Jag antar att du vet att lagen inte enbart handlar om folkgrupper ur geografiskt och genetiskt perspektiv, utan ven utifrn religisa vanfrestllningar, och jag svarar utifrn det.
Islam r ju det som definierar gruppen. Allt du sger om islam pverkar ju alla islamanhngare.
r inte ditt resonemang lite som att sga att det inte berr gruppen husvagnsgare om vi diskuterar lagar om husvagnar?
Allts lagen Hets mot folkgrupp handlar ju inte om hets, som man ltt kan tro utifrn namnet p lagen. Lagen handlar om missaktning. Allts du fr inte avslja att du saknar aktning fr dom. Om du inte anser att de har ett hgt vrde och ser upp till dom s mste du hlla tyst om det.
Jag tycker inte hon frefaller ha aktning fr islamanhngare.
Citat:
Menar du rent generell negativ kritik mot vidskepelse i stort, eller negativ kritik riktad mot en viss religis grupp?
Har du ngra lnkar att bidra med? Jag har vldigt svrt att se hur man kan kritisera en avskyvrd grupp, och samtidigt f det att lta som att skattar dom hgt som fina mnniskor.
Ngonstans 10 minuter in, sger hon att dom brnner ner kyrkor och vill mrda oss. Rimlig kritik mot islam, ja. Men hur kan det ses som annat n ren och skr vidrig missaktning mot dom att sga s?