokia-telefonen som har kode innrisset i glasset. iPhonen TH ville at AE skulle ha har ingen kode risset inn i skjermen. TH greier seg med andre ord fint uten risse inn koder p andre mobiler... Han har flere rs erfaring med smarttelefoner. TH har sagt at han "begynte med telefoner fr alle andre mennesker", s tydeligvis har interessen vrt der lenge. Han er neppe s veldig "teknisk tilbakestende".