• 1
  • 2
2023-09-03, 21:12
Medlem
Kurss avatar
Istllet fr att lansera en uppfljare till Playstation Vita, s ska Sony lansera en brbar "portal" som ska ansluta tills en Playstation 5 och spela de spel man har via remote play. Tydligen ska denna apparat enbart ha WiFi, s den kan knappast rknas som brbar. Det brukar vara nstintill omjligt att hitta bra WiFi nr man r bortrest, s jag frstr inte pongen med den. Om 5-6 r kanske Sony istllet kan lansera en portabel version av Playstation 5.

Hr r en artikeln om den:
https://www.gamereactor.se/playstati...ember-1229093/
Citera
2023-09-03, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kurs
Istllet fr att lansera en uppfljare till Playstation Vita, s ska Sony lansera en brbar "portal" som ska ansluta tills en Playstation 5 och spela de spel man har via remote play. Tydligen ska denna apparat enbart ha WiFi, s den kan knappast rknas som brbar. Det brukar vara nstintill omjligt att hitta bra WiFi nr man r bortrest, s jag frstr inte pongen med den. Om 5-6 r kanske Sony istllet kan lansera en portabel version av Playstation 5.

Hr r en artikeln om den:
https://www.gamereactor.se/playstati...ember-1229093/
Du kan ju ha med dig en accesspunkt eller dela din mobil. Tnk ett varv till.
Citera
2023-09-03, 21:20
Medlem
Kurss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Songbird-84
Du kan ju ha med dig en accesspunkt eller dela din mobil. Tnk ett varv till.

D anvnder man ju all sin data fr hela mnaden p ett par timmar.
Citera
2023-09-03, 21:54
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Gammal nyhet. Vilket sger en del om intresset fr en PS Portabel nr trden skapas frst nu. Skrpide. Likt det mesta Sony kommer med nufrtiden. Internet r inte tillrckligt stabilt fr att den p resande fot ska ha nytta av det. Och att ha en hemma r totalt ondigt d folk redan sitter p en PS5. 2000 spnn. Fr en maskin som i princip frutstter att du redan betalat 6000 minst fr en PS5. D r Series S och Switch bttre fr bara tusenlappen mer. Egentligen obegripligt vad dom har fr mlgrupp.

Och tro inte p en annan variant av skiten nr den floppar. Snarare verger dom skiten och idioterna som fll fr det direkt nr man inser att det floppat. Likt PSVita.
Citera
2023-09-04, 13:53
Bannlyst
Citat:
D anvnder man ju all sin data fr hela mnaden p ett par timmar.
Tnkte inte s, utgick frn att alla hade fri data nu fr tiden.
Citera
2023-09-04, 16:36
Medlem
Kurss avatar
Citat:

P sitt mobilabonnemang? r det inte ganska ovanligt. Jag hoppas i alla fall att Sony ger den en webblsare s man kan ansluta till alla WiFi-ntverk. Switch har inte det, s man kan inte ansluta den till vissa offentliga ntverk.

Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Gammal nyhet. Vilket sger en del om intresset fr en PS Portabel nr trden skapas frst nu.

Jag tnkte detsamma. Verkar vara svalt intresse fr denna pryl. Bttre att de slpper en efterfljare till PS Vita.
Citera
2023-09-05, 12:50
Medlem
mhns avatar
Har jag frsttt det rtt att fr att kunna anvnda denna "brbara konsol" s mste du ha igng din router och din PS5:an dr hemma? Vem har dessa pslagna nr man r p resande fot?
Citera
2023-09-05, 12:57
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mhn
Har jag frsttt det rtt att fr att kunna anvnda denna "brbara konsol" s mste du ha igng din router och din PS5:an dr hemma? Vem har dessa pslagna nr man r p resande fot?

Nja det ska funka om du har den i vilolge, och det tror jag r standard fr dom flesta. Kanske inte just nr man reser d, men antar att om man nu kpt p sig en Playstation Portal r man beredd att ndra sina rutiner fr hur man lmnar konsolen nr man reser.
Citera
2023-09-05, 21:12
Medlem
MrMarios avatar
Citat:

Det r vl snarare ett undantag att folk har fri data, och de som vl har det kommer knappast kunna "streama fritt" nd d "fri datamngd" betyder att hastigheten stryps nr du streamat upp typ 20GB...

Citat:
P sitt mobilabonnemang? r det inte ganska ovanligt. Jag hoppas i alla fall att Sony ger den en webblsare s man kan ansluta till alla WiFi-ntverk. Switch har inte det, s man kan inte ansluta den till vissa offentliga ntverk.

Jag tnkte detsamma. Verkar vara svalt intresse fr denna pryl. Bttre att de slpper en efterfljare till PS Vita.

Aldrig varit med om att Switch inte kunnat ansluta till wi-fi ntverk. Switchen har visst en webblsare, den aktiveras b.la. nr du behver logga in och godknna villkor p t.ex. cafer eller hotell wi-fi ntverk.
Senast redigerad av MrMario 2023-09-05 kl. 21:16.
Citera
2023-09-05, 22:14
Medlem
Kurss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Nja det ska funka om du har den i vilolge, och det tror jag r standard fr dom flesta. Kanske inte just nr man reser d, men antar att om man nu kpt p sig en Playstation Portal r man beredd att ndra sina rutiner fr hur man lmnar konsolen nr man reser.

Har man HDMI-control s kommer ens tv dr hemma sls p nr man spelar.

Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Aldrig varit med om att Switch inte kunnat ansluta till wi-fi ntverk. Switchen har visst en webblsare, den aktiveras b.la. nr du behver logga in och godknna villkor p t.ex. cafer eller hotell wi-fi ntverk.

Nr den kom 2017 s hade den inte detta. D har de allts fixat detta genom att lgga till en webblsare.
Citera
2023-09-05, 22:18
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Har man HDMI-control s kommer ens tv dr hemma sls p nr man spelar.

Nr den kom 2017 s hade den inte detta. D har de allts fixat detta genom att lgga till en webblsare.

Det har den visst haft, nda sedan start har Switch haft en dold netfront-browser. Var utomlands i flera mnader med Switchen 2017 och hade aldrig problem med att logga in p wi-fi p vare sig flygplatser, hotell eller cafer. Precis d som nu s kom man till cafeets/hotellets webbplats precis som vanligt p konsolens internet settings-meny.
Citera
2023-09-05, 22:34
Medlem
Kurss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Det har den visst haft, nda sedan start har Switch haft en dold netfront-browser. Var utomlands i flera mnader med Switchen 2017 och hade aldrig problem med att logga in p wi-fi p vare sig flygplatser, hotell eller cafer. Precis d som nu s kom man till cafeets/hotellets webbplats precis som vanligt p konsolens internet settings-meny.

I s fall mste det vara ngot missfrstnd. Jag kommer ihg att jag lste om detta 2017, men prvade aldrig sjlv att logga in p ett sdant WiFi.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in