Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-07, 14:39
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Varfr islam r ingen folkgrupp.

Jag antar att du vet att lagen inte enbart handlar om folkgrupper ur geografiskt och genetiskt perspektiv, utan ven utifrn religisa vanfrestllningar, och jag svarar utifrn det.

Islam r ju det som definierar gruppen. Allt du sger om islam pverkar ju alla islamanhngare.

r inte ditt resonemang lite som att sga att det inte berr gruppen husvagnsgare om vi diskuterar lagar om husvagnar?

Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
P vilket vis hetsar hon?

Allts lagen Hets mot folkgrupp handlar ju inte om hets, som man ltt kan tro utifrn namnet p lagen. Lagen handlar om missaktning. Allts du fr inte avslja att du saknar aktning fr dom. Om du inte anser att de har ett hgt vrde och ser upp till dom s mste du hlla tyst om det.

Jag tycker inte hon frefaller ha aktning fr islamanhngare.

Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Nej religionskritik r inte hets mot folkgrupp. Det har redan prvats rttsligt ett antal gnger.

Menar du rent generell negativ kritik mot vidskepelse i stort, eller negativ kritik riktad mot en viss religis grupp?

Har du ngra lnkar att bidra med? Jag har vldigt svrt att se hur man kan kritisera en avskyvrd grupp, och samtidigt f det att lta som att skattar dom hgt som fina mnniskor.

Ngonstans 10 minuter in, sger hon att dom brnner ner kyrkor och vill mrda oss. Rimlig kritik mot islam, ja. Men hur kan det ses som annat n ren och skr vidrig missaktning mot dom att sga s?
Citera
2023-09-07, 14:46
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Betnk att denna dre r mnga Flashbackares vta drm?!

Knappast. Hon r ju ocks smittad av det som hr p flashback kallas fr sandreligion.
Citera
2023-09-07, 14:49
Medlem
Citat:
Varfr har hon inte rtt att yttra sig i ett demokratiskt land, dr de med funktionsvariationer inte lses in i samma utstrckning som frr i tiden?

Ogillar du det?

Att frolmpa r ingen rtt. Varifrn har du ftt den idn?
Citera
2023-09-07, 14:52
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Jag antar att du vet att lagen inte enbart handlar om folkgrupper ur geografiskt och genetiskt perspektiv, utan ven utifrn religisa vanfrestllningar, och jag svarar utifrn det.

Islam r ju det som definierar gruppen. Allt du sger om islam pverkar ju alla islamanhngare.

r inte ditt resonemang lite som att sga att det inte berr gruppen husvagnsgare om vi diskuterar lagar om husvagnar?

Allts lagen Hets mot folkgrupp handlar ju inte om hets, som man ltt kan tro utifrn namnet p lagen. Lagen handlar om missaktning. Allts du fr inte avslja att du saknar aktning fr dom. Om du inte anser att de har ett hgt vrde och ser upp till dom s mste du hlla tyst om det.

Jag tycker inte hon frefaller ha aktning fr islamanhngare.

Menar du rent generell negativ kritik mot vidskepelse i stort, eller negativ kritik riktad mot en viss religis grupp?

Har du ngra lnkar att bidra med? Jag har vldigt svrt att se hur man kan kritisera en avskyvrd grupp, och samtidigt f det att lta som att skattar dom hgt som fina mnniskor.

Ngonstans 10 minuter in, sger hon att dom brnner ner kyrkor och vill mrda oss. Rimlig kritik mot islam, ja. Men hur kan det ses som annat n ren och skr vidrig missaktning mot dom att sga s?

Helt klart r det ren och skr vidrig missaktning att ptala att extrema islamska vildar vill och brnner ner kyrkor och att extrema islamska vildar vill och mrdar otrogna p lpande band, den som gr detta borde sttas i en bur och brnnas levande allt annat vore oacceptabelt....Du r inte dum du.
Citera
2023-09-07, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett

Jag ser din frga som en frolmpning.. 😉

Jag har inte hrt att hon frolmpar men det ligger spklart i betrakarens vrderingar och uppfattning.
Citera
2023-09-07, 15:04
Avstngd
Quackenbushs avatar
Varfr ingriper inte polisen? Slpa bort knppskallen till fyllecellen.
Citera
2023-09-07, 15:05
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Jo det r en frbannad mnsklig rttighet att kunna kritisera eller frolmpa som ni i begvningsreserven uttrycker det ngon eller nt s lnge kritiken eller "frolmpningen" inte vergr i frtal.

Vnsterliberala aktivister kritiserar "frolmpar" allt och alla som befinner sig hgerut p den politiska skalan 24/7.
Citera
2023-09-07, 15:12
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Varfr ingriper inte polisen? Slpa bort knppskallen till fyllecellen.
Fylleceller r till fr berusade mnniskor som inte kan ta hand om sig sjlva och ska inte anvndas fr att sprra in kritiska rster.

Jag frstr att du lngtar tillbaks till Sovjets kommunistiska era....men vi r inte dr riktig n, du fr ha tlamod.
Citera
2023-09-07, 15:18
Medlem
Lnkar in den hr Aftonbladet med Oisin kommentar dr ven Jade omnmns.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...irans-ambassad

Citat:
Dr stod Jade Sandberg, prst i Allmnna apostoliska kyrkan, med ett vitt kors i handen, hon berttade att hon avskyr islam och att det finns demoner som hatar Jesus.

Det hr var hennes ttonde koranbrnning.

Tar hon ver rollen som Sveriges jobbigaste invnare nu?
Citera
2023-09-07, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Nej religionskritik r inte hets mot folkgrupp. Det har redan prvats rttsligt ett antal gnger.

Dremot beror det hela p vad man sger och hur man lgger upp det fr att undvika HMF.

Det r ju religionskritik som kvinnan framfr, av vad jag hrde ifrgastter hon islams dogmer.

Okej, men ingen klagare lyfter ju fallet vare sig med koranbrnningar, satirteckningar, konstverk och rimligen inte detta fallet heller.

Om koranbrnningar r HMF br man inte heller kunna ge ut Charlie i Sverige.

Har du lyssnat p henne?

Marx dogmer omsatta i praktiken av Stalin och Mao, br vl visa om ngot att marxistisk religionskritik just r HMF? Historiska referenser anvnds ju fr att visa nazism som HMF (ingen svastika eller ens T-runa). D borde historiska referenser om hat och vergrepp mot religisa ocks vara relevant?
Citera
2023-09-07, 15:44
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Lnkar in den hr Aftonbladet med Oisin kommentar dr ven Jade omnmns.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...irans-ambassad

Tar hon ver rollen som Sveriges jobbigaste invnare nu?

Muslimer hatar inte Jesus. Dom frnekar treenigheten och Jesus korsfstelse. r drfr muslimer reagerar likt demoner nr dom ser det kristna korset, som r den viktigaste symbolen fr kristen tro.
Citera
2023-09-07, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Muslimer hatar inte Jesus. Dom frnekar treenigheten och Jesus korsfstelse. r drfr muslimer reagerar likt demoner nr dom ser det kristna korset, som r den viktigaste symbolen fr kristen tro.

Muhammeds missuppfattningar av hur kristna utvade sin tro, s som de beskrivs i Koranen, r beviset fr att Koranen ej r Guds uppenbarelse, ty Gud vet naturligtvis vad kristen tro gr ut p. Koranen r drfr falsifierad. Muslimer frsker idag bortfrklara det med att kristna p 600-talet trodde p ett annat stt och att Bibeln frvanskats efter 600-talet, nr Muhammed levde. Detta motbevisas dock av att man hittat Bibelskrifter som r mer n 100 r tidigare n Muhammed, och som r identiska med senare skrifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in